szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az USA-ban ebben a kérdésben sem titkolódznak, nyilvánosak a visszahívások. Európában sok gyártó nem veri nagy dobra, ha nem tervezett, de kötelező tömeges szervizre kényszerül.

Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (The National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) egy igen rettegett szervezete az autógyártóknak. Idén nem mondhatni, hogy lopják a napot, alig három hónap telt el és az ellenőrzéseik nyomán, ebben az évben már 10,7 millió autó visszahívását rendelték el a gyárók - írja egy autós blog.

A tavalyi évben összesen 22 millió csak az amerikai utakat koptató négykerekűnek kellett valamilyen utólagos szervizre mennie határozatuk miatt.

A márkák közt idén még a General Motors (GM) vezet 6,32 millió autóval, a második helyre egy szempillantás alatt jött fel a japán Toyota a héten elrendelt összesen 6,39 milliós az amerikaiakat érintően 3,42 millió autóval.

Az egyesült államokbeli adatokat tekintve a Nissan 1 milliónál jár, a Honda 905 ezernél, a Chrysler 712 ezernél, a Ford 420 ezernél, a Volkswagen 150 ezernél, a Mazda 42 ezernél, a Tesla 29 ezernél, a Fiat 18,5 ezernél, a Kia 12 ezernél, az Aston Martin 5 ezernél, a Land Rover 4 ezernél, a Mitsubishi 733 autónál, a Porsche 209-nél és a Jaguar 3 darab autóval sorakozik az NHTSA listáján.

Felmerül a kérdés, hogy ennyit romlott a minőség az elmúlt időszakban? A gyártásminőség és ellenőrzés a tömegtermelésben nyilván nem csökkent, a gyártók lettek talán óvatosabbak. Éppen idén szabott ki 1,2 milliárd dolláros bírságot az amerikai kormányzat a Toyotára, az emélkezetes 2009-es botrány miatt, amikor kiderült, beszorulhat a gázpedál bizonyos modellekben. A büntetés mértéke nagyjából megegyezik a gyártó éves profitjával az amerikai piacon.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!