szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A négykarikások ötvözni akarták a sportosságot és a praktikumot, mindezt hibrid hajtáslánccal párosítva.

Betartotta ígéretét az Audi, így a Pekingi Autószalonra elhozták az TT terepezős változatát, plusz két ajtóval és emelt hasmagassággal. A TT offroad névre keresztelt tanulmányautóval két célja volt a négykarikásoknak, egyrészt megmutatni, hogy merre bővülhet a jövőben a modellcsalád, másrészt bebizonyítani, hogy a kupékra jellemző sportosságot praktikummal is lehet ötvözni. Az ötlet és a megvalósítás nem rossz, csak az a bökkenő, hogy méreteiben és funkcióiban szinte ugyanezt kínálja a Q3 is, igaz nem ennyire sportos köntösben.

Audi

A TT offroad további érdekessége, hogy hibrid hajtásláncot kapott, vagyis a 292 lóerős 2.0 literes TFSI benzinmotornak két elektromotor is besegít, melyek köszönhetően a rendszer összteljesítménye eléri a 408 lóerőt és 608 Nm csúcsnyomatékot. Mindezt 1,9 literes átlagfogyasztás mellett, amiben közrejátszik, hogy a TT offroad akár 50 kilométert is képes megtenni elektromos üzemmódban. Persze ha a sofőr ki akarja élvezni az 5,2 másodperces nulla-százas gyorsulást és a 250 kilométer/órás végsebességet, jelentősen módosulhatnak ezek az értékek.

Audi
Audi
Audi
Audi
Audi

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!