szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Trombitaformájú kipufogótoldalékkal kísérletezik a barcelonai Forma–1-es teszten a Mercedes, a csillagos márka a bizarr küllemű eszköztől várja az új motorszabály miatt halkabbá vált autók felhangosodását.

Noha az első képek csak kedden tűntek fel a világháló bugyraiban, az eszközt máris vuvuzelának csúfolják, ráadásul a csapaton belül is megafonnak nevezik. Az első próbát ma délelőtt hajtották végre, az eredmény kiértékeléséhez a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hangtechnikai szakértőket is a helyszínre rendelt.

Trombita-toldalék a Mercedes kipufogóján
Twitter

Mint ismeretes, a hangprobléma az évadnyitó óta nyomasztja az illetékeseket, akik nemrégiben szánták el magukat arra, hogy megpróbálják mesterségesen felhangosítani az 1,6 literes, V6-os, az eddiginél jóval komplexebb és nagyobb teljesítményű hibridrendszerrel megspékelt turbómotorokat. Noha a futamokra kilátogató közönség kétségkívül hiányolja a V8-asok jól megszokott bömbölését, nem mindenki híve a mesterséges hangosításnak.

„Nem hinném, hogy mesterségesen kellene változtatnunk azon, amit csinálunk” – nyilatkozta a múlt hétvégén Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese. „A motorgyártók csodálatos munkát végeznek, ráadásul pokolian jó a show. Ha az F1-gyet a zaj alapján ítéljük meg, akkor talán nem megfelelő kritérium mentén értékelünk.”

Így néz ki a trombita-toldalék közelebbről
Mercedes

A barcelonai pályán zajló tesztelésről érkezett jelentések szerint a múlt hétvégén hallottnál valamivel hangosabban üvölt a Lotus E22-ese is, az enstone-i csapat azonban nem használ semmilyen hangosítást. Az együttes tájékoztatása szerint a hang változása annak tudható be, hogy a Renault új nyomatékgörbe-beállításokat próbál ki a motorral.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!