szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első eladott példányt papírozták volna a németeknél, ám a teljesítményadatoknál csak három számjegyet képes kezelni a rendszer, az új Koenigsegg modellé viszont négy számjegyű.

Nem kis büszkeséggel újságolta Facebook-oldalán a malőrt svéd autógyártó, hogy kifogtak a világ talán legfejlettebb autókultúrájával rendelkező Németország regisztrációs rendszerén. Mint írják a reklámnak sem utolsó sztoriban, sajnos csak 999 kW-os teljesítményű autóig lehetséges regisztrálni személyautót Németországban, a Koenigsegg Agera One:1 viszont kereken 1000 kW-os. A bejegyzés azt nem taglalja, hogy végül hogyan oldották meg a dilemmát, mindenesetre a rendszer módosítárra szorul úgy tűnik.

Agera One:1, mint a neve is utal rá, arról nevezetes, hogy az ötliteres V8-as motorja 1341 lóerőt produkál úgy, hogy az autó tömege is 1341 kilogramm, vagyis a lóerő/kilogramm aránya egy az egyhez.

A One:1 világ leggyorsabb szériagyártású autójának címére pályázik, mivel a svédek 440 km/óra feletti végsebességet ígérnek és olyan menetdinamikát, ami csak egy formula autóban lehetséges. Kanyarodás közben például 2G-s terhelés is érheti a sofőrt, 260 km/órás sebesség felett pedig a fejlett aerodinamikának köszönhetően 610 kilogramm leszorító erőt termel. Az már csak hab a tortán, hogy álló helyzetből 20 másodperc alatt gyorsul fel 400 km/órára.

A Koenigsegg Agera One:1-ból mindössze hat példány megépítését tervezték korábban, amelyek persze már előre elkeltek egytől egyig. Az új One:1 ára csillagászati – 4,2 millió dollár körüli –, de a cég vezetője szerint még így sem fog hasznot hozni, mert a fejlesztés és gyártás akkora pénzeket emészt fel. Viszont a nevüket örökre bevésik vele az autóipar történelemkönyvébe.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!