szerző:
hvg.hu

Egy autómegosztást kínáló cég megtette: egy új autó közel egy átlagfizetést elvisz havonta – állítják.

Az Avalon CarSharing cég szerint havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsóközép-kategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, casco biztosítással rendelkezik, és éves szinten 10 ezer kilométernyit autózik.

Az Avalon számításai szerint egy 6 millió forintos vételárú új autó két év használat és 20 ezer kilométer körüli futásteljesítmény után már csak 4 millió forintot ér, így csak az amortizáció értéke meghaladja a havi 81 ezer forintot. Amennyiben egy átlagos KGFB és casco-díjjal (együtt évi 140 ezer forint) és gépjárműadóval (évi 19 ezer forint) számolunk, illetve havi 15 ezer forintból megoldjuk a parkolóhelyet (Budapest belvárosában ez az összeg a többszöröse is lehet), valamint van éves autópálya-matricánk, akkor ez újabb havi 31 500 forintot tesz ki. Ehhez, ha hozzáadódik egy kedvezőnek mondható 7 liter/100 km-es fogyasztás évi 9600 kilométer-futással kombinálva 400 forint/literes üzemanyagár mellett, az havi 22 400 forinttal terheli meg a pénztárcát. Kilométerenkénti 16 forintos szervizköltséggel számolva mindez havi 150 033 forintjába kerül a tulajdonosnak.

©

A magyarországi közösségiautó-szolgáltató, az Avalon CarSharing szerint közösségi autóhasználattal szinte azonos felhasználási feltételek mellett – nem számolva a gyakran rosszul megválasztott devizahiteles finanszírozás extra díját – legalább 20 százalékkal csökkenthetőek ezek a költségek.

A korábban felvázolt feltételeknek teljesen megfelelő autó használatát, azonos éves kilométerfutással körülbelül havi 118 ezer forintból lehet megoldani CarSharing konstrukcióban, ami 20 százalékos megtakarítást jelent. A CarSharing főként azoknak kínál jelentős költségmegtakarítást, akik leginkább pár órás, városon belüli utakhoz keresnek autót, hiszen évi 6-10 ezer kilométer alatt olcsóbb, mint a saját autó, és rugalmasabb, mint a bérautó.

©

Azonban nemcsak vadonatúj, hanem a 2-5 éves autók esetében is szembetűnő a CarSharing előnye állítják: egy 2 éves, 4 millió forintért vásárolt, 3 évi használatban összesen 21 ezer kilométert futó, a korábbi körülményeknek megfelelően üzemeltetett kisautó havi fenntartása mintegy havi 108 ezer forintot tesz ki, míg CarSharing rendszerben 70 ezernél is kevesebbe kerül. De még egy 5 éves, 2 millió forintba kerülő, 4 évi használatban 20 ezer kilométert futó, de már sem cascóval, sem autópálya-matricával nem rendelkező autó üzemben tartása is közel havi 54 ezer forintot emészt fel, míg CarSharingben 47 300-at.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Levideózták a világ leggyorsabb hangyáját, 85 cm/s sebességgel rohan

Levideózták a világ leggyorsabb hangyáját, 85 cm/s sebességgel rohan

A Sziget sztárfellépője készíti a foci-Eb himnuszát

A Sziget sztárfellépője készíti a foci-Eb himnuszát

Junckerhez fordultak az európai bírák a magyar igazságszolgáltatás helyzete miatt

Junckerhez fordultak az európai bírák a magyar igazságszolgáltatás helyzete miatt

4,5 milliárdért vesz villanyautó-töltőket az állam

4,5 milliárdért vesz villanyautó-töltőket az állam

Radar 360: Radikális iskola költözhet a fővárosba, visszatér a nyár

Radar 360: Radikális iskola költözhet a fővárosba, visszatér a nyár

Fiatból is van olyan, ami annyit ér, mint egy Ferrari

Fiatból is van olyan, ami annyit ér, mint egy Ferrari