szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Irdatlanul nagy, 85,6 milliárd eurós beruházást irányoz elő a következő öt évben a Volkswagen-csoport (2013-ban a szlovák GDP 77,3 milliárd euró volt).

Az invesztíciós terv új modellek, innovatív gyártótechnológiák és a globális jelenlét további megerősítését célozza annak jegyében, hogy a német céggigász megelőzze japán vetélytársát, a Toyotát és elhódítsa a világ legnagyobb autógyártója címet.

A beruházási összegek nagyságát érzékelteti, hogy az előző ötéves időszakban még évente 16,8 milliárd eurót fordítottak ilyen fejlesztésekre, szemben a következő öt évre tervezett évi mintegy 17,1 milliárddal.

A részadatokból kitűnik, hogy a beruházások oroszlánrészét a VW 28 németországi telephelyén tervezik felhasználni, de emellett bőven jut a határon túli expanzióra is. Így többek között Mexikóban új Audi-üzemet építenek, Lengyelországban pedig beindítják a Crafter könnyű haszonjárművek gyártását. Kína láthatóan továbbra is az globális terjeszkedés fő iránya marad: a világ legnagyobb autópiacán 2015 és 2019 között 22 milliárd eurót szánnak a kapacitások bővítésére, de a helyi közös vállalkozásokból származó finanszírozással együtt a végösszeg már elérheti a 107,6 milliárd eurót.

newspress.com

A VW az idén – négy évvel korábban a tervezettnél – minden bizonnyal átlépi a 10 milliós járműgyártási darabszámot, s leverheti a világelső Toyotát, miután az év első kilenc hónapjában a japán óriás már csak 72 ezer kocsival előzte meg német riválisát. A sokáig éllovas amerikai GM már tavaly visszaszorult a harmadik helyre, s akkor még a japán és a német cég között – a gyártott autók mennyiségét tekintve – 227 ezer darabos különbséget mértek.

2007 óta, amikor Martin Winterkorn átvette a VW kormányrúdját, a cégcsoport rohamosan bővült: kebelébe került a Scania, MAN és a Ducati márka, a gyártóüzemnek száma pedig világszerte 107-re gyarapodott, amelyekben közel 600 ezer embert foglalkoztatnak. Idén és jövőre több mint száz új vagy felfrissített modell bevezetését tervezik, köztük a nemrég piacra dobott Passat után az Audi legkeresettebb, az A4-es, sorozatát.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!