A Fiat kapcsán manapság mindenkinek aranyos városi kisautók jutnak eszébe, pedig ez nem volt mindig így, elég csak az autózás hőskorára gondolni, amikor az olaszok megépítették a világ egyik legnagyobb hengerűrtartalmú motorjával ellátott négykerekűt. A S76 nevet viselő szörnyetegből mindössze két példány készült 1910-ben és 1911-ben azzal a céllal, hogy megdöntsék vele a szárazföldi sebességrekordot. A csúcstámadáshoz 28,3 literes négyhengeres motort építettek az autóba, hengerenként három gyújtógyertyával és négy szeleppel.
A 300 lóerős „torinói szörnyeteg” beváltotta a hozzá fűzött reményeket és a 200 kilométer/órát jócskán meghaladó végsebességével évekig a világ egyik leggyorsabb autójának számított. A dicsőséges évek után az egyik példány egy titokzatos orosz herceghez került, míg a másik a Fiat-múzeumba, ahol aztán megkezdték több évtizedes téli álmukat, egészen a 2000-es évek elejéig, amikor is a brit Duncan Pittway és csapata elhatározták, hogy életet lehelnek belé.
Gyakorlatilag a két autó használható alkatrészeiből építettek egy működő példányt, amit az idei Goodwood-i Sebességfesztiválon szerettek volna bemutatni, de kicsúsztak az időből, így a csak múlt hétvégén sikerült életre kelteni a százéves monstrumot. Természetesen a különleges pillanatot videóra vették, hogy mindannyian beleborzonghassunk a látványba, ahogy a kasztnit rángatva, géppuskahangok kíséretében beindul az óriási négyhengeres erőmű.
A 300 lóerős „torinói szörnyeteg” beváltotta a hozzá fűzött reményeket és a 200 kilométer/órát jócskán meghaladó végsebességével évekig a világ egyik leggyorsabb autójának számított. A dicsőséges évek után az egyik példány egy titokzatos orosz herceghez került, míg a másik a Fiat-múzeumba, ahol aztán megkezdték több évtizedes téli álmukat, egészen a 2000-es évek elejéig, amikor is a brit Duncan Pittway és csapata elhatározták, hogy életet lehelnek belé.
The Beast of Turin trailer from stefan marjoram on Vimeo.
Gyakorlatilag a két autó használható alkatrészeiből építettek egy működő példányt, amit az idei Goodwood-i Sebességfesztiválon szerettek volna bemutatni, de kicsúsztak az időből, így a csak múlt hétvégén sikerült életre kelteni a százéves monstrumot. Természetesen a különleges pillanatot videóra vették, hogy mindannyian beleborzonghassunk a látványba, ahogy a kasztnit rángatva, géppuskahangok kíséretében beindul az óriási négyhengeres erőmű.