Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"18a9aed9-7876-45ed-aac6-615738e3aa04","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Olyan kórházba vitték a sztrókot kapott férfit a mentők, amelyik nincs felkészítve ilyen ellátásra. Amikor átszállították, már késő volt.","shortLead":"Olyan kórházba vitték a sztrókot kapott férfit a mentők, amelyik nincs felkészítve ilyen ellátásra. Amikor...","id":"20250312_sztrokos-beteg-hiba-korhaz-muller-cecilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18a9aed9-7876-45ed-aac6-615738e3aa04.jpg","index":0,"item":"2cfc0f85-0355-43b2-bd86-dc0b4c43dee4","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_sztrokos-beteg-hiba-korhaz-muller-cecilia","timestamp":"2025. március. 12. 14:46","title":"Hibázott mindenki, amikor meghalt egy sztrókos beteg, akiről azt hitték, öngyilkosságot követett el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c595997a-c50c-49d2-81c9-950bf7c4c096","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Februárban általában 1-2 százalékkal emelkedni szoktak a lakásbérlés díjai, idén viszont nem így történt.","shortLead":"Februárban általában 1-2 százalékkal emelkedni szoktak a lakásbérlés díjai, idén viszont nem így történt.","id":"20250312_lakas-berles-ingatlan-berleti-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c595997a-c50c-49d2-81c9-950bf7c4c096.jpg","index":0,"item":"47925e61-ab6a-4f0e-91b7-632b22c8a79c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250312_lakas-berles-ingatlan-berleti-dij","timestamp":"2025. március. 12. 13:01","title":"Csökkentek Budapesten az albérleti árak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ed0495c-bd4a-4481-8005-62633cbe961d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Niantic továbbra is tulajdonosa és üzemeltetője marad az Ingress Prime és a Peridot AR-játékoknak.","shortLead":"A Niantic továbbra is tulajdonosa és üzemeltetője marad az Ingress Prime és a Peridot AR-játékoknak.","id":"20250312_A-Scopely-35-milliard-dollarert-veszi-meg-a-Pokemon-Go-jatekot-is-fejleszto-Niantic-jatekreszleget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ed0495c-bd4a-4481-8005-62633cbe961d.jpg","index":0,"item":"39480e49-7575-4396-9c51-9436f19c2bdc","keywords":null,"link":"/kkv/20250312_A-Scopely-35-milliard-dollarert-veszi-meg-a-Pokemon-Go-jatekot-is-fejleszto-Niantic-jatekreszleget","timestamp":"2025. március. 12. 19:47","title":"3,5 milliárd dollárért veszi meg a Pokémon GO játék fejlesztőjét a Scopely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15f3cb2f-33bb-4acd-9afa-059b40ebb6a6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kecskeméti László szerint a kerület polgármestere és a „baloldali mainstream média követői” próbálják őt lejáratni.","shortLead":"Kecskeméti László szerint a kerület polgármestere és a „baloldali mainstream média követői” próbálják őt lejáratni.","id":"20250312_kecskemeti-laszlo-fidesz-onkormanyzati-lakas-konnektorok-ajtofelfak-visszaszereles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15f3cb2f-33bb-4acd-9afa-059b40ebb6a6.jpg","index":0,"item":"3a6e3c77-d16e-4611-a6e4-98b8ce3d4abe","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_kecskemeti-laszlo-fidesz-onkormanyzati-lakas-konnektorok-ajtofelfak-visszaszereles","timestamp":"2025. március. 12. 16:55","title":"Azt ígéri a józsefvárosi fideszes képviselő, hogy visszaszereli korábban bérelt lakásába a konnektorokat és az ajtókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fae982e6-92b4-49dc-8b51-476dcd503c6e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Gyakorlatilag semmilyen szolgáltatás nem fog működni az OTP-nél egy néhány órás intervallumban.","shortLead":"Gyakorlatilag semmilyen szolgáltatás nem fog működni az OTP-nél egy néhány órás intervallumban.","id":"20250312_otp-bank-leallas-kartyas-fizetes-netbank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fae982e6-92b4-49dc-8b51-476dcd503c6e.jpg","index":0,"item":"528d6628-f454-48de-b4c5-0ee175f7afe1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_otp-bank-leallas-kartyas-fizetes-netbank","timestamp":"2025. március. 12. 11:46","title":"A kártyáját sem tudja majd használni: leállás jön az OTP-nél, itt van minden tudnivaló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31d4acb5-0200-4df5-8cd2-74dc9bcaebdf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Toyota FT-Me körülbelül akkora, mint a régi kétszemélyes Smart.","shortLead":"A Toyota FT-Me körülbelül akkora, mint a régi kétszemélyes Smart.","id":"20250313_ime-a-toyota-ft-me-paranyi-uj-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31d4acb5-0200-4df5-8cd2-74dc9bcaebdf.jpg","index":0,"item":"b446f1d7-bb80-4b3c-bfc5-ed83e1ff79fb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_ime-a-toyota-ft-me-paranyi-uj-villanyauto","timestamp":"2025. március. 13. 06:41","title":"Íme a Toyota parányi új villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"kkv","description":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője. Az energiaátmenet területén erősödő kínai dominancia határozhatja meg a globális gazdaság jövőjét.","shortLead":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata...","id":"20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad.jpg","index":0,"item":"db989c62-7d8e-48b6-8efd-48905d88402f","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 05:28","title":"Elvérzett Európa óriási akkugyártó reménysége, semmi sem állíthatja meg a kínai előretörést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trumpnak fogalma sincs róla, mi zajlik a világban, és mit kellene tennie Amerikának, figyelmeztet a háromszoros Pulitzer-díjas Thomas Friedman. Magyarország mint a tekintélyuralom tankönyvi esete. A szerb elnök karhatalmat küld a civil szervezetekre. Tud-e majd Trump úgy keménykedni Putyinnal, mint Zelenszkijjel? Alakulhatnak úgy a dolgok, hogy az USA ne csak egy lepukkant orosz benzinkutat kapjon, amely országnak álcázza magát? Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trumpnak fogalma sincs róla, mi zajlik a világban, és mit kellene tennie Amerikának, figyelmeztet a háromszoros...","id":"20250313_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"f1e73e7d-d5fd-4489-bd0b-2093c75532be","keywords":null,"link":"/360/20250313_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 13. 12:30","title":"The New York Times-kommentár: Ez négy éven át nem fog menni, emberek, már közeleg a nagy összeomlás a világban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alig pár napja, hogy a Volkswagen Passat mondhatni fölényes magbiztossággal elnyerte az Év Autója címet az idei évre. Éppen most teszteltük.
A wolfsburgi gyártó pont olyan autókat csinál általában, amelyek megfelelnek az Év Autója zsűrijének saját maga által szabott ésszerű elvárásainak. Legyen a győztes ár/érték-arányos, innovatív és lehetőség szerint a tömegeknek készüljön.
A helyzet egyébként is olyan manapság az autóiparban, hogy az anyacég, a Volkswagen AG akkora erőfölényben van a többi európai volumengyártóval szemben profitabilitás, fejlesztésre költhető összegek szempontjából, ami már-már fenyegető hatalmi helyzetet eredményez.
Ez persze őket a legkevésbé zavarja és a maguk részéről élnek is a lehetőségeikkel. Ha egy fontos modellnek érkezik el a generációváltása, azt iszonyatosan odateszik. Lásd, a két évvel ezelőtti, hetedik generációs Golf és most a középkategória vezetője, a Passat.
Volkswagen Passat - galéria
Az anyavállalat elképesztő tökélyre fejlesztette, mely márkája vásárlójának mi jár a pénzéért. Mindenki minőséget kap, csak másképpen. A napokban volt a Skoda Superb világpremierje és a Passat és a Superb között a különbség mára leginkább csak tapintható. De jól érzékelhetően tapintható. Az Audi persze más tészta, ott is megvan ez a különbség is, csak ott a motorméret is hozzájárul ahhoz, hogy a márkák világos sorrendje megmaradjon.
Annak a rétegnek, aki a Passat színvonalához hozzájut – a céges középvezetői szintnek, vagy a felső-középosztály családjainak –, minden elvárása maximálisan ki van szolgálva. A Passat mára egy pszeudo prémium autó még úgy is, hogy nálunk egy alapteljesítményű 2.0 literes 150 lovas TDI BlueMotion járt. Ráadásul Variant, vagyis kombi változatban.
A külsejét tekintve az új Passat még csak nem is nagy nóvum. A most kifutó széria szinte teljesen ilyen, csak tovább élesítették a karosszériaelemeket. A 80 milliméterrel hosszabb tengelytáv igazából nem oszt nem szoroz az elődhöz képest, vélhetően az új platform hozta magával a növekedést. Jót tett a formának, hogy alacsonyabb lett a gép 14 milliméterrel, és 12 milliméterrel szélesedett a kasztni.
Az innováció fontos eleme a súlycsökkentés, amelynek révén átlagosan 85 kilóval könnyebbek a mai Passatok. A helykínálat hátul is parádés, a legjobb teszt, a gyerekülés-gyerekkel kombó: eléri-e négyéves gyerek lába az üléstámlánkat? Nem. A puttonyméret alapból 650 liter, ledöntött hátsó háttámlákkal pedig végtelen síkság a csomagtér, ami ilyenkor 1780 liter. A csomagtér ajtaját motoros mozgatással is lehet rendelni, sőt szenzoros nyitással is.
Volkswagen Passat - galéria
D.P.
Talán a beltéren lehet a legtöbbet lamentálni, hogyan is osztja ki a konszern az egyes márkáknak, szegmenseknek, kinek mi jár. A Passatnak ebben is egyértelműen kijelölt helye van. Minden újdonságot megkap a konszerntől, minden nagyon elegáns, de még nem prémium a kárpitok varrása, a műanyagok fénye és az elemek ívelése, illetve egy prémium autónak minden apró milliméterében gondosan végiggondoltnak kell látszania.
Az új, alcantara bevonatú ülések nagyon jól tartanak, ami el is várható a cég új fejlesztésű, ergoComfort székeitől, a 12,3 colos (20,3 cm) érintőképernyő, kézközelítő szenzorral szerelt, vagyis a menü előhívásához elég csak közelíteni a képernyőhöz, a Dynaudio-hifi 12 hangszórós, a díszítő elemek lakkozott fabetétek, és az egész műszerfalat átszeli levegőrostély.
A csúcsfelszereltséghez rendelhető nagy újdonság a TFT-s sofőr előtti műszeregység – amit az Audi TT-ben láttunk először – szintén előre helyezi a kínálatban a mostani Passatot. Fekete pont, hogy a rendszer még mindig nem tud magyarul. Viszont ahogyan prezentál, az első osztályú. A navigációtól, a fogyasztási adatokon át, a vezetési asszisztensek – sávtartó, adaptív tempomat, holttér figyelő – pillanatnyi beállításaiig, bármi lekérhető a képernyőre. A Passat kormányára, még így is 18 gomb jutott, ami talán túlzás.
Volkswagen Passat - galéria
D.P.
A Volkswagen legnépszerűbb négyhengeres közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű kétliteres dízele nem a legcsendesebb fajta, de a 150 lóerős változat simán mozgatja az 1600 kilós kocsitestet. A motor természetesen Euro 6-os, nem mellesleg AdBlue adalékolás nélkül tudja az előírt érteket. Alapból start&stop-rendszeres, sajnos még mindig, az újraindításnál rángatós fajtával. A motor 340 Nm-es maximális nyomatékát, a magasabb felszereltségű modellekben már-már köztelező, hatfokozatú duplakuplungos DSG-egység osztja be. Van ugyan a kocsiban menetmód-választó is, amely viszonylag eltérő karaktereket is kihoz a Passatból, de az alapkarakter azért nem változik. A kétezres dízel egy egyenletes teljesítményű kilométerfaló.
A futómű a 4882 milliméteres autót nagyon simán szolgálja ki, a korántsem tükörsima magyar aszfalt nem hozza zavarba. Még sportmódban sem kocognak a fogak az úthibáktól, normál módban pedig mindenen átsiklik a felfüggesztés. A vezetési élményt meg is határozza ez a karakter.
A 340 Nm nyomatékú motornál simán elfér, hogy nagyjából 1300-as fordulatszámokat elérve rakosgatja felfelé a fokozatokat a váltó. 130-nál hatodikban, Normál-módban, kereken 2000-et fordul a főtengely percenként. Autópálya-tempó mellett is néma az utastér, a motorhangot, abroncszajt, szélzajt kiszűri a kategória elvárásaira belőtt szigetelés.
Városban araszolva ugyan lehet az adaptív tempomattal követni a sort, ám úgy tűnt, jobb Eco-módban araszolni. Képes ugyanis „vitorlázni” a kocsi, az automataváltó oldja a tengelykapcsolatot, üresben gurulunk, sokkal harmonikusabb, mint az adaptív tempomat, ami a dugóban hajlamos hatalmasakat fékezni, ahogy a kocsisor végét tartja.
A fogyasztás ideális esetben, ami a fedélzeti számítógép kijelzője szerint meg is valósítható, az eddig 5500 kilométeres autóban, hosszú távra 5,7 liter per 100 kilométeres fogyasztási adatot mutatott. Nálunk ugyan nem szerepelt ilyen jól, de a 7,5 literes átlag is simán vállalható.
A Volkswagennél tudják, eléggé lejt a pálya, nem is adják olcsón a Passatot. Az általunk tesztelt modell 13,3 millió forintba kerül. Az alapárat esetünkben a 648 ezres asszisztens csomag, a 150 ezres TFT műszeregység, a DSG-váltó 727 ezres felára, a 300 ezres adaptív lengéscsillapító, valamint a 330 ezerért kínált ergoComfort-ülések és a kombi 300 ezres felára növelte.
A német márka ezért a nem kis összegért olyan autót ad, ami nagyon fontos erénnyel bír. Nem fogunk csalódni benne. Talán ezt értékelte igazán az Év Autója-zsűri is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.