szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Visszaváltható minden olyan, január 1. és 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak a február 1-jétől újból díjmentes úthálózaton használtak, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált.

A feleslegessé vált megyei e-matricák visszaváltása március 15-én éjfélig kezdeményezhető.

A megyei matricák használatára, területi érvényességére vonatkozó szabályok megváltoztatása, illetve egyes gyorsforgalmi utak díjmentesítése miatt visszaváltható minden olyan, január 1. és 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak a február 1-jétől újból díjmentes úthálózaton használtak, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált.

Fazekas István

A megyei matricák visszaváltását elektronikus vagy postai úton, illetve személyesen a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) országszerte 17 helyen megtalálható ügyfélszolgálati irodáiban lehet kezdeményezni.

A NÚSZ az MTI megkeresésére adott válaszában felhívta a figyelmet: a vidéki ügyfélszolgálati irodák március 13-án, pénteken 8-16 óra között tartanak nyitva, szombaton és vasárnap zárva vannak.

Budaörsön pénteken 7-19 óra között, szombaton és vasárnap 8-16 óra között tart nyitva az ügyfélszolgálati iroda, Budapesten a Szilas pihenőnél pedig pénteken, szombaton és vasárnap is 0-24 órában működik.

Postai ügyintézés esetében a küldemény postai feladás dátumát (dátumos pecsét) veszik figyelembe, amely nem lehet későbbi, mint 2015. március 15-e.

Elektronikus úton március 15-én, vasárnap éjfélig lehet kezdeményezni a feleslegessé vált e-matrica visszaváltását. Elektronikus úton a nemzetiutdij.hu honlap "Megyei e-matrica visszaváltása" menüpont alatt található elektronikus űrlap kitöltésével igényelhető vissza a feleslegessé vált e-matrica.

A személyes vagy a postai ügyintézés esetén is érdemes felkészülni, és letölteni a nemzetiutdij.hu weboldalról az igényléshez szükséges formanyomtatványt. 

Az ügyintézéshez ezen felül a megváltott e-matrica megvásárlását igazoló ellenőrző szelvény vagy a nyugtázó értesítés, például sms vagy e-mail szükséges. A jogosultság visszaváltását elektronikus úton és személyesen a gépjármű üzembentartója, a gépjármű jogszerű használója kezdeményezheti, postai úton csak az üzembentartó járhat el.

Az e-matricák árának visszafizetése az adategyeztetést és a számla kiállítását követően folyamatosan történik.

Az útdíjfizetési szolgáltató tájékoztatása szerint január 1-je és március 11-e között 870 ezer megyei e-matricát vettek az autósok, február 1-je és március 11-e között pedig 18 ezer megyei e-matrica visszaváltását kezdeményezték.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!