Megszűnnek a pluszköltségek az online autópályamatrica-vásárlásoknál
Jelenleg akár több ezer forintot is felszámíthatnak az értékesítők.
Jelenleg akár több ezer forintot is felszámíthatnak az értékesítők.
A magyar és a külföldi autósok körében is az egyhetes pályamatrica a legnépszerűbb. Német és román autóra veszik a legtöbb matricát a külföldiek körében. A külföldi teherautók közül messze a románok mennek legtöbbet Magyarországon.
Augusztustól egy sor pénzbüntetés összege megugrik, jóval nagyobb közlekedési bírságokkal, e-matricás pótdíjakkal kell számolni, híznak a céges bírságok is, a kiszabható munkaügyi bírságok pedig már márciusban megnőttek. Összeszedtük a fő tudnivalókat.
Informatikai fejlesztés zajlik, újév hajnaláig nem lesz elérhető a rendszer. Ha utazna, még előtte vegye meg a matricát!
Több útszakasz lesz fizetős, a buszoknak nem e-matricát kell vásárolniuk, a teherautóknak pedig megváltoztatják az útdíj mértékét és egy új díjkategóriát is kapnak.
Vannak fix tarifás országok, van, ahol személygépkocsival ingyenesen hajthatunk az autópályán, és van, ahol kalkulátorokkal számolhatjuk ki a díjat.
Aki külföldi rendszámú járművel mulaszt el autópálya-matricát venni Magyarországon, a magyar rendszámúakhoz képest két és félszeres bírságot kap, és a csekket nem is a magyar útdíjbeszedő, hanem egy németországi, de amúgy szintén magyar családi vállalkozás küldi. Az EU hiába hozott szabályokat épp az ilyen ügyek költségeinek csökkentésére, azok csak másutt működnek, nálunk valamiért nem. A külföldi hatóságok is ismerik a „magyar különlegességet,” de tehetetlenek ellene. Mégis vannak, akik felveszik a harcot a németországi magyar társasággal, és nyernek is.
A szlovén autópályakezelő június 15-én vagy július 1-jén tervezi bevezetni az új díjakat.
Ha külföldi rendszámú autóval szabálytalankodik valaki idehaza, akkor a kiszabott pótdíj ugyanakkora, mint amekkorát a Magyarországon regisztrált járművek kapnak, de a csekket nem a hazai autópálya-üzemeltető küldi, hanem egy külföldi cég. Emiatt az alapösszegre akkora kezelési költség rakódik, hogy azzal a többszörösére emelkedik a befizetendő összeg. A cikkünkben bemutatandó eset tartogat még más meglepetést is.
Vázoljuk, hogy mennyivel drágultak idén az úthasználati díjak, és hogy mekkora a pótdíjak összege.
Idén júniusig csaknem 7,8 millió e-matrica kelt el, ez 6 százalékkal több, mint 2019-ben.
Van olyan sofőr, aki huszonnégyszer vette meg utólag a sztrádamatricát.
Palkovics László rendelete alapján péntektől újabb változások lépnek életbe az e-matrica rendszerben.
Közel 2,8 millió matrica érvényessége jár le ilyenkor.
Az útdíjkezelő készített egy sablont, amit a forgalmiban lehet tárolni.
Az idén átadott és a díjköteles hálózatba vont útszakaszok új, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei autópálya matrica bevezetését eredményezik január 1-jétől.
Az érvényessége ekkor is csak január elsejétől él, ha előbb vesszük meg.