szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A stuttgarti cég vezetése bejelentette, hogy egy közepes méretű „áruszállítóval” rukkol ki öt éven belül. A modellt úgy néz ki, nem vinnék az USA piacra, csak Európában, Dél-Amerikában, Ausztráliában és Dél-Afrikában forgalmaznák.

Az autó, a klasszikusnak nevezhető elvárásokat teljesíti, 1 tonna terhelhetőségű lenne, hathengeres dízelmotorral és a gyártó haszongépjármű-gyártó részlegében készülne. A Daimler abszolút főnöke Dieter Zetsche elmondta, az új szegmensbe való belépésük a vállalat globális növekedési stratégiájának egyik állomása. Hozzátette: ugyanazokkal a jellegzetes mercedes-es jellemzőkkel kívánják ezt az autót is megalkotni, ami autóikat jellemzi:komfortos, jó értéktartású, biztonságos.

A Mercedes szerint egyre több pickup használatos nem csak céleszközként, hanem sokan kedvelik a formát és elvárás, hogy ilyen jellegű autója is legyen egy gyártóknak.

Mercedes-Benz Vans

Ezt a szegmenst Európában jelenleg első sorban a Toyota (Hilux), Ford (Ranger) fedi le kínálatával. A német márkák közül a Volkswagen tett hasonló lépést az Amarok bevezetésével, amelyet Amerikában nem forgalmaz, a helyi piac nehézségei miatt.

Egy prémium gyártónak belépni egy alapvetően haszonjárműként kezelt típussal, mindenképpen komoly vállalkozás. A jelenlegi piaci helyzetben viszont úgy látják, miután a SUV-ok is elékpesztően népszerűek lettek az elmúlt időben, megnyitotta az utat valamelyest a platós autók felé is – írja cikkében az Automotive News.

Minden gyártó próbálkozik valamilyen innovációval betömni, a még meglévő apróbb, nagyobb piaci réseket. A prémiumgyártók közül az Audi a kisméretű A1 modelljével robbantott, a BMW belépett az egyterűeket gyártók közé a 2-es sorozat Active Tourerrel.


Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!