szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egyik német magazin hatféle modellt választott ki a különböző szegmensekből, hogy megnézzék mennyire hatékony a valóságban a sokat hangoztatott gyalogosfelismerő rendszer.

Egy modern autó nem csak az utasai biztonságáért felel, hanem a környezetében található többi közlekedőért is, beleértve a gyalogosokat, melynek érdekében az utóbbi évek egyik leghasznosabb vezetéstámogató fejlesztése a gyalogosfelismerő rendszer. A gyalogosokat szenzorok, kamerák és szoftverek segítségével felismerő technológiai az utóbbi években szépen lecsorgott a felsőkategóriás luxusautókból a közép- és alsókategóriába, így ma már akár városi minit is rendelhetünk ezzel az extrával.

A német Auto Motor und Sport magazin kíváncsi volt, vajon a valóságban mennyire hatékonyak ezek a rendszerek, ezért hat különféle gyártó, különböző szegmensekből érkező modelljét tesztelték. A próbán a Volkswagen Up, a Nissan Qashqai, a Mini Cooper S, a Subaru Outback, a Mercedes-Benz C-osztály és a Volvo V60 szerepelt, melyek közül csak egyetlen modell váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Hogy ez a biztonságról híres svéd kombi, a technokrata C-osztály vagy esetleg a Volkswagen városi minije volt azt nem áruljuk el, annyit viszont igen, hogy meglepő az eredmény.



Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!