Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8753f299-6d61-4d3d-b1a7-9dd769692a94","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az úszószövetség kérte, hogy változzon az olimpiai életjáradékra vonatkozó rendelkezés.","shortLead":"Az úszószövetség kérte, hogy változzon az olimpiai életjáradékra vonatkozó rendelkezés.","id":"20250130_milak-kristof-virth-balazs-edzo-neveloedzo-magyar-uszoszovetseg-sportallamtitkarsag-sporttorveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8753f299-6d61-4d3d-b1a7-9dd769692a94.jpg","index":0,"item":"010474ad-37f3-4270-8b59-9f4a31af98b6","keywords":null,"link":"/sport/20250130_milak-kristof-virth-balazs-edzo-neveloedzo-magyar-uszoszovetseg-sportallamtitkarsag-sporttorveny","timestamp":"2025. január. 30. 12:16","title":"Milák Kristóf esete miatt módosíthatják a sporttörvényt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6be47b95-024b-4563-8723-85b016d1e3d5","c_author":"HVG","category":"360","description":"Két fiatalember vezet egy új ingatlanos céget.","shortLead":"Két fiatalember vezet egy új ingatlanos céget.","id":"20250129_hvg-Hell-Energy-energiaital-gyarto-Barabas-csalad-Cubiq-Park-Kft-Peka-Bau-2000-Kft","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6be47b95-024b-4563-8723-85b016d1e3d5.jpg","index":0,"item":"f486c617-02b7-405a-ba87-42e8fcfd771d","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-Hell-Energy-energiaital-gyarto-Barabas-csalad-Cubiq-Park-Kft-Peka-Bau-2000-Kft","timestamp":"2025. január. 30. 06:10","title":"A Hell-tulajdonos Barabás családban már a harmadik generáció is vállalkozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5c8e6a0-b82f-4e19-8597-07a3b17be8d3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"“Az olvasók rajongják, mégis kívülállóként tekint magára a magyar irodalomban” – írja róla a Litera.","shortLead":"“Az olvasók rajongják, mégis kívülállóként tekint magára a magyar irodalomban” – írja róla a Litera.","id":"20250129_Ma-75-eves-Vamos-Miklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5c8e6a0-b82f-4e19-8597-07a3b17be8d3.jpg","index":0,"item":"4b251dbd-8733-45a1-9b41-38866bc5cf43","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Ma-75-eves-Vamos-Miklos","timestamp":"2025. január. 29. 09:39","title":"Ma 75 éves Vámos Miklós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1eaea11-70e1-4ffd-8f42-b20295cf8778","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az Építési és Közlekedési Minisztériumot a mohácsi Duna-híddal kapcsolatos várakozásokról kérdezték, amire az államtitkár a legendás őszödi beszédből vett idézettel válaszolt.","shortLead":"Az Építési és Közlekedési Minisztériumot a mohácsi Duna-híddal kapcsolatos várakozásokról kérdezték, amire...","id":"20250128_mohacsi-duna-hid-irasbeli-valasz-agh-peter-oszodi-beszed-gyurcsanyozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1eaea11-70e1-4ffd-8f42-b20295cf8778.jpg","index":0,"item":"94206e2f-3a4e-45a0-9457-3d45a1e0d579","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250128_mohacsi-duna-hid-irasbeli-valasz-agh-peter-oszodi-beszed-gyurcsanyozas","timestamp":"2025. január. 28. 20:10","title":"Meglepő helyen gyurcsányozott egy jót Ágh Péter államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf247965-82ed-4147-8572-e9b43e17394c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A gépről evakuálták az utasokat, de négyen így is megsérültek.","shortLead":"A gépről evakuálták az utasokat, de négyen így is megsérültek.","id":"20250128_kigyulladt-del-koreai-utasszallito-gep-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf247965-82ed-4147-8572-e9b43e17394c.jpg","index":0,"item":"b29ccb93-d932-4ceb-bc9b-b0ab31fe3c2e","keywords":null,"link":"/vilag/20250128_kigyulladt-del-koreai-utasszallito-gep-ebx","timestamp":"2025. január. 28. 19:53","title":"Kigyulladt egy dél-koreai utasszállító gép felszállás előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97402d50-2de2-4fd4-b859-110fa6739696","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A világ leghíresebb festménye külön galériát kap, ahová viszont nem lesz érvényes a Louvre többi részére váltott belépő.","shortLead":"A világ leghíresebb festménye külön galériát kap, ahová viszont nem lesz érvényes a Louvre többi részére váltott belépő.","id":"20250128_louvre-atalakulas-mona-lisa-macron-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97402d50-2de2-4fd4-b859-110fa6739696.jpg","index":0,"item":"27c3877b-4ad6-4867-bd25-fa78dfc4ac42","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250128_louvre-atalakulas-mona-lisa-macron-bejelentes","timestamp":"2025. január. 28. 19:59","title":"Hamarosan külön belépőjegyet kell váltania, aki meg akarja tekinteni a Mona Lisát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c35377b-3a8a-45ff-81c5-e1c219c000f6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Azért indítottak eljárás Meloni ellen, mert hazaszállították Tripoli rendőrparancsnokát, a Nemzetközi Büntetőbíróság letartóztatási parancsa ellenére.","shortLead":"Azért indítottak eljárás Meloni ellen, mert hazaszállították Tripoli rendőrparancsnokát, a Nemzetközi Büntetőbíróság...","id":"20250128_ugyeszi-vizsgalat-giorgia-meloni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c35377b-3a8a-45ff-81c5-e1c219c000f6.jpg","index":0,"item":"f819266a-b9c6-45e3-b9c0-b2cf6166cf14","keywords":null,"link":"/vilag/20250128_ugyeszi-vizsgalat-giorgia-meloni","timestamp":"2025. január. 28. 20:43","title":"Ügyészi vizsgálat indult Giorgia Meloni ellen, ő erre baloldalizott egyet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63cb0b24-0a31-4d72-91da-561e54d7d2c4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kivételezett helyzetben van a kutya az állatvilágban: az ember legjobb barátjaként emlegetik, és nem is véletlenül. Történetek ezrei keringenek a kutyák odaadásáról, hűségéről, ragaszkodásáról. Finn kutatók pedig azt is kimutatták, hogy az ebeknek még a szívverésük is összhangban lehet szeretett gazdijukéval.","shortLead":"Kivételezett helyzetben van a kutya az állatvilágban: az ember legjobb barátjaként emlegetik, és nem is véletlenül...","id":"20250129_kutya-es-gazdaja-szivveres-pulzus-szinkronba-kerulhet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63cb0b24-0a31-4d72-91da-561e54d7d2c4.jpg","index":0,"item":"dc1ead3a-ebeb-4fea-9aa0-4491994656a0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_kutya-es-gazdaja-szivveres-pulzus-szinkronba-kerulhet","timestamp":"2025. január. 29. 08:03","title":"Egy igazán különös kapcsolat tud kialakulni a kutyák és gazdáik szívverése között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Továbbra is fizikai paradoxon a Honda Jazz, akkora az utastere, hogy csak vakarjuk a fejünket, hogyan csinálták? Emellé még vidám színeket és ötletes megoldású, turbó nélküli motort kínál a japán márka kisautójának harmadik generációja. A Jazz nagyon érzi, hogy ebben a szegmensben mi is a lényeg.
A Honda Jazz mindig is a felső polc volt a kisautók közt mifelénk. Sikeresen egyesítette egy egyterű és egy ötajtós erényeit, miközben örökélet-megbízhatóságú műszaki tartalmat kínált. Hogy mindezt a világ anyagi javakban szerencsésebb fele értékelte is, meglátszik a számokon, a 2001 óta létező modellből 5,5 millió darabot értékesítettek. Kétségtelen ugyanakkor, hogy a kisautók vannak manapság a legrosszabb helyzetben, nem is annyira divatosak, nem is annyira olcsók, és a gyártók sem tudnak rajtuk túl sokat profitálni.
Ha az új Honda Jazzt néhány szóban akarjuk paraméterezni, akkor a legfontosabbak: 95 milliméterrel hosszabb, mint a kifutó változat, igaz ebből 30 milliméter számít igazán, a tengelytáv 2530 milliméter mostantól. A Jazz megtartotta belső variálhatóságát, mi több, fejlődött is a mágikus ide-oda hajtható ülésekkel. A harmadik, hogy érintőképernyős lett az infotainment-rendszer, negyedik pedig, hogy továbbra sincs turbómotor, egyféle, 1.3 literes szívót lehet választani. Ezek a sarokkövei az új Jazznek, de persze sok-sok árnyalata van még az újdonságnak.
Honda Jazz - galéria
D.P.
Itt van mindjárt a bemutatón is látható vidám színek közül kettő, a narancsvörös és a virágsárga, ami szintén plusz volt mindig is a Jazzeknél. A kocsi eleje igazodik a mostani márkaarculathoz, ők szárnyszerű kiképzésnek hívják, amiben van is valami. Hátul az ötödik ajtó kapott egy kis légterelőt is, hogy sportosabbnak hasson. A Jazz továbbra sem a gömbölyded formákkal játszik, maradt inkább a metszett felületeknél.
Lényegében ugyanez a vonal bent is, aki a kissé komor, japános világot kedveli, nem fog csalódni, ez nem a formák és színek pszichedelikus halmaza. A bemutatóra természetesen már az érintőpaneles kezelőfelületű középkonzollal extrázott modellek jöttek. A rendszer teljesen korrekt, egy egyszerű Android-alapú rendszer – amin egy Garmin navi fut –, így aztán vélhetően frissítgetni is könnyen lehet majd.
A Jazz legnagyobb erőssége úgyis a sokszor fejvakarással konstatált helykínálat. Hogy is van ez, hogy magunk mögé beülve – sztenderd 1,8 méteres testmagassággal – még 15 centi lábtér van egy B-szegmensű kisautóban? A csomagér helykínálata szintén hatalmas, 354 liter (+17 liter az elődhöz), nem is beszélve arról, hogy 1314 liternyi tér jut a teljesen síkba döntött hátsó ülésekkel.
A Jazz ügyesen rá is játszik erre a hátsó teres varázslatra, háromféle kialakítást is ajánlanak. Az egyik „a tujaszállító mód”, amikor a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig, illetve az első támlától hátsó támláig kihasználható a hely. Van egy úgynevezett „kanapés” berendezés is, amikor az első ülés támlája síkban előre dől, ezáltal 1,6 méteres egybefüggő bútorrá áll össze, lehetőséget adva a hátul utazónak, hogy menet közben az első ülésen pihentesse a lábát. És van a „hosszú pakolós” elrendezés, amikor az első utas ülés és a jobb hátsó ülés támlája egyaránt előre dől, így közel 2,5 méteres helyünk van.
Mindezt az új padlólemeznek köszönhetjük, amelynek másik áldása, hogy a vezethetőségre is jó hatással van. Szépen átdolgozták hozzá futóművét is a Jazznek. Sikerült alacsonyabbra vinni a kocsi frontrészének középvonali forgásközéppontját, míg a hátsót megemelték, amitől kiegyensúlyozottabb az autó, magát a futóművet is keményebb stabilizátorokkal látták el, amihez egy kifejezetten feszes kormánymű kapcsolódik.
D.P.
A motortérben, ha úgy vesszük nincs generális változás, a kínálat egyszerűbb nem is lehetne, egyféle, 1.3 literes i-VTEC benzinmotort állítottak hadrendbe. Hogy a japános műszaki megoldások is meglegyenek, ez az egység valójában képes Otto-motorként és helyenként Atkinson-ciklusú motorként is üzemelni.
Ennek elsődleges jelentősége a hatékonyság, a javarész hibridautókban alkalmazott Atkinson-ciklust tudó motorok ugyanis némi teljesítményveszteség árán, nagyobb hatékonysággal üzemelnek. Ennek lényege, hogy a munkaütem hosszabb, mint a sűrítési ütem. Ezt nagyon egyszerűen, úgy érik el, hogy szívóütemben tovább marad nyitva a szívószelep, vagyis némi levegőt visszatolnak, ezzel megrövidítve a sűrítési ütemet, viszont a hasznos munkaütem megmarad ugyanolyan hosszúnak.
Ebből menetközben túl sokat nem fogunk konstatálni, sokkal inkább azt, hogy ezt a kis motort bizony forgatni kell, ami ebben a mai világban, amikor szinte minden motor turbós – főleg a célcsoport, elsősorban a hölgyek számára – furcsa lehet. A „kínzásnak” tűnő 6000-es fordulatszám-tartományban van elemében ez a motor, ekkor adja le 102 lóerejét. És ilyen fordulatszámnál, már nincs olyan egység, ami halk lenne.
Ha valaki ezzel megbarátkozik, jó társ lesz az egyébként 123 Nm-es nyomatékú erőforrás, amelynél a hatfokozatú kézi váltót is a motor karakteréhez hangolták, öt, kifejezetten rövid fokozattal és egy jó hosszú hatodikkal, így együtt, az 5 literes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével.
Nálunk nem valószínű, hogy tarolni fog, de a Honda alaposan átdolgozta a fokozatmentes (CVT) váltóját is a Jazznek. Ezt is az európai fogyasztók elvárásai szerint, amely olyan, hogy azt szereti, ha olyan automataváltója van, amin érezni a fokozatokat. Ennek megfelelve, ez a fokozatmentes váltó tulajdonképpen imitál jól elkülöníthető „fokozatokat”. Sőt extraként, kanyar előtt a fékezési szakasz után is magasan tartja fordulatot, hogy gyorsabban lehessen a kanyarból kigyorsítani.
Honda Jazz - galéria
D.P.
Ami a biztonsági és assziszt-rendszereket illeti, hozza a lassan mindenkire nézve kötelezőt a Jazz: megkapta a frontális ütközésre figyelmeztető rendszert (15 km/h-tól éles, vizuálisan és hangjelekkel figyelmeztet), a táblafelismerő-intelligens sebességhatárolót (amely a két rendszert összeköti, a közúti jelzésen lévő sebességhatárig engedi nyomni a gázt.) De van sávelhagyás-figyelmeztető és automatikus fényszórók is, amelyek elveszik a távolsági fényt, ha szembeforgalmat érzékelnek.
Összességében is csak az írható, hogy az elődök karakterét messzemenőkig megtartva újult meg a Jazz. A magyarországi árak a három felszereltségi szinttől függően 3,69 milliótól indulnak, ez a manuális váltóval szerelt kivitelre értendő, a CVT-s változat legolcsóbban 3,99 milliótól érhető el listaáron.