Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b1c973f9-738d-4cb4-a6fd-31b02ca28486","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a 3,3 literes sorhatossal szerelt ritkaság alaposan kimaxolja a sportos elegancia fogalmát.","shortLead":"Ez a 3,3 literes sorhatossal szerelt ritkaság alaposan kimaxolja a sportos elegancia fogalmát.","id":"20250427_25-eves-3-as-bmw-megsem-fog-a-kor-ezen-a-gyonyoru-alpina-b3-kupen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1c973f9-738d-4cb4-a6fd-31b02ca28486.jpg","index":0,"item":"23138b5a-8786-4492-a6bd-e9a7719c5927","keywords":null,"link":"/cegauto/20250427_25-eves-3-as-bmw-megsem-fog-a-kor-ezen-a-gyonyoru-alpina-b3-kupen","timestamp":"2025. április. 27. 07:21","title":"25 éves 3-as BMW, mégsem fog a kor ezen a gyönyörű Alpina B3 kupén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f4bb734-a562-46d2-876a-8a4171750d2c","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Energia- és vízfogyasztásunkat két dolog befolyásolja: a konyhai eszközeink és a szokásaink. Ha konyhai eszközeinken esetleg nem is tudunk változtatni, a szokásaink megváltoztatása rajtunk múlik. Részlet a Helyi, idény, vegetáriánus zero waste konyha című könyvből.","shortLead":"Energia- és vízfogyasztásunkat két dolog befolyásolja: a konyhai eszközeink és a szokásaink. Ha konyhai eszközeinken...","id":"20250427_Hogyan-sporolhatunk-energiat-a-konyhaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f4bb734-a562-46d2-876a-8a4171750d2c.jpg","index":0,"item":"6d5ab3d0-282e-41d3-806e-28988b8bead3","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250427_Hogyan-sporolhatunk-energiat-a-konyhaban","timestamp":"2025. április. 27. 19:15","title":"Hogyan spórolhatunk energiát és vizet a konyhában?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f952f72a-d244-4c68-bb0e-33e169252bb4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A szombati zártkörű szertartást követően vasárnap lett látogatható Ferenc pápa síremléke. ","shortLead":"A szombati zártkörű szertartást követően vasárnap lett látogatható Ferenc pápa síremléke. ","id":"20250427_ferenc-papa-nyughely-roma-fotok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f952f72a-d244-4c68-bb0e-33e169252bb4.jpg","index":0,"item":"5e5fa801-b6ad-4cc1-a27f-44219964a56d","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_ferenc-papa-nyughely-roma-fotok","timestamp":"2025. április. 27. 12:07","title":"Tömegek várakoznak, hogy láthassák Ferenc pápa végső nyughelyét, amin egy szál fehér rózsa fekszik – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"354ee771-3cb2-432e-95bf-42548c78f578","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Gondolja át az étrendjét és az életmódját, valamint azt, hogy min tud változtatni! Szerkesztett részlet a Bél című könyvből.","shortLead":"Gondolja át az étrendjét és az életmódját, valamint azt, hogy min tud változtatni! Szerkesztett részlet a Bél című...","id":"20250426_Adjon-eselyt-az-emesztorendszerenek-Igy-tehet-a-belei-egeszsegeert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/354ee771-3cb2-432e-95bf-42548c78f578.jpg","index":0,"item":"17d6ee35-831f-4fdd-8df5-55ed9a48dc55","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250426_Adjon-eselyt-az-emesztorendszerenek-Igy-tehet-a-belei-egeszsegeert","timestamp":"2025. április. 26. 19:15","title":"Adjon esélyt az emésztőrendszerének: Így tehet a belei egészségéért!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd","c_author":"Lyreco Central Europe","category":"brandcontent","description":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának fejlesztésén túl a tanácsadói hálózat finomhangolásával igyekszik megőrizni vezető szerepét. Mikulas Herskovic-csal, a Lyreco Central Europe ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fenntarthatóságról, a munkahelyi jóllét biztosításáról, a stabil ügyfélkapcsolatok kialakításáról, valamint arról, mi lesz a vállalat fókuszában a következő években Magyarországon.","shortLead":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának...","id":"20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd.jpg","index":0,"item":"70ab956e-fecf-4c6f-97e0-14909f12bdee","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","timestamp":"2025. április. 27. 19:30","title":"Az irodaszereken túl – fenntartható megoldásokkal a munkahelyi jóllétért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8faaed22-62a3-4715-a076-8615f6a7396e","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Látszik, hogy a leszakadás sokkal kevesebb embert fenyeget, mint korábban, ám aki egyszer beragadt a szegénységbe, az nem sok segítséget kap ahhoz, hogy visszakapaszkodjon. Több százezer ember szembesült a tartós munkanélküliség után új kihívásokkal: a lakhelyétől távol végez monoton munkát olyan fizetésért, amely csak a korábbi segélyénél magasabb. ","shortLead":"Látszik, hogy a leszakadás sokkal kevesebb embert fenyeget, mint korábban, ám aki egyszer beragadt a szegénységbe...","id":"20250427_hvg-szegenyseg-munkanelkuliseg-furcsa-statisztika-ksh-hun-ren-tarsadalomtudomanyi-kutatokozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8faaed22-62a3-4715-a076-8615f6a7396e.jpg","index":0,"item":"a79918c3-8b7a-4f4b-86a4-2b49ddf5726b","keywords":null,"link":"/360/20250427_hvg-szegenyseg-munkanelkuliseg-furcsa-statisztika-ksh-hun-ren-tarsadalomtudomanyi-kutatokozpont","timestamp":"2025. április. 27. 08:30","title":"Furcsák a szegénységi statisztikák, a KSH még adós a magyarázattal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d9f7c9d-78c5-45e0-8ee0-35c33bf0c12f","c_author":"Lőrinc László ","category":"360","description":"Bethlen István parlamenti ellenzéke egy kétharmadot összetrükköző erővel szemben próbált szövetkezni. Miután sokukat kitiltották a Nemzetgyűlésből, bojkottal kezdtek el harcolni. ","shortLead":"Bethlen István parlamenti ellenzéke egy kétharmadot összetrükköző erővel szemben próbált szövetkezni. Miután sokukat...","id":"20250428_hvg-horthy-korszak-parlament-kormany-ellenzek-Fugefalevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d9f7c9d-78c5-45e0-8ee0-35c33bf0c12f.jpg","index":0,"item":"382d2ad5-f1a4-4b9c-9f77-c829eb5e989c","keywords":null,"link":"/360/20250428_hvg-horthy-korszak-parlament-kormany-ellenzek-Fugefalevel","timestamp":"2025. április. 28. 15:15","title":"Momentumosok kitiltása: 100 éve is pont itt tartott a magyar parlamentarizmus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Továbbra is fizikai paradoxon a Honda Jazz, akkora az utastere, hogy csak vakarjuk a fejünket, hogyan csinálták? Emellé még vidám színeket és ötletes megoldású, turbó nélküli motort kínál a japán márka kisautójának harmadik generációja. A Jazz nagyon érzi, hogy ebben a szegmensben mi is a lényeg.
A Honda Jazz mindig is a felső polc volt a kisautók közt mifelénk. Sikeresen egyesítette egy egyterű és egy ötajtós erényeit, miközben örökélet-megbízhatóságú műszaki tartalmat kínált. Hogy mindezt a világ anyagi javakban szerencsésebb fele értékelte is, meglátszik a számokon, a 2001 óta létező modellből 5,5 millió darabot értékesítettek. Kétségtelen ugyanakkor, hogy a kisautók vannak manapság a legrosszabb helyzetben, nem is annyira divatosak, nem is annyira olcsók, és a gyártók sem tudnak rajtuk túl sokat profitálni.
Ha az új Honda Jazzt néhány szóban akarjuk paraméterezni, akkor a legfontosabbak: 95 milliméterrel hosszabb, mint a kifutó változat, igaz ebből 30 milliméter számít igazán, a tengelytáv 2530 milliméter mostantól. A Jazz megtartotta belső variálhatóságát, mi több, fejlődött is a mágikus ide-oda hajtható ülésekkel. A harmadik, hogy érintőképernyős lett az infotainment-rendszer, negyedik pedig, hogy továbbra sincs turbómotor, egyféle, 1.3 literes szívót lehet választani. Ezek a sarokkövei az új Jazznek, de persze sok-sok árnyalata van még az újdonságnak.
Honda Jazz - galéria
D.P.
Itt van mindjárt a bemutatón is látható vidám színek közül kettő, a narancsvörös és a virágsárga, ami szintén plusz volt mindig is a Jazzeknél. A kocsi eleje igazodik a mostani márkaarculathoz, ők szárnyszerű kiképzésnek hívják, amiben van is valami. Hátul az ötödik ajtó kapott egy kis légterelőt is, hogy sportosabbnak hasson. A Jazz továbbra sem a gömbölyded formákkal játszik, maradt inkább a metszett felületeknél.
Lényegében ugyanez a vonal bent is, aki a kissé komor, japános világot kedveli, nem fog csalódni, ez nem a formák és színek pszichedelikus halmaza. A bemutatóra természetesen már az érintőpaneles kezelőfelületű középkonzollal extrázott modellek jöttek. A rendszer teljesen korrekt, egy egyszerű Android-alapú rendszer – amin egy Garmin navi fut –, így aztán vélhetően frissítgetni is könnyen lehet majd.
A Jazz legnagyobb erőssége úgyis a sokszor fejvakarással konstatált helykínálat. Hogy is van ez, hogy magunk mögé beülve – sztenderd 1,8 méteres testmagassággal – még 15 centi lábtér van egy B-szegmensű kisautóban? A csomagér helykínálata szintén hatalmas, 354 liter (+17 liter az elődhöz), nem is beszélve arról, hogy 1314 liternyi tér jut a teljesen síkba döntött hátsó ülésekkel.
A Jazz ügyesen rá is játszik erre a hátsó teres varázslatra, háromféle kialakítást is ajánlanak. Az egyik „a tujaszállító mód”, amikor a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig, illetve az első támlától hátsó támláig kihasználható a hely. Van egy úgynevezett „kanapés” berendezés is, amikor az első ülés támlája síkban előre dől, ezáltal 1,6 méteres egybefüggő bútorrá áll össze, lehetőséget adva a hátul utazónak, hogy menet közben az első ülésen pihentesse a lábát. És van a „hosszú pakolós” elrendezés, amikor az első utas ülés és a jobb hátsó ülés támlája egyaránt előre dől, így közel 2,5 méteres helyünk van.
Mindezt az új padlólemeznek köszönhetjük, amelynek másik áldása, hogy a vezethetőségre is jó hatással van. Szépen átdolgozták hozzá futóművét is a Jazznek. Sikerült alacsonyabbra vinni a kocsi frontrészének középvonali forgásközéppontját, míg a hátsót megemelték, amitől kiegyensúlyozottabb az autó, magát a futóművet is keményebb stabilizátorokkal látták el, amihez egy kifejezetten feszes kormánymű kapcsolódik.
D.P.
A motortérben, ha úgy vesszük nincs generális változás, a kínálat egyszerűbb nem is lehetne, egyféle, 1.3 literes i-VTEC benzinmotort állítottak hadrendbe. Hogy a japános műszaki megoldások is meglegyenek, ez az egység valójában képes Otto-motorként és helyenként Atkinson-ciklusú motorként is üzemelni.
Ennek elsődleges jelentősége a hatékonyság, a javarész hibridautókban alkalmazott Atkinson-ciklust tudó motorok ugyanis némi teljesítményveszteség árán, nagyobb hatékonysággal üzemelnek. Ennek lényege, hogy a munkaütem hosszabb, mint a sűrítési ütem. Ezt nagyon egyszerűen, úgy érik el, hogy szívóütemben tovább marad nyitva a szívószelep, vagyis némi levegőt visszatolnak, ezzel megrövidítve a sűrítési ütemet, viszont a hasznos munkaütem megmarad ugyanolyan hosszúnak.
Ebből menetközben túl sokat nem fogunk konstatálni, sokkal inkább azt, hogy ezt a kis motort bizony forgatni kell, ami ebben a mai világban, amikor szinte minden motor turbós – főleg a célcsoport, elsősorban a hölgyek számára – furcsa lehet. A „kínzásnak” tűnő 6000-es fordulatszám-tartományban van elemében ez a motor, ekkor adja le 102 lóerejét. És ilyen fordulatszámnál, már nincs olyan egység, ami halk lenne.
Ha valaki ezzel megbarátkozik, jó társ lesz az egyébként 123 Nm-es nyomatékú erőforrás, amelynél a hatfokozatú kézi váltót is a motor karakteréhez hangolták, öt, kifejezetten rövid fokozattal és egy jó hosszú hatodikkal, így együtt, az 5 literes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével.
Nálunk nem valószínű, hogy tarolni fog, de a Honda alaposan átdolgozta a fokozatmentes (CVT) váltóját is a Jazznek. Ezt is az európai fogyasztók elvárásai szerint, amely olyan, hogy azt szereti, ha olyan automataváltója van, amin érezni a fokozatokat. Ennek megfelelve, ez a fokozatmentes váltó tulajdonképpen imitál jól elkülöníthető „fokozatokat”. Sőt extraként, kanyar előtt a fékezési szakasz után is magasan tartja fordulatot, hogy gyorsabban lehessen a kanyarból kigyorsítani.
Honda Jazz - galéria
D.P.
Ami a biztonsági és assziszt-rendszereket illeti, hozza a lassan mindenkire nézve kötelezőt a Jazz: megkapta a frontális ütközésre figyelmeztető rendszert (15 km/h-tól éles, vizuálisan és hangjelekkel figyelmeztet), a táblafelismerő-intelligens sebességhatárolót (amely a két rendszert összeköti, a közúti jelzésen lévő sebességhatárig engedi nyomni a gázt.) De van sávelhagyás-figyelmeztető és automatikus fényszórók is, amelyek elveszik a távolsági fényt, ha szembeforgalmat érzékelnek.
Összességében is csak az írható, hogy az elődök karakterét messzemenőkig megtartva újult meg a Jazz. A magyarországi árak a három felszereltségi szinttől függően 3,69 milliótól indulnak, ez a manuális váltóval szerelt kivitelre értendő, a CVT-s változat legolcsóbban 3,99 milliótól érhető el listaáron.