szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mazda RX-Vision koncepcióautója nem csak ígéret volt, tényleg be is mutatkozik a Tokiói Autószalonon. A japán márka csúcskategóriás sportkocsija a hagyományokhoz híven megőrzi egyedi motorkonstrukcióját.

A most bemutatkozó autó várhatóan az új RX-7-es lesz majd végleges formájában, amely 2017-ben lesz elérhető. A kétajtós, kétüléses kupé, orrmotoros, hátsókerék-hajtású, és ami még fontosabb, Wankel-motoros sportkocsi lesz.

Mazda

A lényeg pedig éppen ez, a Mazdánál 50 éves hagyományra visszatekintő bolygódugattyús motor továbbélése. A szokatlan konstrukciójú motor, amelyben a dugattyúk nem fel-le, hanem körkörösen mozognak a hengertérben, mindig is különleges műszaki megoldásnak számított. A következő generációját ennek a motortípusnak, SkyActiv-R-nek fogják hívni, és állítólag három komoly kihívást is megold a korábbi változatokkal szemben: a fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást és a megbízhatóságot. (A Wankel-motorok legnagyobb gyengéje a magas olajfogyasztás, a gazdaságtalan üzemanyag-fogyasztás és az élettartam, ami nagyjából 60 ezer kilométer utáni motorfelújítást követel. Előnye viszont, hogy kisméretű motorral, fajlagosan nagy teljesítmény érhető el.)

Bár a japánok semmiféle hivatalos információt nem adtak, hogyan fognak ezzel a három aspektussal megbirkózni és az újdonság teljesítményéről szintén nem mondtak hivatalosan semmit, akárcsak a motor méretéről, de várhatóan 300 lóerő fölött kell lennie a teljesítmény adatának.

Az RX-Vision 4389mm hosszú, 1925mm széles, magassága 1160mm, a tengelytávja 2700mm. A koncepció autó egyedi Skyactiv hátsókerék-hajtású platformra épülhet, amely eltér az új Mazda MX-5-étől.

Mazda
Mazda
Mazda
Mazda

Friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!