Tavaly 10 millió alá csökkentek a Volkswagen AG konszern eladásai a csoporthoz tartozó márkákból: a Volkswagen AG 2015-ben 9,93 millió autót értékesített, két százalékkal kevesebbet az előző évi 10,14 milliónál.
Ezen belül a Volkswagen márka autóiból 5,82 milliót értékesítettek, amely 5,82 százalékos esés a 2014-es 6,12 millióhoz képest, márpedig a VW márka eladásai előzőleg 11 évig folyamatosan emelkedtek – írja a BBC.
Decemberben a konszern 5,2 százalékkal kevesebb autót adott el az előző évinél, a Volkwagen márkából pedig 7,9 százalékkal kevesebbet.
A csoporthoz tartozó Porsche sportkocsigyártó eladásai viszont 18,6 százalékkal emelkedtek tavaly – erről itt írtunk bővebben – a prémiumkategóriás márka, az Audi eladásai pedig 3,6 százalékkal.
Az eladások azt követően kezdtek el zuhanni, hogy kiderült, a Volkswagen egy szoftver segítségével manipulálta TDI dízelmotorjainak kibocsátási tesztjét, a nitrogén-oxidokra előírt emissziós mértéket az autói csak laboratóriumi körülmények között teljesítették, normál használat során a károsanyag-kibocsátás akár a megengedett negyvenszeresére is felugrott.
A Volkswagen német vetélytársainak mindegyike, az Opel, a Daimler és a BMW is növelte eladásait tavaly.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.