szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Persze az új F-150 Raptor kissé eltér egy fapados változattól. Mostantól duplakabinos kivitelben is kapható, az összkerékhajtását pedig úgy programozták, hogy nagysebességű sivatagi csapatás során is helyt álljon.

Éppen a napokban számoltunk be mi is róla, hogy a Ford platósa több mint 30 éve a legnépszerűbb jármű az államokban az éves eladásokat tekintve. Hol máshol mutatná be a Ford modelljének sportváltozatát, mint a Detroiti Autószalonon.

Pontosabban fogalmazva a duplakabinos változatát, ugyanis a most zajló tengerentúli seregszemlén az F-150 Raptor SuperCrew kivitelét tárták a nagyközönség elé. Az újdonság a plusz ajtókon és a nagyobb hátsó lábtéren kívül megegyezik a Raptor alapváltozatával, vagyis kellően agresszív optikai csomagot, nagysebességű terepezésre hangolt futóművet és V6-os benzinmotort kapott.

Ford

A 17-colos BF Goodrich terepgumikon guruló szörnyeteg 3.5 literes EcoBoost erőforrása 411 lóerőt és 589 Nm maximális nyomatékot produkál, amit az új fejlesztésű 10-gangos automataváltón keresztül továbbít a kerekhez. Hogy a Raptor extrém terepviszonyok között is helyt álljon a nyomatékvektoros összkerékhajtásához speciális üzemmódokat terveztek, amiket a módválasztó kapcsolóval lehet aktiválni.

A szokásos normál, havas, és saras üzemmódokon kívül aszfaltos sport mód és nagysebességű terepezéshez optimalizált úgynevezett „Baja-mód” is rendelkezésre áll, továbbá alacsony tempójú sziklás üzemmód is aktiválható.

A Raptor felfüggesztését a motorsportból ismert FOX szállítja, és bár konkrét számadatokkal nem támasztották alá, de annyit elárultak, hogy az elődjénél nagyobb rugóutakkal gazdálkodhat.

Ford
Ford
Ford
Ford

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!