Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Az eredeti árához képest közel két és félszeres pénzt kérnek érte.
A Lamborghini még 2013-ban készítette el a cég egyik legkisebb darabszámú szériájának első autóját, a Venenot, majd rögtön utána még kettőt legyártott – ezzel pedig ki is fújt a sorozat. Mivel összesen három darab készült belőle, nem csoda, hogy az árát is rendesen megkérték, darabját 4,5 millió dollárért, vagyis kb. 1,3 milliárd forintért.
Az Autoblog információi szerint azonban még ennél is magasabb összegért adhatják el a három közül az egyiket, méghozzá Japánban. Mivel igazi ritkaságnak számít a kocsi, így az árát is eszerint lőtték be: most 11 millió dollárra (kb. 3,2 milliárd forint) becsülik az értékét. Ez még befektetésnek is igen jól hangzik.
A kocsi az Aventador alapjain nyugszik, ugyanaz a V12-es 740 lóerős motor hajtja, csak sokkal vadabb a külseje. Mivel az autót már a megjelenése előtt elkapkodták, így a Lamborghini készített belőle egy variánst Lamborghini Veneno LP750-4 Roadster néven, igaz, ebből is csupán 9 darab készült. Az autóról itt írtunk korábban.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
A BKV belső vizsgálatot indított.
A Magyar Stratégiai Zrt. tulajdonában álló ingatlan rendkívül értékes lehet.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.