szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A T-Prime Concept GTE nevet viselő tanulmányautó hibrid hajtáslánccal, prémium felszereltséggel és a mostaninál tágasabb beltérrel vetíti előre, hogy mi várható a Touareg harmadik generációjától.

A múlt heti vázlatok után immáron élőben is megtekinthető Kína legnagyobb autószalonján a Volkswagen T-Prime Concept GTE tanulmányautó, amely a harmadik generációs Touareg előfutárának tekinthető. A németek csúcs SUV-je nagyobb lesz a mostaninál, a padlólemeze pedig az Auditól érkezik, méghozzá ugyanaz az MLB, mint amelyen az új Q7 és a Bentley Bentayga is nyugszik.

Volkswagen

A tanulmányautó több mint 5 méteres hosszából az is kiderül, hogy akár három üléssorral is rendelhető lesz mire sorozatgyártásba kerül, noha a kiállított darab luxuskivitel révén csak négyüléses. A beltere a digitális műszerfallal, a 15 colos központi érintőképernyővel, és az új, érintőkapcsolóval ellátott kormánykerékkel a felsőkategóriás luxusautókat idézi, ahogyan a bőr, fa és alumínium kárpitozás is csúcsminőségről árulkodik.

Volkswagen

A hajtáslánc szintén egy új irányt vetít előre, ugyanis egy plug-in hibrid rendszerről van szó, melynek kombinált összteljesítménye 376 lóerő és 699 Nm. Ehhez 248 paripát és 349 Nm nyomatékot a 2.0 literes turbós benzinmotor szolgáltat, a maradékot pedig az elektromotor. Az állandó összkerék-hajtással és 8-fokozatú automatával szerelt luxus SUV hibrid üzemmódban 8,1 litert fogyaszt, de ha teljesen feltöltődött akkumulátorral indul útnak, akkor akár 2,7 literrel is beéri 100 kilométeren.

Tisztán elektromos üzemmódban 50 kilométer megtételére képes, a 0-100-as szintidőt 6 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 224 km/h.

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!