szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A számok, ahogy lenni szokott, önmagukért beszélnek. A SUV-szegmens, a hazai piacon is rakétaként mozog. Egyetlen gyártó sem teheti meg, hogy kimaradjon belőle. Most a Seatot helyzeti előnybe is hozta anyavállalata, a VW-konszern azzal, hogy a Skodát megelőzve mutatják be első szabadidő-autójukat: a Seat Atecát.

Az itthoni teljes szabadidőautó-eladásokat közel 26 ezer darabosra prognosztizálja idénre a Seat. Ebbe a komoly mezőnybe kívánnak minél hamarabb belépni első kompakt kategóriás SUV-jükkel az Atecával. Kimondva, kimondatlanul a nagyon friss Hyundai Tucson és a KIA Sportage ellenfeleként, egyben cél a szegmens favoritját a Nissan Qashqai-t némileg megszorongatni. Ugyanakkor házon belül is lesz ellenfél, az éppen nemrégiben bemutatkozott VW Tiguan személyében, valamint a jövőre érkező Skoda Yeti-utód részéről.

A Seat Ateca a három éve forgalomban lévő Seat Leon formaiságát viszi tovább, természetesen azokkal a robusztusabb jegyekkel, amit ez a stílus megkövetel. A kocsi a VW-konszernnél használt univerzális elemekből építkezik, a platformja az MQB, amelyre szinte minden keresztmotoros modellt építenek a csoporton belül.

D.P.

Az Ateca 4,36 méter hosszú, amellyel csak 2 cm-rel rövidebb, mint a Nissan Qashqai. A tengelytávja 2,63 méter, hasonlóan a Leonhoz, miközben a szélessége 1,84 méter, a magassága pedig 1,6 méter, azonosan a Qashqai-jal. A kocsi csomagtere 510 liter, amely jelentősen nagyobb a Qashqai 430 literénél.

Alapvetően az Ateca is fronthajtású, de opcionálisan kérhető összkerékhajtással is, igaz, csak az erősebb benzines és dízel változatok, ezek lesznek opcionálisan hétfokozatú DSG-váltóval is kérhetők. Ha már itt tartunk, a motortérben a VW-konszernnél megszokott kínálat található: a dízel 1.6 TDI 115 lóerővel, a 2.0 literes TDI 150 és 190 LE-vel, a benzinesek pedig a háromhengeres 1.0 literes TSI 115 lovas, az 1.4 literes TSI pedig 150 lovas változatai. A Seat már most bejelentette, hogy lesz az alapváltozatnál sportosabb FR-verzió is, sőt várhatóan még Cupra-modell is, amennyiben a kezdeti eladások jól sikerülnek.

Seat Ateca - galéria
D.P.

Ami az eladhatóságot meghatározza majd igazán, az a felszereltségek és az árazás aránya. A Seat ebben nyíltan a dél-koreai ellenfeleket mintázta le. Három felszereltségi szinten kerül a magyar piacon bevezetésre a modell, a középső Style elnevezésűtől várják a legtöbbet az importőrnél. Kétség kívül gazdagon ellátott lesz az Ateca a bevezető kampány idején egy ilyen összeállítással: 17 colos könnyűfém felnik, hátsó LED-lámpa, kanyarkövető ködfény, fényezett tükrök-kilincsek, tolatóradar, 2-zónás klíma, 8 colos, érintőképernyős központi egység, két USB-bement, tempomat, fűthető első ülések, valamint első full LED-fényszóróegység.

Ami az árakat illeti, egyelőre csak a belépő modell az 1.0 literes TSI Eco motorral rendelhető Reference-felszereltségű Ateca árát közölték, amely 4,9 millió forintról indul. Ez így versenyképesnek tűnik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!