szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem kevesebb, mint 30 teljesen elektromos autóval rukkolnának ki, amellyel a zöldautózás élharcosává válna a német konszern.

Matthias Müller a legnagyobb európai autógyártó csoportosulás vezérigazgatója jelentette be a hatalmas befektetéseket, amellyel lényegében túllépnének a lassan két éve kirobbant dízelgate-en.

Mint elmondta, reményeik szerint 2025-re a teljesen elektromos hajtású autók 20-25 százalékát adják majd az autógyár eladásainak. Bár pontos összegeket nem említett, de a cég kínálatának átalakítására több milliárd eurós összeget költenek, amellett, hogy költséghatékonysági programokat is bevezetnek a jelenlegi márkáiknál.

Ennek nyomán Müller elmondta, hogy a gyártó jelenleg 26 gyárat üzemeltet, amelyeknek szintén hatékonyabban kell üzemelnie, valamint az adminisztrációs és értékesítési kiadások lefaragása kerül előtérbe – írta a BBC

Az elektoromos kínálat bővítéséhet szorosan kapcsolódó korábbi hír, hogy a Volkswagen-csoport saját villanyautóakkumulátor-gyárat építene, hogy visszaszorítsák a beszállítóktól való függőségüket. A társaság már tavaly is 67 ezer alternatív hajtású járművet értékesített, a többség hibrid – benzinmotorral is felszerelt – kocsi volt. Ezt, a jelenlegi visszafogott számot akarják 2025-re egymillióra növelni. A csoporthoz jelenleg az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszonjárművek márka tartozik.

Úgy tűnik, hogy a Volkswagen persze némi állami hátszélre is számíthat terveihez, ugyanis a német kormányzat 2030-ra szeretné megszüntetni a benzin- és dízelüzemű autók árusítását, helyette pedig csak zéróemissziós autókat lehetne vásárolni.

De amíg a tervek valóra válnak a VW-nek a jelenlegi helyzettel kell foglalkoznia. Az európai autógyártókat tömörítő szövetség adatai szerint a VW-konszern továbbra sincs csúcsformában. A gyártó márkái ugyan 4,1 százalékkal jobban fogytak májusban, mint egy évvel korábban ugyanekkor, viszont a versenytársak, mint a Renault 28,7 százalékkal bővült, a PSA Group pedig 18,8 százalékkal. (Bár a havi adatok, nem feltétlen mutatnak komoly tendenciákat. Sokkal inkább, hogy a német konszern piaci részesedése az idei év első öt hónapjában 23,9 százalékra esett, amely a legalacsonyabb érték 2011 óta.)

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!