Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4d64d97f-f4ae-4af1-91cb-da3e7c169d52","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A lízingről a legtöbbeknek a céges autók jutnak eszébe, de valójában sokkal szélesebb körben lehet ezt igénybe venni. Mi a lízing pontosan, mikor érdemes ezt a megoldást választani, és miben tér el a hiteltől? Milyen elvárásoknak kell, hogy a lízingbe vevő megfeleljen?","shortLead":"A lízingről a legtöbbeknek a céges autók jutnak eszébe, de valójában sokkal szélesebb körben lehet ezt igénybe venni...","id":"20250519_Mit-kell-tudni-a-lizingrol---Kasszakulcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d64d97f-f4ae-4af1-91cb-da3e7c169d52.jpg","index":0,"item":"5c13cd1d-6cda-4b7b-9bca-40c75c0f9b3c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_Mit-kell-tudni-a-lizingrol---Kasszakulcs","timestamp":"2025. május. 19. 05:50","title":"Mire készüljek, ha lízingelni szeretnék? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ea76cf7-3f44-44b0-a8d8-f999ef8b6fcf","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A jegybanki igazgatóság asszisztálása, a tulajdonosi jogokat gyakorló pénzügyi tárca hanyagsága és a képviselők hozzájárulása is kellett ahhoz, hogy több százmilliárd forint közpénz folyjon el az MNB-nél.","shortLead":"A jegybanki igazgatóság asszisztálása, a tulajdonosi jogokat gyakorló pénzügyi tárca hanyagsága és a képviselők...","id":"20250519_hvg-mnb-alapitvanyok-felugyelobizottsag-varga-mihaly-kezen-kozon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ea76cf7-3f44-44b0-a8d8-f999ef8b6fcf.jpg","index":0,"item":"eab30e9c-c237-4daf-af89-c6c33f7b0df4","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-mnb-alapitvanyok-felugyelobizottsag-varga-mihaly-kezen-kozon","timestamp":"2025. május. 19. 06:35","title":"Az MNB-alapítványok eltűnt százmilliárdjai: amíg elnök nem lett, Varga Mihály sem zavartatta magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24cb599a-e557-4b82-a499-296ee1ede7ff","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár a premierbe nem várt hiba csúszott, már a főpróba is elég volt ahhoz, hogy új világrekord szülessen Vietnámban: soha nem repült még egyszerre, koordináltan annyi drón, mint április végén Saigon felett.","shortLead":"Bár a premierbe nem várt hiba csúszott, már a főpróba is elég volt ahhoz, hogy új világrekord szülessen Vietnámban...","id":"20250520_vietnam-dron-show-vilagrekord-guinness-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24cb599a-e557-4b82-a499-296ee1ede7ff.jpg","index":0,"item":"d72f78af-11ec-45a8-86d9-3c440db3f0ce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_vietnam-dron-show-vilagrekord-guinness-rekord","timestamp":"2025. május. 20. 11:03","title":"Videón a Guinness-rekord: 10 518 drón repült egyszerre Vietnám felett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c661bdb-354c-4781-b3ab-6c994f132443","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Igaz, ezúttal újoncot indított a kormánypárt Vadász Sándorral szemben, aki köztartozás miatt vesztette el mandátumát.","shortLead":"Igaz, ezúttal újoncot indított a kormánypárt Vadász Sándorral szemben, aki köztartozás miatt vesztette el mandátumát.","id":"20250519_hajduhadhaz-idokozi-valasztas-vadasz-sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c661bdb-354c-4781-b3ab-6c994f132443.jpg","index":0,"item":"7fd13ca4-eb78-418e-a4b7-8685225d2cde","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_hajduhadhaz-idokozi-valasztas-vadasz-sandor","timestamp":"2025. május. 19. 08:21","title":"A hajdúhadházi időközin még jobban kikapott a Fidesz, mint a tavalyi választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0522fa81-85e7-4a55-b624-7d2b3de48f23","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerdán születhet döntés az ügyében. ","shortLead":"Szerdán születhet döntés az ügyében. ","id":"20250520_Kemkedessel-is-gyanusitott-ukran-ferfi-letartoztatasat-inditvanyozta-a-Fovarosi-Fougyeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0522fa81-85e7-4a55-b624-7d2b3de48f23.jpg","index":0,"item":"eb7b0731-2f80-4c5a-8b31-a1014c493014","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Kemkedessel-is-gyanusitott-ukran-ferfi-letartoztatasat-inditvanyozta-a-Fovarosi-Fougyeszseg","timestamp":"2025. május. 20. 20:10","title":"Kémkedéssel is gyanúsított ukrán férfi letartóztatását indítványozta a Fővárosi Főügyészség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ccce11-5704-40e4-b876-69a835cdb804","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Amíg büntetett előéletűnek számított, nem hódolhatott a szenvedélyének. Most, hogy három év után a jog szerint újra büntetlen, visszakapta az engedélyét.","shortLead":"Amíg büntetett előéletűnek számított, nem hódolhatott a szenvedélyének. Most, hogy három év után a jog szerint újra...","id":"20250520_Stohl-Andras-Az-igazi-buntetes-az-volt-hogy-elvettek-a-vadaszengedelyemet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ccce11-5704-40e4-b876-69a835cdb804.jpg","index":0,"item":"596ae217-27ee-4de4-9315-bcc98ca5cf49","keywords":null,"link":"/elet/20250520_Stohl-Andras-Az-igazi-buntetes-az-volt-hogy-elvettek-a-vadaszengedelyemet","timestamp":"2025. május. 20. 10:09","title":"Stohl András: Az igazi büntetés az volt, hogy elvették a vadászengedélyemet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2d5f2cd-2e4a-44d5-80d2-6c6909813fe0","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A brit uralkodó és a volt amerikai elnök legutóbb 2023 júliusában találkozott egymással.","shortLead":"A brit uralkodó és a volt amerikai elnök legutóbb 2023 júliusában találkozott egymással.","id":"20250519_karoly-kiraly-joe-biden-rakos-megbetegedes-prosztatarak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2d5f2cd-2e4a-44d5-80d2-6c6909813fe0.jpg","index":0,"item":"a5b9c3e3-c5e7-4ec5-837c-ffc2610310c1","keywords":null,"link":"/elet/20250519_karoly-kiraly-joe-biden-rakos-megbetegedes-prosztatarak","timestamp":"2025. május. 19. 16:58","title":"A rákkal kezelt III. Károly király is üzent Joe Bidennek a rákdiagnózisa után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37310021-eb9e-4960-b963-217288fe5d40","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kormány célja, hogy „külföldi állampolgárok, a nemzetközi véleményformálók és döntéshozók is értesüljenek a kabinet álláspontjáról és intézkedéseiről. De a keretből Balásy Gyuláék a Digitális Állampolgárság Programot is népszerűsíteni fogják.","shortLead":"A kormány célja, hogy „külföldi állampolgárok, a nemzetközi véleményformálók és döntéshozók is értesüljenek a kabinet...","id":"20250519_Balasy-Gyula-kormanypropaganda-kulfoldon-netto-39-milliard-Rogan-Antal-New-Land-Lounge-Design-DAP","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37310021-eb9e-4960-b963-217288fe5d40.jpg","index":0,"item":"a4688ae9-e4b6-4f5f-a3b2-611a5be52f7b","keywords":null,"link":"/kkv/20250519_Balasy-Gyula-kormanypropaganda-kulfoldon-netto-39-milliard-Rogan-Antal-New-Land-Lounge-Design-DAP","timestamp":"2025. május. 19. 11:43","title":"Rogánék 3,9 milliárdos megbízást adtak Balásyéknak, hogy külföldön is áradjon a kormánypropaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hazánkban gyártott kupé-szedán mostantól újult erővel támad: nálunk egy olyan sportmodell vendégeskedett, melynél egyedül csak a vérbő AMG változat nyújt jobb vezetési élményt.
A Mercedes 2004-ben gondolt egy merészet és utcára gördítette a luxusszedánok és a kupék közötti határmezsgye elmosására hivatott CLS-t. Akkor talán még kevesen sejtették, hogy ez az újszerű vonalvezetés olyan népszerűségre tesz szert, hogy nemcsak a második generációs CLS, hanem iparág szerte több egyéb hasonló vágású járgány bukkan majd fel az utakon. Az említett divatteremtő modell kistestvére az a bizonyos CLA, melyből 2013 óta több százezer példány készült a német prémiummárka kecskeméti gyártóüzemében. A 2015 eleje Shooting Brake, vagyis sportos kombi változatban is készülő típus jelenleg életciklusa felénél jár, így a Mercedes szépen csendben meg is ejtette rajta az ilyenkor esedékes ráncfelvarrást.
L.F.
A hazai kereskedésekben júliustól kapható megújult CLA-t első blikkre nehéz megkülönböztetni a már jó ideje forgalomban lévő társaitól, vagyis radikálisnak egyáltalán nem nevezhető ez a facelift. Az apró gyémántokat mintázó betéttel ékesített hűtőrácsot egy vaskos krómcsík osztja ketté, középen pedig ott trónol a hatalmas csillag. Módosult az alsó légbeömlők formája, újak a hátsó süllyesztett kipufogóvégek, ezen kívül pedig új könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők a CLA-ra. Ugyancsak újdonság a Cavansit-kék metálfényezés, tesztautónk azonban nem ilyen kivitelű, hanem matt ezüst, ami iszonyatosan jól néz ki, főleg az itt-ott felbukkanó vörös betétekkel, de erről, illetve a Sport felszereltségről majd egy kicsit később.
Mostantól már teljes LED-fényszóróval is rendelhető a CLA, melyhez speciális hátsó lámpa jár: ennek érdekessége, hogy fényereje három fokozatban automatikusan változik. Újdonság, hogy már az AMG Line csomaggal is kombinálható a vonóhorog, vagyis immár a sportos vontatásnak sincs akadálya - a csomagtérajtó akár láblendítéssel is nyitható, sőt a Shooting Brake esetében csukható is. Ahogy a külsőhöz, úgy a belsőhöz is csak óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, akik új kárpitokkal, díszbetétekkel és krómozott kezelőszervekkel dobták fel a belteret. Megújult, kicsit elegánsabb lett a műszerfal közepén trónoló 8 colos kijelző, mely azonban sajnos továbbra is fix, vagyis gombnyomásra nem lehet elsüllyeszteni. Pedig milyen jó lenne!
L.F.
A 4640 milliméter hosszú CLA külcsínje még mindig igencsak figyelemfelkeltő, pláne, ha olyan ötküllős AMG felnikkel rendeljük meg az autót, mint amilyen a mi CLA 250 Sport tesztautónk is gurul. A 18 colos felniken 235/40-es Michelin sportgumik feszítenek, és a Sport modellváltozat esetében említést kell tennünk többek közt a sportfutóműről, a nyomtávszélesítésről, valamint a kiváló 4Matic négykerékmeghajtásról. A sportos feelinget erősítendő, piros biztonsági öveket, piros cérnával varrt bőrborításokat, piros légbefúvó peremeket, valamint megvilágított küszöbléceket kapunk, vagyis a dinamizmus elvi síkon mindenképpen biztosított.
Szerencsére a sportosság a gyakorlatban is adott, ugyanis a tesztautóban lévő 2 literes turbómotor a maga 218 lóerős teljesítményével és 350 Nm-es nyomatékával rendkívül fürge haladást tesz lehetővé. A bőrkormány elképesztően jó fogású, a sportülések remekül tartanak és a sofőrnek olyan érzése támad, hogy lényegében egybenőtt a kocsival. A 6,4 másodperces 0-100-as gyorsulás önmagában sem rossz érték, azonban ha ehhez még hozzávesszük, hogy gázadáskor, váltáskor és gázelvételkor is fülsimogató versenyhangok támadnak a kipufogótól, akkor rögtön megértjük, hogy a Sport változat miennyivel több, miben más, mint egy normál CLA.
L.F.
A középkonzolon elhelyezett Dynamic Select kapcsolóval személyre szabhatjuk a motor, a váltó és a kormányzás karakterisztikáját. A tesztautó egyéniségétől az Eco mód áll a legmesszebb, bár kétségtelenül tény, hogy a 70-nél hetediket kapcsoló üzemmód a fogyasztásra mindenképpen jó hatást gyakorolhat. A hétköznapokra a Comfort a legideálisabb választás, ha pedig kicsit haladósabbra vennénk a figurát, akkor jöhet a Sport mód. A CLA 250 Sportot a nevével megegyező üzemmódban hatalmas élmény vezetni, ugyanis a menetstabilizáló ilyenkor enged egy kis szabad fickándozást. Bármikor könnyen rávehető az autó egy kis négykerekes csúszkálásra, de úgy, hogy a sofőr közben egy pillanatig sem érzi kevésnek vagy soknak az elektronika beavatkozását.
Az ESP-t feleslegesnek érezzük kikapcsolni, már csak azért is, mert ilyenkor a kipufogórendszerből valamiért kihal a sportos ropogás és hörgés. A hétsebesség duplakuplungos váltóval alapvetően nincs sok teendőnk, de persze érdemes kipróbálni a kormány mögötti fülekkel használható manuális módot, mellyel villámgyorsan váltogathatunk mindkét irányban. Summa summarum, bár a 218 lóerő abszolút értékben nem túl nagy teljesítmény, a CLA 250 Sportot ennél fickósabbnak érezni, a vezetési élményről pedig csak szuperlatívuszokban beszélhetünk.
L.F.
Bár a gyártó 6,8 literes kombinált fogyasztásról regél, a hétköznapi gyakorlatban lehetetlen ilyen értéket produkálni, olyannyira, hogy az átlagnál feszítettebb tempójú tesztünk során 16,4 literes átlagfogyasztást mértünk (a fedélzeti computer 15,5 litert mutatott). Pedig 250-nel nem is hasítottunk, merthogy a CLA 250 Sport akár ennyivel is képes haladni, aztán pedig leszabályoz az elektronika.
+: egyedi külcsín, nagybetűs vezetési élmény, sportos menetteljesítmények, négykerékhajtás, remek váltó, versenyautós kipufogó, hosszú extralista.
–: nagy fogyasztás, a hazai utakon rázós futómű, nehézkes kilátás, szűkös hátsó fejtér, nem éppen ideális formájú csomagtartó.
Az 56 literes üzemanyagtartály mellett szólnunk kell még a 470 literes, tehát egész méretes csomagtartóról, mely azonban elég lapos és mély kivitelű. A keret nélküli ajtók kitárását követően egyeseknek nehéz lehet a mélyre történő beszállás, a hátsó fejtér pedig nagyon szűkös: 180 centiméteres magasság felett nem fogjuk szeretni a CLA ezen szekcióját. Extrákból nincs hiány, elég csak többek közt a tolatókamerára, a sávtartó automatikára, a holttérfigyelőre, a parkoló asszisztensre, a tempomatra, illetve az Apple CarPlay és Android Auto támogatásra gondolnunk. A gyári navigáció Garmin MapPilot-alapú, és a felhasználói kezelőfelületének kialakítása sajnos messze nem üti meg egy prémiumautó szintjét.
A nem versenyautóként, hanem sokkal inkább pajkos felnőtt játékszerként felfogandó CLA 250 Sport 4Matic alapára 12,8 millió forint, extrákkal telepakolt tesztautónk pedig 18,3 millió forintos áron kelleti magát, a kombi kivitel felára 170 ezer forint. A benzines paletta 122-381 lóerős erőforrásokból áll, dízelfronton pedig 109-177 lóerő közötti modellekből válogathatunk - a 4Matic meghajtás a 220 és a 45 AMG esetében alap, a 220d, 250 és 250 Sport esetében pedig opció. Ha esetleg jelen tesztalanyunk nem lenne elég sportos, akkor inkább a 16 millió forintos alapárú 45 AMG felé kell kacsintgatnunk.