Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"070ece24-2f10-482e-aebb-444b8063ce26","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az idős nőnek beadta az álrendőr, hogy ha pénzt és ékszereket kap, akkor a lányát elengedik.","shortLead":"Az idős nőnek beadta az álrendőr, hogy ha pénzt és ékszereket kap, akkor a lányát elengedik.","id":"20241126_rendorseg-csalas-fegyver-posta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/070ece24-2f10-482e-aebb-444b8063ce26.jpg","index":0,"item":"3825b2ca-2207-44f1-84de-8054b3c0a230","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_rendorseg-csalas-fegyver-posta","timestamp":"2024. november. 26. 11:51","title":"Magukat rendőrnek kiadva csaltak ki milliókat idősektől azzal a szöveggel, hogy a gyerekük lebukott fegyverkereskedő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97fc49d2-54e4-4677-936e-05abc839b5a0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Scheiring, aki az LMP, majd a Párbeszéd országgyűlési képviselője volt, és aki jelenleg a Georgetowni Egyetem katari kampuszán tanít, azt írja a Politicón, hogy ha valaki le akarja fékezni az autokrácia gépezetét, annak először meg kell értenie az egész konstrukció működését. A politikatudós szerint a magyarországi példa legfontosabb tanulsága, hogy a demokráciát nem azzal kell védeni, hogy beszélünk róla, hanem azzal, hogy megvédjük az embereket.","shortLead":"Scheiring, aki az LMP, majd a Párbeszéd országgyűlési képviselője volt, és aki jelenleg a Georgetowni Egyetem katari...","id":"20241125_politico-scheiring-gabor-orban-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97fc49d2-54e4-4677-936e-05abc839b5a0.jpg","index":0,"item":"227d672e-efa0-4833-87b2-af5d28a5579a","keywords":null,"link":"/360/20241125_politico-scheiring-gabor-orban-trump","timestamp":"2024. november. 25. 15:05","title":"Scheiring Gábor a Politicóban: Láttam, mit csinált Orbán, ezért tudom, hogyan kell megállítani Trumpot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf261317-f785-46f9-aeb8-8a88a6840067","c_author":"Vörös László","category":"kultura","description":"A Kaleo egy egyre kevésbé népszerű műfajt talált fel újra popzeneként, mindezt olyan köntösbe ágyazva, amit az igazán vaskalapos, régi vágású rock és bluesrajongók is könnyen élvezhetnek. ","shortLead":"A Kaleo egy egyre kevésbé népszerű műfajt talált fel újra popzeneként, mindezt olyan köntösbe ágyazva, amit az igazán...","id":"20241126_Reykjavik-Texas-KALEO-koncert-Budapesten-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf261317-f785-46f9-aeb8-8a88a6840067.jpg","index":0,"item":"c11c5138-e479-40f6-ae05-e9de1ea4c3d5","keywords":null,"link":"/kultura/20241126_Reykjavik-Texas-KALEO-koncert-Budapesten-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 11:04","title":"Reykjavík, Texas - Kaleo-koncert Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4dc80d34-d14c-48f8-99ff-c98e33d73ee4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy személyt megfigyelésre kórházba szállítottak, az anyagi kár jelentős.","shortLead":"Egy személyt megfigyelésre kórházba szállítottak, az anyagi kár jelentős.","id":"20241126_ket-villanyauto-utkozott-egymassal-pomazon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dc80d34-d14c-48f8-99ff-c98e33d73ee4.jpg","index":0,"item":"3cf89295-1230-40cc-b005-f3474fc5c967","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_ket-villanyauto-utkozott-egymassal-pomazon","timestamp":"2024. november. 26. 09:54","title":"Két villanyautó ütközött egymással Pomázon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52a439ad-f428-43d6-84f8-7ed7098a03cc","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Többeket még mindig keresnek. ","shortLead":"Többeket még mindig keresnek. ","id":"20241126_voros-tenger-elsullyedt-hajo-sea-story-tulelok-holttestek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52a439ad-f428-43d6-84f8-7ed7098a03cc.jpg","index":0,"item":"ba09e97d-136e-4413-8cd8-d608ba244c1f","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_voros-tenger-elsullyedt-hajo-sea-story-tulelok-holttestek","timestamp":"2024. november. 26. 17:59","title":"Négy embert holtan találtak a Vörös-tengeren elsüllyedt hajó utasai közül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb1a4251-d41b-4ec2-b320-64f58eceafdc","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ nem lett jobb hely, de nem lett sokkal rosszabb sem. Mi lenne, ha Észak-Korea atomrakétát indítana el Washington D.C. felé? Hogyan válaszolna az Egyesült Államok? És mit tenne Oroszország? Milyen volt a trendi nő a szocializmusban és mit csinált a híresen bohém cseh író macskája? Miközben egy távolabbi világban megszületett egy nagy színész, egy közelebbiben egy másik. A nagybetűk szerelmesei a HVG szubjektív könyvmustrájában beléphetnek a képzelet és a valóság világába, ahol az információ diktatúrájáról elmélkedő filozófus és a jövőt egy üvegbúrában elképzelő fantaszta ugyanazt gondolja: minden csak a képzelet műve.","shortLead":"A világ nem lett jobb hely, de nem lett sokkal rosszabb sem. Mi lenne, ha Észak-Korea atomrakétát indítana el...","id":"20241125_hvg-konyvmustra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb1a4251-d41b-4ec2-b320-64f58eceafdc.jpg","index":0,"item":"43508641-08d8-4f7a-8cc0-cfc6aa17d05c","keywords":null,"link":"/360/20241125_hvg-konyvmustra","timestamp":"2024. november. 25. 19:00","title":"Könyvet adna vagy kapna karácsonyra? A HVG szubjektív könyvmustrájával segítünk a döntésben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af10a2a4-1567-490c-baf4-33409899069d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az utazásnak a pihenésről kell szólnia, egy járattörlés vagy egy eltűnt poggyász azonban tönkreteheti az élményt. Erre egyetlen megoldás van, felkészültnek kell lenni, legyen szó a jogaink ismeretéről vagy egy utasbiztosításról.","shortLead":"Az utazásnak a pihenésről kell szólnia, egy járattörlés vagy egy eltűnt poggyász azonban tönkreteheti az élményt. Erre...","id":"20241125_Kasszakulcs-36-utazasi-jogok-fogyasztovedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af10a2a4-1567-490c-baf4-33409899069d.jpg","index":0,"item":"fe15fb6b-06e3-4aee-8c21-69cd8f1d3b92","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_Kasszakulcs-36-utazasi-jogok-fogyasztovedelem","timestamp":"2024. november. 25. 05:50","title":"Mit tegyünk, hogy ne legyen rémálom az utazás? - Kasszakulcs #36","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b561437-3670-43a8-b9c0-c44768862c7d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A balesetben egy ember meghalt, hárman megsérültek.","shortLead":"A balesetben egy ember meghalt, hárman megsérültek.","id":"20241125_litvania-vilnius-lezuhant-teherszallito-repulogep-dhl","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b561437-3670-43a8-b9c0-c44768862c7d.jpg","index":0,"item":"8b8e7192-bba2-4c5f-ab78-dd56074c13b3","keywords":null,"link":"/vilag/20241125_litvania-vilnius-lezuhant-teherszallito-repulogep-dhl","timestamp":"2024. november. 25. 07:31","title":"Lakott területre zuhant egy teherszállító gép Vilniusban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hazánkban gyártott kupé-szedán mostantól újult erővel támad: nálunk egy olyan sportmodell vendégeskedett, melynél egyedül csak a vérbő AMG változat nyújt jobb vezetési élményt.
A Mercedes 2004-ben gondolt egy merészet és utcára gördítette a luxusszedánok és a kupék közötti határmezsgye elmosására hivatott CLS-t. Akkor talán még kevesen sejtették, hogy ez az újszerű vonalvezetés olyan népszerűségre tesz szert, hogy nemcsak a második generációs CLS, hanem iparág szerte több egyéb hasonló vágású járgány bukkan majd fel az utakon. Az említett divatteremtő modell kistestvére az a bizonyos CLA, melyből 2013 óta több százezer példány készült a német prémiummárka kecskeméti gyártóüzemében. A 2015 eleje Shooting Brake, vagyis sportos kombi változatban is készülő típus jelenleg életciklusa felénél jár, így a Mercedes szépen csendben meg is ejtette rajta az ilyenkor esedékes ráncfelvarrást.
L.F.
A hazai kereskedésekben júliustól kapható megújult CLA-t első blikkre nehéz megkülönböztetni a már jó ideje forgalomban lévő társaitól, vagyis radikálisnak egyáltalán nem nevezhető ez a facelift. Az apró gyémántokat mintázó betéttel ékesített hűtőrácsot egy vaskos krómcsík osztja ketté, középen pedig ott trónol a hatalmas csillag. Módosult az alsó légbeömlők formája, újak a hátsó süllyesztett kipufogóvégek, ezen kívül pedig új könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők a CLA-ra. Ugyancsak újdonság a Cavansit-kék metálfényezés, tesztautónk azonban nem ilyen kivitelű, hanem matt ezüst, ami iszonyatosan jól néz ki, főleg az itt-ott felbukkanó vörös betétekkel, de erről, illetve a Sport felszereltségről majd egy kicsit később.
Mostantól már teljes LED-fényszóróval is rendelhető a CLA, melyhez speciális hátsó lámpa jár: ennek érdekessége, hogy fényereje három fokozatban automatikusan változik. Újdonság, hogy már az AMG Line csomaggal is kombinálható a vonóhorog, vagyis immár a sportos vontatásnak sincs akadálya - a csomagtérajtó akár láblendítéssel is nyitható, sőt a Shooting Brake esetében csukható is. Ahogy a külsőhöz, úgy a belsőhöz is csak óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, akik új kárpitokkal, díszbetétekkel és krómozott kezelőszervekkel dobták fel a belteret. Megújult, kicsit elegánsabb lett a műszerfal közepén trónoló 8 colos kijelző, mely azonban sajnos továbbra is fix, vagyis gombnyomásra nem lehet elsüllyeszteni. Pedig milyen jó lenne!
L.F.
A 4640 milliméter hosszú CLA külcsínje még mindig igencsak figyelemfelkeltő, pláne, ha olyan ötküllős AMG felnikkel rendeljük meg az autót, mint amilyen a mi CLA 250 Sport tesztautónk is gurul. A 18 colos felniken 235/40-es Michelin sportgumik feszítenek, és a Sport modellváltozat esetében említést kell tennünk többek közt a sportfutóműről, a nyomtávszélesítésről, valamint a kiváló 4Matic négykerékmeghajtásról. A sportos feelinget erősítendő, piros biztonsági öveket, piros cérnával varrt bőrborításokat, piros légbefúvó peremeket, valamint megvilágított küszöbléceket kapunk, vagyis a dinamizmus elvi síkon mindenképpen biztosított.
Szerencsére a sportosság a gyakorlatban is adott, ugyanis a tesztautóban lévő 2 literes turbómotor a maga 218 lóerős teljesítményével és 350 Nm-es nyomatékával rendkívül fürge haladást tesz lehetővé. A bőrkormány elképesztően jó fogású, a sportülések remekül tartanak és a sofőrnek olyan érzése támad, hogy lényegében egybenőtt a kocsival. A 6,4 másodperces 0-100-as gyorsulás önmagában sem rossz érték, azonban ha ehhez még hozzávesszük, hogy gázadáskor, váltáskor és gázelvételkor is fülsimogató versenyhangok támadnak a kipufogótól, akkor rögtön megértjük, hogy a Sport változat miennyivel több, miben más, mint egy normál CLA.
L.F.
A középkonzolon elhelyezett Dynamic Select kapcsolóval személyre szabhatjuk a motor, a váltó és a kormányzás karakterisztikáját. A tesztautó egyéniségétől az Eco mód áll a legmesszebb, bár kétségtelenül tény, hogy a 70-nél hetediket kapcsoló üzemmód a fogyasztásra mindenképpen jó hatást gyakorolhat. A hétköznapokra a Comfort a legideálisabb választás, ha pedig kicsit haladósabbra vennénk a figurát, akkor jöhet a Sport mód. A CLA 250 Sportot a nevével megegyező üzemmódban hatalmas élmény vezetni, ugyanis a menetstabilizáló ilyenkor enged egy kis szabad fickándozást. Bármikor könnyen rávehető az autó egy kis négykerekes csúszkálásra, de úgy, hogy a sofőr közben egy pillanatig sem érzi kevésnek vagy soknak az elektronika beavatkozását.
Az ESP-t feleslegesnek érezzük kikapcsolni, már csak azért is, mert ilyenkor a kipufogórendszerből valamiért kihal a sportos ropogás és hörgés. A hétsebesség duplakuplungos váltóval alapvetően nincs sok teendőnk, de persze érdemes kipróbálni a kormány mögötti fülekkel használható manuális módot, mellyel villámgyorsan váltogathatunk mindkét irányban. Summa summarum, bár a 218 lóerő abszolút értékben nem túl nagy teljesítmény, a CLA 250 Sportot ennél fickósabbnak érezni, a vezetési élményről pedig csak szuperlatívuszokban beszélhetünk.
L.F.
Bár a gyártó 6,8 literes kombinált fogyasztásról regél, a hétköznapi gyakorlatban lehetetlen ilyen értéket produkálni, olyannyira, hogy az átlagnál feszítettebb tempójú tesztünk során 16,4 literes átlagfogyasztást mértünk (a fedélzeti computer 15,5 litert mutatott). Pedig 250-nel nem is hasítottunk, merthogy a CLA 250 Sport akár ennyivel is képes haladni, aztán pedig leszabályoz az elektronika.
+: egyedi külcsín, nagybetűs vezetési élmény, sportos menetteljesítmények, négykerékhajtás, remek váltó, versenyautós kipufogó, hosszú extralista.
–: nagy fogyasztás, a hazai utakon rázós futómű, nehézkes kilátás, szűkös hátsó fejtér, nem éppen ideális formájú csomagtartó.
Az 56 literes üzemanyagtartály mellett szólnunk kell még a 470 literes, tehát egész méretes csomagtartóról, mely azonban elég lapos és mély kivitelű. A keret nélküli ajtók kitárását követően egyeseknek nehéz lehet a mélyre történő beszállás, a hátsó fejtér pedig nagyon szűkös: 180 centiméteres magasság felett nem fogjuk szeretni a CLA ezen szekcióját. Extrákból nincs hiány, elég csak többek közt a tolatókamerára, a sávtartó automatikára, a holttérfigyelőre, a parkoló asszisztensre, a tempomatra, illetve az Apple CarPlay és Android Auto támogatásra gondolnunk. A gyári navigáció Garmin MapPilot-alapú, és a felhasználói kezelőfelületének kialakítása sajnos messze nem üti meg egy prémiumautó szintjét.
A nem versenyautóként, hanem sokkal inkább pajkos felnőtt játékszerként felfogandó CLA 250 Sport 4Matic alapára 12,8 millió forint, extrákkal telepakolt tesztautónk pedig 18,3 millió forintos áron kelleti magát, a kombi kivitel felára 170 ezer forint. A benzines paletta 122-381 lóerős erőforrásokból áll, dízelfronton pedig 109-177 lóerő közötti modellekből válogathatunk - a 4Matic meghajtás a 220 és a 45 AMG esetében alap, a 220d, 250 és 250 Sport esetében pedig opció. Ha esetleg jelen tesztalanyunk nem lenne elég sportos, akkor inkább a 16 millió forintos alapárú 45 AMG felé kell kacsintgatnunk.