szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bejelentés egyre több forrás szerint is közeli, a hosszútávú versenysport csúcsosztályából kiszállna a négykarikás márka.

A hírek szerint a cég vezetése, élén Rupert Stadlerrel nagyjából ott tart, hogy még egy évet adnak a sorozatnak, és 2017-ben még rajthoz állnak a prototípus kategóriás (LM1), lényegében a hosszútávú pályaautósport csúcsát jelentő kategóriában.

A döntés, ami a visszavonulást illeti egyértelműen összefüggésbe hozható a dízelbotránnyal és annak költségvonzataival. Az Audi és Porsche (amely 18-szoros és az idei Le Mans-bajnoka is) két testvérmárka, ezt követően nem lehetnek direkt ellenfelei egymásnak, fejenként több 200 millió eurós költségvetéssel – írja a visszavonulással kapcsolatos hírében a brit Autocar. Az Audi hivatalosan még nem fűzött kommentárt a sajtóhírekhez.

Hiába is hoztak még nagyobb médiafigyelmet a sajátos körülmények például a Le Mans-i 24 órás versenynek, annak csak egy győztese lehet, a másik márkánk veszít – mondta a lapnak egy belsős forrás.

Audi

Az egész konszern szempontjából is következetlen volna, hogy miközben egyre inkább elhatárolódnak a dízeltechnológiától és 2025-ig 25 elektromos modellt kívánnak bemutatni, közben egy dízeltechnológián alapuló, igaz hibrid erőforrású versenyautóval küzdenek.

Ehhez hozzá járul az is, hogy 2018-tól tejesen új szabályok lesznek az endurance világbajnokság szabályozásában. Ennek nyomán a jelenlegi 3,7 literes V6-os dízelmotort teljesen át kellene dolgoznia a csapatnak, amely jelenleg alacsonyabb energia-újrahasznosítással dolgozik, mint a következő előírás lesz.

A jelenlegi nagy horderejű döntések mellett, az Audi állítólag a DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) programjának folytatásán is gondolkodik, amelynek komoly átalakítására lenne szükség.

A hivatalos bejelentés ugyan még nem történt meg az Audi LMP1-es programját illetően, azonban várható, hogy az újraszabályozott GT3-as, GT4-es versenyosztályokban folytatja csapattámogatási programját a márka, és ahogy idén már be is jelentették, sokkal inkább a Formula-E, az elektromos formulaautó-világbajnokság felé fordulnak, már gyári csapatként is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!