Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A norvég kormány programot indított, hogy minden külföldi kamionos tisztában legyen az ország teherautó-közlekedésére vonatkozó szabályokkal.
Nemzete válogatja, ki mennyire hajlandó segíteni vagy tartja szükségesnek azt, hogy segítsen egy külföldi munkavállalónak, Norvégia azonban e tekintetben egész biztosan magasan a többi ország fölé emelkedik. A norvég kormány szerint ugyanis az egyetlen lehetséges módja annak, hogy a náluk munkát vállaló külföldi kamionsofőrök tisztességes körülmények között tudjanak dolgozni, az az, hogy mindenről részletesen tájékoztatják őket.
A norvég kormány Mother prestents, azaz a Mama bemutatja nevű programja pontosan ezt hivatott segíteni. Szerintük ugyanis számos olyan szabály létezik az országban, amivel minden teherautó- és nehézgépjármű-vezetőnek tisztában kell lennie, ez viszont csak úgy érhető el, ha oktatnak, és nem kioktatnak.
A programban több nyelven – így magyarul is – segítik a leendő munkavállalókat. Elmagyarázzák például, hogy az étel drága Norvégiában, ezért napidíjat érdemes kérni a munkáltatótól (ennek kötelező mértékét is megadják), illetve, hogy mire jogosult egy munkavállaló: írásos szerződésre, minimum 40 százalékos túlórapótlékra, a munkaadó által biztosított elszállásolásra vagy a munkaidő regisztrálására.
De nemcsak ezekre hívják fel a figyelmet: tájékoztatnak a gumiabroncsra és a hóláncra vonatkozó követelményekről, a menetidőről és a pihenőidőről, az úthasználati díjakról, arról, hogy milyen hivatalos okmányokkal kell rendelkeznie egy sofőrnek, és persze a legfontosabb: ilyen vezetési viszonyok fogadhatják az ott dolgozókat. Ez utóbbi már csak azért is fontos, mert sokszor a sofőr élete múlhat a felkészültségen – például, ha valaki félig üres tankkal indul neki a hegyeknek, és ott a havazás miatt elakad, komoly veszélybe kerülhet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.