szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Trekka névre keresztelt megfizethető árú modellt Új-Zélandon tervezték és gyártották, a műszaki alapjait pedig a korabeli Skoda Octavia Combi szolgáltatta.

Most, hogy a Kodiaq érkezésével kéttagúra bővül a Skoda SUV kínálata, a cseh marketingeseknek eszébe jutott, hogy egy kis történelmet kanyarintsanak a terepjárós családfának. Ehhez kapóra jött nekik az 1966-ban, vagyis éppen fél évszázada bemutatott Trekka, aminek műszaki alapjait, köztük az alvázát, a vázszerkezetet és a felfüggesztést a korabeli Skoda Octavia Combi szolgáltatta, a tervezése és gyártása viszont Új-Zélandon zajlott a Motor Holdings összeszerelő-üzemében.

Skoda

Ugyan a gyári sajtóanyagban többször Skoda Trekkaként említik a megfizethető árú terepjárót, a modellt viszont soha nem árulták Skoda márkanév alatt. Ettől még hamar népszerűvé vált Új-Zélandon a helyi farmerek és kereskedők körében, hiszen a 19 centis hasmagasság, a hátsó tengely diffizárja, az Octaviához képest rövidített tengelytáv és többféle karosszériaváltozat révén praktikus és ügyes járműnek bizonyult. A mozgatásáról az 1.2 literes, négyhengeres benzinmotor gondoskodott 47 lóerővel és 87 Nm-es maximális nyomatékkal, ami 110 km/h-s végsebességet és 500 kilogrammos terhelhetőséget biztosított, kedvezőnek számító 11 literes átlagfogyasztás mellett.

A Motor Holdings üzeméből a modellciklus ideje alatt mintegy háromezer Trekka gördült ki 1966 és 1972 között, amelyekből Ausztráliába, a Fidzsi-szigetekre, Szamoára és Vietnamba is jutott.

Skoda
Skoda
Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!