szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a sportkocsi nagyon becsapós, hiszen évtizedekkel korábbi modellnek tűnik, pedig a réginek tűnő lemezek alatt a legmodernebb technika rejtőzik.

A RUF 30 évvel ezelőtt mutatta be az eredeti CTR-t, a Yellowbirdöt, ami ugyebár egy alaposan átalakított, dupla turbóval lélegeztetett Porsche 911 Carrera volt, a maga szerény 470 lóerejével. A gyártó a harmadik X-et egy vadonatúj CTR leleplezésével ünnepelte meg a Genfi Autószalonon: a 2017-es RUF CTR nagymértékben hasonlít évtizedekkel korábban kijött ikonikus elődjére, de csak a külcsínjét illetően.

AutoBlog
AutoBlog

A RUF ezúttal nem a megszokott receptet használta, vagyis nem egy eredeti Porsche modellt szabott át, hanem a semmiből fejlesztett ki egy vadonatúj autót. A karbonszálas monocoque-ra épülő járgány tömege mindössze 1188 kilogramm. Ehhez remekül passzol a hátul elhelyezett 3,6 literes lökettérfogatú hathengeres biturbó erőforrás, mely egy hatsebesség manuális váltón keresztül juttatja át 700 lóerős teljesítményét az útra. A 0-100-as gyorsulást alig 3,5 másodperc alatt abszolváló retro modell végsebessége 360 km/h. És még egy adat: a 0-200-as sprint 9 másodperc alatt letudható.

AutoBlog

A teljesen minimalista és puritán belső kapott, 19 colos kerekeken gördülő 2017-es RUF CTR-ből mindössze harminc példány fog készülni. A várható árral kapcsolatban egyelőre nem nyilatkoztak a cég képviselői.

AutoBlog
AutoBlog

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!