szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mercedes 1957-ben kezdte el összerakni a 300 SL roadster változatát, amire hat évtizeddel később az AMG-GT Roadster szellemi elődjeként tekintenek.

A Mercedes történetének – talán túlzás nélkül állíthatjuk – az egyik legszebb autója volt az 1954-ben bemutatott kétüléses, felfelé nyíló ajtókkal felszerelt kupé, a 300 SL. A kocsi minden egyes vonalát gondosan kidolgozták, hibát még csak keresve sem lehetne találni a kivitelezésben, éppen ezért a rajongók és a gyűjtők egyik legnagyobb kedvencévé vált. A gyártása mindössze három évig tartott, hogy aztán egy még szebb autónak adják át vele a stafétát.

1957-ben, az utolsó kupé elkészülte után a gyártósor átállt, és a 300 SL nyitott tetős, roadster változatát kezdték el készíteni. A különleges autót hat éven át, 1963-ig gyártották, és mindössze 1800 darab készült belőle.

Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes

Az autót éppen 60 évvel ezelőtt, az 1957-es Genfi Autószalonon mutatták be, amit a mai AMG-GT Roadster igazi (szellemi) elődjének tekinthető. A tető "leszerelésével" mintegy 120 kg-tól szabadult meg a kasztni, de a speciális merevítéseknek köszönhetően mindez egyáltalán nem befolyásolta a sportautó menetteljesítményét.

A 300 SL Roadsterben egy 3 literes soros hathengeres motort szereltek be, ami 215 lóerő leadására volt képes. A gyűjtők ma nagyjából 1 millió dollárt (kb. 280 millió forint) adnak egy-egy modellért az árveréseken.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!