szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha kevés a négy kerék által biztosított tapadás, kell még két kerék, és kész is a vadonatúj hatkerekűnk.

Talán nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy a személyautók túlnyomó többsége négy kerékkel rendelkezik. De persze léteznek kivételek, így például az elmúlt évtizedekben összefuthattunk néhány borulékony háromkerekű járgánnyal, illetve a négynél több kerék sem feltétlenül ördögtől való dolog.

A világ legismertebb hatkerekűje egy F1 versenyautó volt, még pedig a 70-es évek közepén napvilágot látott Tyrell P34. Ennek a szokatlan konfigurációjú járgánynak hátul két úgymond normál kereke volt, előre viszont két-két kisebb méretű kereket szereltek a kísérletező kedvű fejlesztők.

CarThrottle

A P34 haminc versenyen állt rajthoz, melyek közül egyet meg is nyert, komolyabb karriert azonban már csak azért sem futhatott be, mert a Forma–1-ben viszonylag gyorsan betiltották a hatkerekű autókat.
CarThrottle

A Tyrell P34-től eltérően az alábbi autók sohasem léteztek a valóságban, hanem egyszerűen csak a fantázia szüleményei. Következzék hát a hatkerekű McLaren F1 GT, Skoda Yeti, Dodge Viper GTS, Honda Civic Type R, Nissan Skyline GT-R, Ferrari F40, Lamborghini Aventador S, Tesla Model X és Ford Mustang Shelby GT350.

CarThrottle

 

CarThrottle
CarThrottle
CarThrottle
CarThrottle
CarThrottle
CarThrottle
CarThrottle
CarThrottle

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!