szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nincs ki mind a négy kereke, de beéri három literrel.

A Los Angeles-i Autószalonon mutatta be P5 jelzésű prototípusát az Elio Motors. (A cégnek semmi köze Orbán Viktor vejéhez, az ő egykori vállalkozását Eliosnak hívják, bár az is energiatakarékos megoldásokkal foglalkozott, csak egy kicsit gyanús áron.)

Elio Motors

A P5 elég feltűnő konstrukció: három kereke és két ülése van, ám a legfontosabb jellemzője nem a külsejében rejlik, hanem abban, hogy országúton beéri csupán 2,8 liter benzinnel száz kilométeren.

Az Elio emellett kivételes biztonságot ígér annak ellenére, hogy a jármű jogilag motorkerékpárnak minősül. Másik fő törekvésük, hogy a vételárat 7000 dollár alatt tartsák.

Az Elio már korábban színre lépett, a most bemutatott prototípus újdonsága - az áttervezett karosszéria mellett - az, hogy most már direkt ehhez a géphez épített motort kínálnak hozzá. A 60 lóerős háromhengeres 160 km/órás végsebességhez lesz elég.

A háromkerekű kisautók először a második világháború utáni hiánygazdaságban tűntek fel, ekkor sok gyártó kísérletezett ezzel a megoldással, hiszen így nemcsak egy kereket, hanem a differenciálművet is meg lehet spórolni. A keleti blokkban a csehszlovák rokkantkocsi, a Velorex tette ismertté a konfigurációt. Később már inkább előre került a harmadik kerék, ilyen módon készültek a Piaggio kisáruszállítói például.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!