A BMW azt mondja, hogy végre eldobhatjuk a kábeleket
A bajor prémiumgyártó szerint a vezeték nélküli töltési rendszere megérett a sorozatgyártásra.
hvg.hu
Ahogy a legtöbb autógyártónak, úgy a BMW-nek is van jó néhány plugin, vagyis hálózatról tölthető hibrid személyautója, elég csak a 330e-re, az 530e-re, a 740e-re vagy éppen az X5 40e-re gondolni. Ezen modellek közös vonása, hogy a lemerült akkumulátort egy vaskos kábelnek az autóra történő csatlakoztatásával lehet feltölteni.
Hamarosan azonban vége a kényelmetlen és macerás kábeles töltési eljárásnak, ugyanis a BMW bejelentette, hogy 2018-tól opciós extraként elérhetővé fogja tenni első indukciós elven működő vezeték nélküli töltőjét. Ez tulajdonképpen egy lap, ami fölé egyszerűen csak oda kell parkolni az autóval.
BMW
Az egyelőre ismeretlen árú, 3,2 kW teljesítményű kiegészítő elsőként az 530e-hez lesz rendelhető, melynek 9,2 kWh kapacitású akkumulátorát körülbelül 3,5 óra lehet majd feltölteni vezeték nélküli módon. Az időjárásálló wireless töltő a BMW közlése szerint kültéri és beltéri használatra egyaránt alkalmas.
BMW
A BMW-hez hasonlóan jövőre egyébként a Mercedes is piacra dobja első vezeték nélküli töltőjét, mely elsőként a hibrid S-osztályhoz lesz elérhető.
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.