Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ferenc átformálta az egyházat, de nem olyan mértékben, ahogyan remélte. A szegényeket képviselte, ám közben olyan eszméket támogatott, amelyek tartósították a nyomort. Vagyis hiába volt sok tekintetben az első, a mérlege kiábrándító. A bíborosokra nyomás fog nehezedni, hogy ne európai pápát válasszanak utódjának. Központi téma a világlapokban Ferenc pápa halála.","shortLead":"Ferenc átformálta az egyházat, de nem olyan mértékben, ahogyan remélte. A szegényeket képviselte, ám közben olyan...","id":"20250422_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"103858c6-c4c8-416a-ac6b-2dc8c6318915","keywords":null,"link":"/360/20250422_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 22. 11:02","title":"Ferenc pápa után nem kapcsolhat hátramenetbe egyház, mert akkor kettészakadnak a katolikusok – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"583a73d5-2f09-4a9d-8c05-b8a4021ace63","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az orosz elnök az ajánlatról állítólag Donald Trump különmegbízottjával beszélt.","shortLead":"Az orosz elnök az ajánlatról állítólag Donald Trump különmegbízottjával beszélt.","id":"20250422_oroszorszag-vlagyimir-putyin-ukrajnai-haboru-financial-times","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/583a73d5-2f09-4a9d-8c05-b8a4021ace63.jpg","index":0,"item":"d0d462b6-f18f-4308-89fd-6b73828d72a8","keywords":null,"link":"/vilag/20250422_oroszorszag-vlagyimir-putyin-ukrajnai-haboru-financial-times","timestamp":"2025. április. 22. 20:42","title":"Financial Times: Putyin felajánlotta, hogy leállítja az ukrajnai inváziót a jelenlegi frontvonalon túl","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc06a86a-bc6e-4c6c-805d-cc0d8f679775","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az MTVA székháznál tüntető momentumosok azért jelentették fel a miniszterelnököt, mert szerintük a gyalogosok testi épségét veszélyeztette, amikor kisbusza a szembejövő sávba hajtott. ","shortLead":"Az MTVA székháznál tüntető momentumosok azért jelentették fel a miniszterelnököt, mert szerintük a gyalogosok testi...","id":"20250422_momentum-orban-viktor-feljelentes-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc06a86a-bc6e-4c6c-805d-cc0d8f679775.jpg","index":0,"item":"4b22cd18-e7cf-4653-ba4d-c5e666f4768c","keywords":null,"link":"/itthon/20250422_momentum-orban-viktor-feljelentes-vizsgalat","timestamp":"2025. április. 22. 10:23","title":"Vizsgálja a rendőrség a Momentum Orbán Viktor ellen tett feljelentését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c7c51c0-49ce-45a1-bc2a-bef4cfcfa354","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ezek az első büntetések, amelyeket a digitális piacokról szóló jogszabály alapján szabtak ki.","shortLead":"Ezek az első büntetések, amelyeket a digitális piacokról szóló jogszabály alapján szabtak ki.","id":"20250423_apple-meta-birsag-digitalis-piacokrol-szolo-jogszabaly-europai-bizottsag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c7c51c0-49ce-45a1-bc2a-bef4cfcfa354.jpg","index":0,"item":"7fc91891-4662-4736-8b85-1aec89fd888d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_apple-meta-birsag-digitalis-piacokrol-szolo-jogszabaly-europai-bizottsag-ebx","timestamp":"2025. április. 23. 12:35","title":"700 millió euróra bírságolta az Apple-t és a Metát az EU","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7d3688c-43ef-4047-9283-997f12cc7798","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"A hétfőn elhunyt egyházfőt leszámítva négy olyan személy halt meg a rendszerváltás óta, akiről nemzeti gyásznappal emlékezett meg a kormány, közülük is csak ketten voltak magyarok. Mik az emléknap kihirdetésének feltételei, milyen más események után hirdették ki és mit érzékel egy átlagember abból, ha gyásznap van? Összeszedtük a tudnivalókat.","shortLead":"A hétfőn elhunyt egyházfőt leszámítva négy olyan személy halt meg a rendszerváltás óta, akiről nemzeti gyásznappal...","id":"20250423_Nemzeti-gyasznap-Ferenc-papa-temetes-kormany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7d3688c-43ef-4047-9283-997f12cc7798.jpg","index":0,"item":"3af4e6a0-566e-4380-9955-28c91ac43b65","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_Nemzeti-gyasznap-Ferenc-papa-temetes-kormany-ebx","timestamp":"2025. április. 23. 05:30","title":"Mivel jár, hogy nemzeti gyászt hirdet a kormány Ferenc pápa temetésének napjára?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7389836-3123-424d-a50e-a306001dabe1","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem kizárt, hogy éjfél után is nyitva marad a Szent Péter-székesegyház.","shortLead":"Nem kizárt, hogy éjfél után is nyitva marad a Szent Péter-székesegyház.","id":"20250423_ferenc-papa-szent-peter-szekesegyhaz-sorban-allas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7389836-3123-424d-a50e-a306001dabe1.jpg","index":0,"item":"17a6300c-70c3-411a-9789-408d9874e871","keywords":null,"link":"/elet/20250423_ferenc-papa-szent-peter-szekesegyhaz-sorban-allas","timestamp":"2025. április. 23. 18:46","title":"Nyolc órát is sorba kell állnia annak, aki szeretne búcsút venni Ferenc pápától","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a9e5645-b43d-450a-b34e-4edcb836552b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Maradnak a harmadik feles sütik a Google böngészőjében – sok késés és bizonytalanság után végleg áthúzta minden ezzel kapcsolatos tervét a cég.","shortLead":"Maradnak a harmadik feles sütik a Google böngészőjében – sok késés és bizonytalanság után végleg áthúzta minden ezzel...","id":"20250423_google-chrome-harmadik-feles-sutik-privacy-sandbox-megszunes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a9e5645-b43d-450a-b34e-4edcb836552b.jpg","index":0,"item":"d3e65cab-49ee-4e78-8c30-4a376865ed7d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_google-chrome-harmadik-feles-sutik-privacy-sandbox-megszunes","timestamp":"2025. április. 23. 15:03","title":"Fél évtizedes munkát dobott kukába a Google, minden marad a régiben a Chrome böngészőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c98c536e-83e5-4d46-a5c3-a9083a86e31e","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A húsvéthétfőn elhunyt pápára emlékezünk, itthon pedig körbenézünk: mi lesz a MÁV-val és milyen közeljövő vár a Fideszre? Ajánló a HVG friss számából.","shortLead":"A húsvéthétfőn elhunyt pápára emlékezünk, itthon pedig körbenézünk: mi lesz a MÁV-val és milyen közeljövő vár...","id":"20250424_hvg-fulszoveg-Nagy-Gabor-A-varosnak-es-a-foldkereksegnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c98c536e-83e5-4d46-a5c3-a9083a86e31e.jpg","index":0,"item":"a717ea27-a1ab-4097-8f63-a5bf969f9f82","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-fulszoveg-Nagy-Gabor-A-varosnak-es-a-foldkereksegnek","timestamp":"2025. április. 24. 08:00","title":"Nagy Gábor: A városnak és a földkerekségnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autó, mellyel teljes csendben és nagyon alacsony fogyasztással, illetve akár kilinccsel előre is közlekedhetünk.
A 3-as BMW története nem éppen tegnap, hanem még 1975-ben kezdődött, jelenleg pedig már a hatodik generációnál tart a sorozat. Az F30 kódjelű aktuális modell 2012-ben mutatkozott be, tavaly pedig átesett a szokás félidős ráncfelvarráson, melynek hozadékaként felbukkant a kínálatban az általunk az alábbiakban bemutatandó 330e modell. Könnyen kikövetkeztethető, hogy ez bizony egy minden hájjal megkent hibrid változat, mely a korábbi ActiveHybrid 3 jelentősen továbbfejlesztett utódjának tekinthető.
Jelen tesztalanyunk mellett egyébként további öt hasonló meghajtású modell található a bajor prémiumgyártó kínálatában, azonban az X5 40, a 225xe Active Tourer, az érkezőben lévő 740e és az i3/i8 páros közül talán egyik típus sem teljesít a hétköznapokban olyan kiegyensúlyozottan jól, mint a 330e.
L.F.
Az F30-as BMW-t igen könnyen fel lehet ismerni, hiszen az elmúlt években az utcakép megszokott részévé vált a "kis bömös", a faceliftes új modellt azonban már csak az igazán szakavatottak képesek megkülönböztetni a ráncfelvarrás előtti változattól.
A különbségek kívülről leginkább az enyhén átdolgozott első légbeömlők és hátsó lökhárítók, a LED-es fényszórók és hátsó lámpák, illetve az új felnik kapcsán fedezhetők fel, de körülbelül ennyi, és semmi több. Belül új, kicsit jobb minőségű anyagok bukkantak fel, valamint ugyancsak friss fejlesztés a színes Head Up Display, az automatikus parkolórendszer, a 4G mobilkapcsolat, illetve a módosított navigáció.
Hozzánk egy Luxury Line felszereltségű tesztautó érkezett, melyet rengeteg króm díszít. Ebből a csillogó anyagból gazdagon jutott a vesékre, a lökhárítókra, az ablakkeretekre és a kipufogóvégekre, ezenkívül pedig alumínium ajtóküszöböt, sport bőrkormányt és B-oszlop megvilágítást is magában foglal az említett, mintegy 1,4 millió forintos extra.
A puccparádé tehát adott, ellenben a hibridségre relatíve kevés tényező utal. Hátul egyrészt ott figyel a 330e típusjelzés, amiből ma még nem sokan következtetnek az elektronok jelenlétére, másrészt pedig a C-oszlopon kapunk egy eDrive logót, illetve a bal első kerékjárati ívben található a töltőaljzat. No és persze a zöld rendszám sem hiányozhat a fedélzetről: nincs gépjárműadó, nincs cégautó adó, nem kell vagyonszerzési illetéket fizetni és nem utolsó sorban rengeteg helyen ingyenesen parkolhatunk vele.
L.F.
Zöld rendszámot csak olyan plug-in hibridek kaphatnak, melyek legalább 25 kilométert meg tudnak tenni tisztán elektromos módban. Nos, a 330e a gyári adatok szerint 40 kilométerre képes ily módon, ami persze igencsak elméleti maximum, nekünk legfeljebb 25-28 kilométert sikerült elérnünk tisztán elektromosan.
Ilyenkor egyedül a 88 lóerős és 250 Nm elektromotor dolgozik, igaz a nyomatékából ebben a módban csak 100 Nm áll rendelkezésünkre. Azonban a lendületes haladáshoz ez is tökéletesen elegendő, és közben ugyebár lokálisan nulla emisszió mellett, a legnagyobb csendben és minden rezonanciától mentesen közlekedhetünk. A maximális sebesség akár a 120 km/h-t is elérheti.
Ha egy kicsit jobban rátaposunk a gázpedálra, automatikusan életre kel a 2 literes turbós benzinmotor: a folyamat rendkívül gyorsan lezajlik, rántás nélküli, de sajnos egy nem túl kellemes kattanós hanggal jár. A 184 lóerős és 290 Nm-es benzinmotor az e-motorral kiegészülve már 252 lóerős és 420 Nm-es rendszerteljesítményre képes, ami a hétköznapi használat során bőven több mint elegendő.
A motor ugyan nem tagadhatja le négyhengeres mivoltát, hangja azonban ezzel együtt is kellemesen sportosnak mondható. A 0-100-as sprint mindössze 6,1 másodpercig tart, a végsebesség 225 km/h - összehasonlításképp a tisztán benzines és persze jelentősen többet fogyasztó 330i 5,9 másodperces, illetve 250 km/h-s értékekkel rendelkezik.
L.F.
Ha rövid utakra használjuk a 330e-t és gyakran tudjuk tölteni, akkor akár nulla benzinfogyasztással is közlekedhetünk. A 7,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor normál otthoni 230 Voltos hálózatról mintegy 2,5-3 óra alatt tölthető fel teljesen, még pedig körülbelül 250-300 forintból. Az üzemanyagtartály mindössze 41 literes, azonban jó hír, hogy a tesztfogyasztás alulról súrolta a 7 litert, ráadásul úgy, hogy a 252 lóerős összteljesítményt igen gyakran kihasználtuk a próbautak során. Nem olyan rég járt nálunk a Mercedes CLA250 Sport 4Matic, melynek 218 lóerős benzinmotorja 16 litert meghaladó fogyasztást produkált hasonló használat mellett, a BMW hibrid technológiája tehát elképesztően jól sikerült.
Az említett sport Merci-féle durrogós sportkifugós élvezetekről ugyan le kell mondanunk, ezt leszámítva azonban hatalmas élményt jelent a 330e vezetése. A nyolcsebességes Steptronic váltó gyorsan és okosan teszi a dolgát és akár a kormány mögötti fülekkel (40 ezer forintos extra) is kezelhető, a futómű sportosan feszes, ami a hazai utakon persze nem feltétlenül jelent előnyt, és a lényeg: az erő a hátsó kerekekre érkezik.
Ez már alaphelyzetben is mosolyt csal a hozzáértő sofőrök arcára, ha pedig félig, vagy teljesen kikapcsoljuk a menetstabilizátort, akkor az élmény exponenciálisan nő. Semmi akadálya a gumival aszfaltra történő rajzolásnak és a keresztben haladásnak (amit persze csak zárt pályán ajánlunk), miközben ugyebár egy abszolút környezettudatosan is vezethető hibrid járműben foglalunk helyet.
L.F.
A Start gomb lenyomására teljesen hangtalanul életre kelő autó Sport, Comfort és Eco üzemmódokkal bír, melyek közül a hétköznapokra a Comfort ajánlható leginkább. A motorfékből és a fékből nyerhető energia természetesen visszatáplálódik a rendszerbe, ezenkívül pedig Save módba váltva takarékoskodhatunk az Amperekkel egy későbbi városi dugós szakaszra - ilyenkor csak és kizárólag a benzinmotor működik.
+ : kifinomult hibrid rendszer, tisztán elektromos üzemmód, zöld rendszám, kedvező fogyasztás, korrekt teljesítmény, remek vezetési élmény.
–: a minőségérzet lehetne jobb, kicsi csomagtér, maximum átlagos helykínálat, az alapmodellénél nagyobb tömeg, drága extrák.
A fedélzeti számítógép a már jól ismert iDrive révén egyszerűen és gyorsan kezelhető, a kormány mögött még analóg műszerek figyelnek, és a kézifék is hagyományos karos megoldású. A sofőrre összpontosító műszerfal és általánosságban a belső tér a vártnál gyengébb minőségű, tehát a münchenieknek bőven van még mit tanulniuk az ingolstadti kollégáktól.
A helykínálat sem túl nagy, ezenkívül pedig negatívum, hogy az akkumulátorpakk miatt a csomagtér 480 helyett mindössze 370 literes, illetve, hogy az autó tömege 230 kilogrammal nőtt a hibrid rendszer miatt. Az extrák szokás szerint igen drágák, tesztautónkban többek közt sávfigyelő, holttérfigyelő, adaptív tempomat és parkolórobot is képviseltette magát.
A 136 lóerős, háromhengeres 1,5 literes motorral szerelt BMW 318i szedán alapára 9 millió forint - a kombi felára félmillió forint. A 330i-nél csak 500 ezer forinttal drágább 330e 12,5 millió forint ellenében vezethető haza, extrákkal alaposan telepakolt tesztautónk árcéduláján viszont nem kevesebb ,mint 19,2 millió forintos összeg olvasható. A kínálatból említést érdemel még a 10,8 millió forintos alapárú 320i, illetve a 13,9 millió forinttól induló 330d. Szabad a választás, mi mindenesetre leginkább a 330e-re voksolnánk.