Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"36526967-0586-4c3d-af3a-516ffb44d4d8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy tolvaj London központjában, csúcsidőben próbálkozott be egy kínai diáknál, de nagyon nem jött össze, amit kitervelt. ","shortLead":"Egy tolvaj London központjában, csúcsidőben próbálkozott be egy kínai diáknál, de nagyon nem jött össze, amit...","id":"20250513_Telefon-lopas-tolvaj-London-metro-elfogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36526967-0586-4c3d-af3a-516ffb44d4d8.jpg","index":0,"item":"7554eb4d-0e92-4543-805c-f861b9818ab5","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Telefon-lopas-tolvaj-London-metro-elfogas","timestamp":"2025. május. 13. 15:59","title":"Emberére akadt a londoni telefontolvaj: az áldozata teperte le és adta át a rendőröknek (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ada5c8c4-51c5-41bb-8faf-9c48c03bc735","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Afrika-szakértő diplomata és korábbi miniszteri biztos mostantól házi őrizetben tölti a maradék büntetését.","shortLead":"Az Afrika-szakértő diplomata és korábbi miniszteri biztos mostantól házi őrizetben tölti a maradék büntetését.","id":"20250514_Suha-Gyorgy-diplomata-afrika-szakerto-elozetes-letartoztatas-ovadek-hazi-orizet-konzuli-kepviselet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ada5c8c4-51c5-41bb-8faf-9c48c03bc735.jpg","index":0,"item":"6eb31587-429e-4afe-af47-a455de5f8fc6","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Suha-Gyorgy-diplomata-afrika-szakerto-elozetes-letartoztatas-ovadek-hazi-orizet-konzuli-kepviselet","timestamp":"2025. május. 14. 11:12","title":"Suha Györgyöt kiengedték a börtönből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6976ce16-a939-4a28-9593-9979bd9c4403","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250514_Marabu-Feknyuz-Lex-poloska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6976ce16-a939-4a28-9593-9979bd9c4403.jpg","index":0,"item":"49b91a95-5cb0-4ad7-a44c-c77d7513adf1","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Marabu-Feknyuz-Lex-poloska","timestamp":"2025. május. 14. 18:25","title":"Marabu Féknyúz: Lex poloska","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59cd5738-49d1-423b-b30d-aae4b38f2a75","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A kolumbiai csatár góljával már 2-0-ra vezetett a Liverpool az Arsenal ellen, de a londoniak egy pontot végül el tudtak vinni az Anfieldről.","shortLead":"A kolumbiai csatár góljával már 2-0-ra vezetett a Liverpool az Arsenal ellen, de a londoniak egy pontot végül el tudtak...","id":"20250512_labdarugas-liverpool-szoboszlai-dominik-luis-diaz-golorom-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59cd5738-49d1-423b-b30d-aae4b38f2a75.jpg","index":0,"item":"b5549e11-cc2f-473f-9967-20896d4f78cf","keywords":null,"link":"/elet/20250512_labdarugas-liverpool-szoboszlai-dominik-luis-diaz-golorom-video","timestamp":"2025. május. 12. 19:47","title":"Mindenki csak találgat, mit jelenthet Szoboszlai és Luis Diaz különleges gólöröme – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f2d627f-704e-4db3-b976-b0ebcee78f05","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Pilisi Parkerdő Zrt. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös kutatása hívja fel a figyelmet a klímaváltozás egy újabb hatására – arra, hogy a ma még gyakorinak gondolt fajok sincsenek biztonságban, és ők is veszélybe kerülhetnek a jövőben.","shortLead":"A Pilisi Parkerdő Zrt. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös kutatása hívja fel a figyelmet a klímaváltozás...","id":"20250513_klimavaltozas-hatasai-gyakori-fajok-madarak-veszely-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f2d627f-704e-4db3-b976-b0ebcee78f05.jpg","index":0,"item":"2de903a7-b31b-4630-b718-96f6326e96c3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_klimavaltozas-hatasai-gyakori-fajok-madarak-veszely-kutatas","timestamp":"2025. május. 13. 13:03","title":"A klímaváltozás újabb aggasztó hatása: akár a gyakori madárfajok is veszélybe kerülhetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d43028a-cab2-4d07-b1d9-5ea6c7f83838","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"„Nem Ferenc, hanem Szent Péter utódját kerestük” – mondta a HVG-nek Német László belgrádi érsek, pápaválasztó bíboros.","shortLead":"„Nem Ferenc, hanem Szent Péter utódját kerestük” – mondta a HVG-nek Német László belgrádi érsek, pápaválasztó bíboros.","id":"20250514_hvg-konklave-leo-papa-nemet-laszlo-biboros-belgradi-ersek-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d43028a-cab2-4d07-b1d9-5ea6c7f83838.jpg","index":0,"item":"6149eec2-5d15-472c-9b53-616d3f03da9c","keywords":null,"link":"/360/20250514_hvg-konklave-leo-papa-nemet-laszlo-biboros-belgradi-ersek-interju","timestamp":"2025. május. 14. 14:00","title":"„Ilyen helyzetekben tolakodó természetű vagyok” – így került az új pápa asztalához az ünnepi vacsorán Német László belgrádi érsek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"153fe4d0-5968-4137-a99a-ce487b9d3a53","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Antony lehet az első játékos, aki két nagy európai kupasorozatit is megnyer egy idényben, Mbappé foghatja a fejét, ha a PSG győz a Bajnokok Ligája-döntőben, a Fradi focicsapata visszavágásra, a pólósok címvédésre készülnek, akárcsak a Győr női kézisei. Tippeljen a hónap legérdekesebb sporteseményeire!","shortLead":"Antony lehet az első játékos, aki két nagy európai kupasorozatit is megnyer egy idényben, Mbappé foghatja a fejét, ha...","id":"20250513_bajnokok-ligaja-europa-liga-konferencialiga-magyar-kupa-donto-ferencvaros-paks-antony-psg-gyor-labdarugas-kezilabda-vizilabda-final-four","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/153fe4d0-5968-4137-a99a-ce487b9d3a53.jpg","index":0,"item":"a72b5e35-9784-4731-a6bd-135fd295e470","keywords":null,"link":"/sport/20250513_bajnokok-ligaja-europa-liga-konferencialiga-magyar-kupa-donto-ferencvaros-paks-antony-psg-gyor-labdarugas-kezilabda-vizilabda-final-four","timestamp":"2025. május. 13. 16:01","title":"Köznevetség tárgyává tették, most történelmi tettel vághat vissza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c53ee8b6-487a-42e0-83c1-1eaa0607b7ef","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A fali guggolás, valamint más izometrikus gyakorlatok rendszeresítése konkrétan csodát tehet a vérnyomással, derül ki egy friss kutatásból.","shortLead":"A fali guggolás, valamint más izometrikus gyakorlatok rendszeresítése konkrétan csodát tehet a vérnyomással, derül ki...","id":"20250513_izometrikus-gyakorlatok-hatasa-sziv-es-errendszeri-problemak-vernyomas-csokkentese-mozgas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c53ee8b6-487a-42e0-83c1-1eaa0607b7ef.jpg","index":0,"item":"0c350253-3d0b-481c-ab8e-bfcf86f1363a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_izometrikus-gyakorlatok-hatasa-sziv-es-errendszeri-problemak-vernyomas-csokkentese-mozgas","timestamp":"2025. május. 13. 08:03","title":"Egy kevesek által ismert módszerrel saját maga csökkentheti a vérnyomását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autó, mellyel teljes csendben és nagyon alacsony fogyasztással, illetve akár kilinccsel előre is közlekedhetünk.
A 3-as BMW története nem éppen tegnap, hanem még 1975-ben kezdődött, jelenleg pedig már a hatodik generációnál tart a sorozat. Az F30 kódjelű aktuális modell 2012-ben mutatkozott be, tavaly pedig átesett a szokás félidős ráncfelvarráson, melynek hozadékaként felbukkant a kínálatban az általunk az alábbiakban bemutatandó 330e modell. Könnyen kikövetkeztethető, hogy ez bizony egy minden hájjal megkent hibrid változat, mely a korábbi ActiveHybrid 3 jelentősen továbbfejlesztett utódjának tekinthető.
Jelen tesztalanyunk mellett egyébként további öt hasonló meghajtású modell található a bajor prémiumgyártó kínálatában, azonban az X5 40, a 225xe Active Tourer, az érkezőben lévő 740e és az i3/i8 páros közül talán egyik típus sem teljesít a hétköznapokban olyan kiegyensúlyozottan jól, mint a 330e.
L.F.
Az F30-as BMW-t igen könnyen fel lehet ismerni, hiszen az elmúlt években az utcakép megszokott részévé vált a "kis bömös", a faceliftes új modellt azonban már csak az igazán szakavatottak képesek megkülönböztetni a ráncfelvarrás előtti változattól.
A különbségek kívülről leginkább az enyhén átdolgozott első légbeömlők és hátsó lökhárítók, a LED-es fényszórók és hátsó lámpák, illetve az új felnik kapcsán fedezhetők fel, de körülbelül ennyi, és semmi több. Belül új, kicsit jobb minőségű anyagok bukkantak fel, valamint ugyancsak friss fejlesztés a színes Head Up Display, az automatikus parkolórendszer, a 4G mobilkapcsolat, illetve a módosított navigáció.
Hozzánk egy Luxury Line felszereltségű tesztautó érkezett, melyet rengeteg króm díszít. Ebből a csillogó anyagból gazdagon jutott a vesékre, a lökhárítókra, az ablakkeretekre és a kipufogóvégekre, ezenkívül pedig alumínium ajtóküszöböt, sport bőrkormányt és B-oszlop megvilágítást is magában foglal az említett, mintegy 1,4 millió forintos extra.
A puccparádé tehát adott, ellenben a hibridségre relatíve kevés tényező utal. Hátul egyrészt ott figyel a 330e típusjelzés, amiből ma még nem sokan következtetnek az elektronok jelenlétére, másrészt pedig a C-oszlopon kapunk egy eDrive logót, illetve a bal első kerékjárati ívben található a töltőaljzat. No és persze a zöld rendszám sem hiányozhat a fedélzetről: nincs gépjárműadó, nincs cégautó adó, nem kell vagyonszerzési illetéket fizetni és nem utolsó sorban rengeteg helyen ingyenesen parkolhatunk vele.
L.F.
Zöld rendszámot csak olyan plug-in hibridek kaphatnak, melyek legalább 25 kilométert meg tudnak tenni tisztán elektromos módban. Nos, a 330e a gyári adatok szerint 40 kilométerre képes ily módon, ami persze igencsak elméleti maximum, nekünk legfeljebb 25-28 kilométert sikerült elérnünk tisztán elektromosan.
Ilyenkor egyedül a 88 lóerős és 250 Nm elektromotor dolgozik, igaz a nyomatékából ebben a módban csak 100 Nm áll rendelkezésünkre. Azonban a lendületes haladáshoz ez is tökéletesen elegendő, és közben ugyebár lokálisan nulla emisszió mellett, a legnagyobb csendben és minden rezonanciától mentesen közlekedhetünk. A maximális sebesség akár a 120 km/h-t is elérheti.
Ha egy kicsit jobban rátaposunk a gázpedálra, automatikusan életre kel a 2 literes turbós benzinmotor: a folyamat rendkívül gyorsan lezajlik, rántás nélküli, de sajnos egy nem túl kellemes kattanós hanggal jár. A 184 lóerős és 290 Nm-es benzinmotor az e-motorral kiegészülve már 252 lóerős és 420 Nm-es rendszerteljesítményre képes, ami a hétköznapi használat során bőven több mint elegendő.
A motor ugyan nem tagadhatja le négyhengeres mivoltát, hangja azonban ezzel együtt is kellemesen sportosnak mondható. A 0-100-as sprint mindössze 6,1 másodpercig tart, a végsebesség 225 km/h - összehasonlításképp a tisztán benzines és persze jelentősen többet fogyasztó 330i 5,9 másodperces, illetve 250 km/h-s értékekkel rendelkezik.
L.F.
Ha rövid utakra használjuk a 330e-t és gyakran tudjuk tölteni, akkor akár nulla benzinfogyasztással is közlekedhetünk. A 7,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor normál otthoni 230 Voltos hálózatról mintegy 2,5-3 óra alatt tölthető fel teljesen, még pedig körülbelül 250-300 forintból. Az üzemanyagtartály mindössze 41 literes, azonban jó hír, hogy a tesztfogyasztás alulról súrolta a 7 litert, ráadásul úgy, hogy a 252 lóerős összteljesítményt igen gyakran kihasználtuk a próbautak során. Nem olyan rég járt nálunk a Mercedes CLA250 Sport 4Matic, melynek 218 lóerős benzinmotorja 16 litert meghaladó fogyasztást produkált hasonló használat mellett, a BMW hibrid technológiája tehát elképesztően jól sikerült.
Az említett sport Merci-féle durrogós sportkifugós élvezetekről ugyan le kell mondanunk, ezt leszámítva azonban hatalmas élményt jelent a 330e vezetése. A nyolcsebességes Steptronic váltó gyorsan és okosan teszi a dolgát és akár a kormány mögötti fülekkel (40 ezer forintos extra) is kezelhető, a futómű sportosan feszes, ami a hazai utakon persze nem feltétlenül jelent előnyt, és a lényeg: az erő a hátsó kerekekre érkezik.
Ez már alaphelyzetben is mosolyt csal a hozzáértő sofőrök arcára, ha pedig félig, vagy teljesen kikapcsoljuk a menetstabilizátort, akkor az élmény exponenciálisan nő. Semmi akadálya a gumival aszfaltra történő rajzolásnak és a keresztben haladásnak (amit persze csak zárt pályán ajánlunk), miközben ugyebár egy abszolút környezettudatosan is vezethető hibrid járműben foglalunk helyet.
L.F.
A Start gomb lenyomására teljesen hangtalanul életre kelő autó Sport, Comfort és Eco üzemmódokkal bír, melyek közül a hétköznapokra a Comfort ajánlható leginkább. A motorfékből és a fékből nyerhető energia természetesen visszatáplálódik a rendszerbe, ezenkívül pedig Save módba váltva takarékoskodhatunk az Amperekkel egy későbbi városi dugós szakaszra - ilyenkor csak és kizárólag a benzinmotor működik.
+ : kifinomult hibrid rendszer, tisztán elektromos üzemmód, zöld rendszám, kedvező fogyasztás, korrekt teljesítmény, remek vezetési élmény.
–: a minőségérzet lehetne jobb, kicsi csomagtér, maximum átlagos helykínálat, az alapmodellénél nagyobb tömeg, drága extrák.
A fedélzeti számítógép a már jól ismert iDrive révén egyszerűen és gyorsan kezelhető, a kormány mögött még analóg műszerek figyelnek, és a kézifék is hagyományos karos megoldású. A sofőrre összpontosító műszerfal és általánosságban a belső tér a vártnál gyengébb minőségű, tehát a münchenieknek bőven van még mit tanulniuk az ingolstadti kollégáktól.
A helykínálat sem túl nagy, ezenkívül pedig negatívum, hogy az akkumulátorpakk miatt a csomagtér 480 helyett mindössze 370 literes, illetve, hogy az autó tömege 230 kilogrammal nőtt a hibrid rendszer miatt. Az extrák szokás szerint igen drágák, tesztautónkban többek közt sávfigyelő, holttérfigyelő, adaptív tempomat és parkolórobot is képviseltette magát.
A 136 lóerős, háromhengeres 1,5 literes motorral szerelt BMW 318i szedán alapára 9 millió forint - a kombi felára félmillió forint. A 330i-nél csak 500 ezer forinttal drágább 330e 12,5 millió forint ellenében vezethető haza, extrákkal alaposan telepakolt tesztautónk árcéduláján viszont nem kevesebb ,mint 19,2 millió forintos összeg olvasható. A kínálatból említést érdemel még a 10,8 millió forintos alapárú 320i, illetve a 13,9 millió forinttól induló 330d. Szabad a választás, mi mindenesetre leginkább a 330e-re voksolnánk.
Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll az alkotmányos kormánnyal és megbénítja a törvényhozást, az akár Donald Tusk miniszterelnök bukásához vezethet.