szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Könnyen lehet, hogy az F1 történelmének legkomolyabb változása elébe nézünk. Jövő héten kiderül.

Ha egy Forma–1-es autó kerül szóba, akkor mindenkinek egy egyszemélyes nyitott versenyautó jut eszébe, sok szárnnyal, széles gumikkal és természetesen hátsókerékhajtással. Sokan nem tudják, hogy az autósport ezen királykategóriájának 50-es évekbeli megalapítása óta több olyan F1 autó is felbukkant, mely összkerékhajtással rendelkezett, 1982-ben azonban egyértelműen betiltották ezt a hajtási megoldást.

Hamarosan azonban könnyen visszatérhet a négykerékhajtás a sportágba, ugyanis a Forma–1 döntéshozói a jövő héten várhatóan mérlegelni fogják, hogy néhány év múlva újból felbukkanhassanak az összkerékhajtású F1-torpedók.

Amennyiben a tervet elfogadják, a jövő F1-autó messze nem olyan hagyományos összkerékhajtást fognak kapni, mint ami a közúti autókban fellelhető. A sofőr mögötti belsőégésű motor nem juttat erőt előre, tehát nem lesz kardántengely. Az első kerekeket ugyanis egy olyan KERS rendszer fogja hajtani, mely kizárólag az első fékek energiájának visszanyeréséből termel és ad le energiát.

A Porsche 919 Hybrid Le Mans-i autójéhoz hasonló meghajtási képlet a jelenleginél jelentősebb mechanikai tapadást biztosíthat, és támogatói szerint több előzést is eredményezhet.

--- voting control ---

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!