szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ingolstadtban most mindenkinél előrébb járnak a fejlesztések, de a jelek szerint a müncheniek sem tétlenkednek.

A német szentháromság luxuslimuzinjai közül jelenleg az A8-as Audi a legfrissebb és egyben a legnagyobb tudású modell. A Mercedes S-osztály a legrégebbi fejlesztés, ami még 2013-ban jött ki, de tavaly felvarrták a ráncait, a 7-es BMW pedig 2015-ben mutatkozott be új modellként. Ebből következik, hogy a BMW-nél már javában dolgoznak a 7-es széria faceliftjén.

Ezt a tényt erősítik azok a most felbukkant kémfotók, melyeken egy közepesen álcázott ráncfelvarrt 7-es BMW látható, amint azt éppen a messzi északon tesztelik a gyártó munkatársai. Mivel egy facelift tipikusan a frontrészt és a hátsó szekciót szokta érinteni, nem meglepő módon pont ezen részek kaptak álcázást a prototípuson.

A módosított hűtőráccsal és új lámpákkal felvértezett 7-esben debütál állítólag a BMW új digitális műszeregysége, az úgynevezett Live Cockpit. Javítanak továbbá a modell önvezető képességein, és bár korábban arról pletykáltak, hogy a 7-es megkapja az Audi A8-aséhoz hasonló Level 3-as autonóm funkciókat, erre állítólag most egyelőre még nem kerül sor.

Előzetes információk szerint a 7-es egyrészt erősebb, másrészt takarékosabb új motorokat kap. Megújul többek közt a plugin hibrid hajtásláncú 740e, melynek 2 literes négyhengeres turbós benzinmotorja mellett egy továbbfejlesztett villanymotor és egy nagyobb energiasűrűségű akkumulátor kap helyet. Ennek köszönhetően 326-ról 390 lóerőre nőhet az összteljesítmény és várhatóan az e-hatótáv is nagyobb lesz, mint eddig.

A ráncfelvarrt 7-es BMW hivatalos bejelentésére várhatóan 2019-ben kerül majd sor.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!