szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Erősödik a kkv-k szerepe mind a magyar, mind az európai piacot tekintve.

A bővülő lízingpiac meghatározó eleme a járműfinaszírozás. Az év első három hónapjában 30 százalékkal nőttek az újautó-eladások, a kishaszon-gépjárművek terén pedig 18 százalékos volt a többlet a tavalyi évhez képest. Ezen belül a személyautó- és kisteherautó-beszerzések esetén a lízingcégek 37 százalékkal, 53,3 milliárd forintra növelték az új kihelyezéseket.

Így a járműfinanszírozás a várakozásokat meghaladó növekedést mutatott. Pfandler Tamás, a Lízingszövetség elnökségi tagja szerint a növekedés kétharmada a vállalkozásokhoz köthető, tehát továbbra is a céges vásárlások a meghatározók. A flottaszegmensben 3 százalékkal 18,7 milliárd forintra nőtt a finanszírozott összeg. Pfandler Tamás ehhez hozzáfűzte, hogy a flottapiacon egy-egy nagyobb tender jelentősen befolyásolja az adatokat, ezen a piacon a Lízingszövetség a tavalyi szint elérését várta, ez pedig teljesült.

A személyautó-értékesítéshez hasonlóan a nagyteherautók és buszok értékesítése is megugrott az idén, 48 százalékos volt az emelkedés. A lízingpiaci kihelyezések is jelentősen, 12 százalékkal 44 milliárd forintra emelkedtek. Mindez annak is köszönhető, hogy az alacsony kamatkörnyezet miatt eleve olcsóbbak lettek a lízingkonstrukciók.

HVG

Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke szerint a cégek, ezen belül is a kis- és középvállalkozások beruházási és eszközbeszerzési kedve is fokozódik. A kihelyezett összeg növekedése egyrészt jelentősen felülmúlja a piaci várakozásokat, ráadásul tavaly is jelentős volt a növekedés, így a magas bázis miatt figyelemre méltóbb az idei teljesítmény.

A lízingpiacon erősödő a kkv-k szerepe mind a magyar, mind az európai piacot tekintve. Az európai lízingszövetségeket összefogó Leaseurope adatai szerint a finanszírozott összeget nézve a kis- és középvállalatok aránya növekedett. A magyar kkv-k számára a támogatások után a lízing a legrelevánsabb finanszírozási forma, az elmúlt 6 hónapban a lízinget vették igénybe a legnagyobb arányban. Az Európai Unióban pedig a hitelkeret-jellegű termékek után a lízingkonstrukciók a legnépszerűbbek

Egyre inkább igénybe veszik a cégek az autókölcsönzők szolgáltatásait, hogy rövid távú mobilitásigényüket gazdaságosan, nagyobb tőkelekötés nélkül megoldhassák. Oltyán Mihályt, a Mercur Rent a Car Kft., Hertz International Franchise cégvezetőjét, operatív igazgatóját kérdeztük a céges ügyfelek jellemző elvárásairól a szakágban.

– Mi a jellegzetes futamidő, amire az ügyfelek igényt tartanak?

– A kölcsönzési üzletágban legelterjettebb a 4-5 nap, a kifejezetten üzleti célú utazás, valamint a 3-4 hónapra szóló pre delivery bérlet.

– Mely autókategóriák a legkeresettebbek?

– Hasonlóan a flottabeszerzések összetételéhez, a kis és -középkategóriás, elsősorban kombi típusú gépjárművek a legnépszerűbbek.

– Milyen könyvelési, pénzügyi előnnyel jár a cégük által kínált konstrukció?

– Az ügyfél részéről nem igényel beruházást, szerződés esetén előleg nélkül is bérelhető, a bérleti díj költségként elszámolható, a bérleti díj áfája visszaigényelhető, valamint a bérleti díj minden szolgáltatást tartalmaz.

– Mennyire rugalmas a rendszer?

– A flottánk összetételében a kiskategóriás Suzuki Swifttől a szabadidős cabrió típusokon, a mostanában divatos SUV modelleken át a legmagasabb felszereltségű, luxus Mercedes-Benz S osztályig mind megtalálhatóak, sőt különböző rakterű kisteherautók és minibuszok is elérhetőek. Ügyfeleink minden típusigényét ki tudjuk így elégíteni, valamint nálunk a bérleti időtartam alatt többféle modellt is tud tesztelni, mielőtt megrendeli a végleges cégautóját.

– Elsősorban milyen célokra ajánlják a megoldásaikat, és kinek?

– Elsősorban költségmegtakarítás céljából, csak amikor a tényleges szükséglet idejére kell gépjárművet bérbe venni, nem kell beruházni. Azon cégek számára előnyös továbbá, ahol a létszám miatt szükséges az autópark flexibilis fenntartása, valamint akkor, ha a rövidebb projektek lebonyolításhoz csak átmeneti időre van szükség pluszgépkocsira.

A cikk eredetileg a HVG 2018/3. Cégautó-különszámában jelent meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!