szerző:
Tetszett a cikk?

A svéd fővárosban járva a szupertrendi Mercedes EQC-t és a régivágású Mercedes-AMG G63-at is meglestük.

Nemrégiben részletes cikkben számoltunk be arról, hogy a Mercedes Stockholmban leplezte le az első olyan modelljét, melyet a kezdetektől fogva elektromos meghajtásúnak tervezett. Az EQC nemzetközi bemutatóján mi is részt vettünk, és nem sokkal később a városban is összefutottunk a kocsi egyik első példányával.

Ugyancsak Stockholmban botlottunk bele az új generációs G-osztály G63-as csúcsmodelljébe, ami bár karakterében nagyon eltérő, mint a szupertrendi EQC, a mérlegen véletlenül ugyanannyit, valamivel több mint 2,4 tonnát nyom. Érdekesség, hogy a két autó hatótávja is nagyon hasonló, de a G-t persze gyorsabban meg lehet tankolni.

László Ferenc

Mercedes EQC

Az első és a hátsó tengelyén is egy-egy villanymotort felvonultató EQC 408 lóerős teljesítményt, illetve 765 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra. A 650 kilogramm tömegű és 80 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt divatterepjáró 5,1 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra, a limitált végsebessége pedig 180 km/h.

László Ferenc

Az EQC-t maximum 110 kW-os teljesítménnyel lehet tölteni, ez esetben a töltési idő 10 százalékos akkutöltöttségről 80 százalékra csupán körülbelül 40 percet vesz igénybe. A mintegy 400-450 kilométeres hatótávú kocsi alapára várhatóan 70 ezer euró (22,7 millió forint) magasságában fog alakulni, az első példányokat a jövő év közepén vehetik át a vásárlók.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Mercedes-AMG G63

Ennek a kocsinak a motorházteteje alatt egy 4 literes lökettérfogatú V8-as biturbó benzinmotor található, mely nem kevesebb mint 585 lóerős teljesítményt ad le. Ezenkívül a 850 Nm-es nyomatékcsúcs mellett sem mehetünk el szó nélkül, ami ráadásul már 2500-as fordulatszámtól a sofőr rendelkezésére áll.

A német gigász alig 4,5 másodperc alatt képes állóhelyzetből 100-as tempóra gyorsítani, a végsebességét pedig 220 km/h-ra korlátozza az elektronika. Akinek ez esetleg kevés, az az AMG Drivers Package megrendelését követően akár 240-nel is repeszthet a G-osztállyal.

László Ferenc

A gyári adatok szerint a G63 mintegy 13,2 litert fogyaszt 100 kilométeren, és a fogyasztás csökkentése érdekében részterhelésnél a nyolcból négy henger automatikusan kikapcsol. A gyakorlatban persze 13 liternél jelentősen többet eszik a kocsi, így két tankolás között mintegy 400 kilométert lehet megtenni vele.

A kilencsebességes automataváltóval szerelt újdonság idén nyár óta kapható, alapára 160 ezer euró (52,6 millió forint).

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

 

--- voting control ---

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!