szerző:
László Ferenc

A svéd fővárosban járva a szupertrendi Mercedes EQC-t és a régivágású Mercedes-AMG G63-at is meglestük.

Nemrégiben részletes cikkben számoltunk be arról, hogy a Mercedes Stockholmban leplezte le az első olyan modelljét, melyet a kezdetektől fogva elektromos meghajtásúnak tervezett. Az EQC nemzetközi bemutatóján mi is részt vettünk, és nem sokkal később a városban is összefutottunk a kocsi egyik első példányával.

Ugyancsak Stockholmban botlottunk bele az új generációs G-osztály G63-as csúcsmodelljébe, ami bár karakterében nagyon eltérő, mint a szupertrendi EQC, a mérlegen véletlenül ugyanannyit, valamivel több mint 2,4 tonnát nyom. Érdekesség, hogy a két autó hatótávja is nagyon hasonló, de a G-t persze gyorsabban meg lehet tankolni.

©

Mercedes EQC

Az első és a hátsó tengelyén is egy-egy villanymotort felvonultató EQC 408 lóerős teljesítményt, illetve 765 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra. A 650 kilogramm tömegű és 80 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt divatterepjáró 5,1 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra, a limitált végsebessége pedig 180 km/h.

©

Az EQC-t maximum 110 kW-os teljesítménnyel lehet tölteni, ez esetben a töltési idő 10 százalékos akkutöltöttségről 80 százalékra csupán körülbelül 40 percet vesz igénybe. A mintegy 400-450 kilométeres hatótávú kocsi alapára várhatóan 70 ezer euró (22,7 millió forint) magasságában fog alakulni, az első példányokat a jövő év közepén vehetik át a vásárlók.

©
©
©

Mercedes-AMG G63

Ennek a kocsinak a motorházteteje alatt egy 4 literes lökettérfogatú V8-as biturbó benzinmotor található, mely nem kevesebb mint 585 lóerős teljesítményt ad le. Ezenkívül a 850 Nm-es nyomatékcsúcs mellett sem mehetünk el szó nélkül, ami ráadásul már 2500-as fordulatszámtól a sofőr rendelkezésére áll.

A német gigász alig 4,5 másodperc alatt képes állóhelyzetből 100-as tempóra gyorsítani, a végsebességét pedig 220 km/h-ra korlátozza az elektronika. Akinek ez esetleg kevés, az az AMG Drivers Package megrendelését követően akár 240-nel is repeszthet a G-osztállyal.

©

A gyári adatok szerint a G63 mintegy 13,2 litert fogyaszt 100 kilométeren, és a fogyasztás csökkentése érdekében részterhelésnél a nyolcból négy henger automatikusan kikapcsol. A gyakorlatban persze 13 liternél jelentősen többet eszik a kocsi, így két tankolás között mintegy 400 kilométert lehet megtenni vele.

A kilencsebességes automataváltóval szerelt újdonság idén nyár óta kapható, alapára 160 ezer euró (52,6 millió forint).

©

 

©
©
©
©

 

Ön melyik Mercedest választaná?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Már van, ahol elkezdett havazni

Már van, ahol elkezdett havazni

Tolatóradar: Dubajban már valóság a Jedi visszatér

Tolatóradar: Dubajban már valóság a Jedi visszatér

A nap, amely már többször is megváltoztatta Németországot

A nap, amely már többször is megváltoztatta Németországot

Eloltották a tüzet a Teréz körúton

Eloltották a tüzet a Teréz körúton

Prostitúciós botrány a Jobbikban?

Prostitúciós botrány a Jobbikban?

Új kormányzati tervek: a hajléktalanok miatt lezárhatják Budapest nagy aluljáróit

Új kormányzati tervek: a hajléktalanok miatt lezárhatják Budapest nagy aluljáróit