szerző:
Tetszett a cikk?

Münchenben járva meglestük az M2 eddig készült legkeményebb verzióját, az M4 motorjával szerelt M2 Competitiont. Nagy teljesítmény kis tömeggel, hátsókerékhajtással és kéziváltóval kombinálva, kell ennél több?

A nemrégiben ráncfelvarrt BMW M2 egyáltalán nem nevezhető gyengének, vezetési élményben szegénynek pedig végképp nem. Áprilisban azonban megérkezett a kihegyezett, erősebb és keményebb új csúcsváltozat, az M2 Competition, amit a napokban a gyártó müncheni központjában fotóztunk körbe.
László Ferenc

Míg a normál M2 "csak" 370 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre, addig az M2 Competition már 410 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Ez pedig annak az M4-ből érkezett 3 literes sorhatos motornak köszönhető, ami az eddigi 500 helyett immár 550 Nm-es nyomatékcsúccsal bír. Az Otto-részecskeszűrőnek köszönhetően a motor nem csak erős, hanem minden károsanyag-kibocsátási normának is megfelel.

László Ferenc

A manuális váltó szerelmesei jó esetben 4,4 másodperc alatt tudhatják le a 0-100-as sprintet, DKG automataváltóval pedig ugyanez akár 4,2 másodperc alatt is abszolválható. A végsebesség 280 km/h, már amennyiben megrendeljük az opcionális M Driver csomagot. Különben "csak" 250 km/h.

László Ferenc

Az alapmodellétől eltérő veséket kapott újdonság kapcsán említést érdemel többek közt a módosított kormány, az áthangolt differenciálmű, a dedikált üzemmódváltó gomb, az adaptív sportkipufogó, az erősebb fékek, a 19 colos kerekek, illetve a kiváló oldaltartású sportülések. Két új fényezés is felbukkant a kínálatban, az egyik a Sunset Orange (narancssárga), a másik pedig a Hockenheim Silver (ezüst).

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!