szerző:
hvg.hu

Az árukapcsolás parádés, a kocsi sem lett rossz.

Még az idén elérhető lesz az európai piacokon is az a Kia e-Niro, amely vegyes üzemben is 300 kilométer feletti hatótávot tud majd. A kocsit a jelenlegi Párizsi Autószalonon lehet először látni.

Mivel a dél-koreai testvérpáros másik tagja a Hyundai Kona Electric már korábban bemutatkozott, annak alapján vannak virtuálisan tapasztalataink is, az hajtásában lényegében teljesen azonos Kiáról is. A Hyundiait még Norvégiában annak bemutatóján próbáltuk ki.

Az e-Niro 64 kWh-s akkumulátorral a jelenlegi szabványos WLTP ciklus alapján akár 485 km megtételére is képes lehet egyetlen feltöltéssel. A WLTP városi tesztjén (a gyakoribb motorféküzem és így a nagyobb arányú visszatáplálás miatt) az e-Niro 615 km-t teljesített, hatótávjával számos benzines vagy dízelautót is lekörözve. 100 kW-os gyorstöltéssel a 64 kWh-s akkucsomag 54 perc alatt 80%-ra tölthető. Az alapáras, 39,2 kWh-s akkuval felszerelt alapváltozat a WLTP vegyesüzemi minősítése alapján 312 km-re képes egy feltöltéssel.

Az e-Niro 64 kWh-s akkucsomaggal felszerelt változatát 204 LE-s (395 Nm) villanymotor viszi, ezzel az autó 7,8 s alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra. Létezik belőle egy 39,2 kWh-s akkuval futó alapmodell is, amelynek 136 LE-s (395 Nm) a villanymotorja, így 9,8 s az állórajtos, 100 km/h-s gyorsítás szintideje. Az e-Nirók – a többi Niro változathoz hasonlóan – elsőkerék-hajtásúak.

Az e-Niro számos technológiát használ hatótávja növelésére: ilyen a hajtó villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód szabályozója (Coasting Guide Control, CGC), és a Predictive Energy Control (PEC) is. Utóbbi kettő a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az út vonalvezetését és a domborzati viszonyokat is, ezek alapján tesz javaslatot a vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód használatára.

Hyundai Kona Electric menetpróba: a legjobbkor jött

Nem is világos, eddig miért nem kínált egyetlen gyártó sem kompakt, városi szabadidő-autó méretben e-autót. Pedig két dolog divatos manapság igazán az autóiparban: az SUV és az elektromosság.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Ne gondoljuk, hogy a szaúdi olajfinomító elleni támadást ennyivel megússzuk

Ne gondoljuk, hogy a szaúdi olajfinomító elleni támadást ennyivel megússzuk

Mindig drágább az új építésű, mint a használt lakás? Néha borul a matek

Mindig drágább az új építésű, mint a használt lakás? Néha borul a matek

A tudósok sem értik, hogyan nőhetett 88 méteresre ez a fa

A tudósok sem értik, hogyan nőhetett 88 méteresre ez a fa

Megszünteti színitanodáját Gór Nagy Mária

Megszünteti színitanodáját Gór Nagy Mária

Érdekes játékokkal indít az Apple filléres játékszolgáltatása

Érdekes játékokkal indít az Apple filléres játékszolgáltatása

Apple-számítógépet használ? Ne higgye, hogy annyira biztonságban van

Apple-számítógépet használ? Ne higgye, hogy annyira biztonságban van