szerző:
Tetszett a cikk?

Vázoljuk, hogy milyenre sikeredett a négykarikás német prémiummárka első tisztán elektromos szedánja.

Az Audi tavaly szeptemberben leplezte le első olyan modelljét, melyet a kezdetektől fogva villanyautónak terveztek. Ez a nemrégiben a Magyarországon is felbukkant e-tron, mely tavaly év végén kapta meg egyelőre még csak koncepció szinten létező szedán testvérmodelljét.

A Los Angelesi Autószalon után most Európába is megérkezett ez a bizonyos e-tron GT, amelyet mi a Genfi Autószalonon kaptunk lencsevégre.

László Ferenc

A végleges változatban várhatóan 2021-ben felbukkanó e-tron GT 22 colos hatalmas kerekeket kapott és alapáron jár majd hozzá a panoráma üvegtető. Viszont érdekes módon az e-tron SUV-tól eltérően nem kamerás, hanem normál visszapillantói vannak.

László Ferenc

Egy villanymotor hajtja az első-, egy pedig a hátsó kerekeket, az összteljesítmény 590 lóerő. Állóhelyzetből 100 km/h tempóra mintegy 3,5 másodperc alatt gyorsul fel a GT, 8,5 másodperccel később pedig már 200 km/h-t mutat a digitális műszeregységen megjelenített sebességmérő.

László Ferenc

A 240 km/h végsebességű e-tron GT-ben egy 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor található, mely mintegy 400 kilométeres WLTP-hatótávolságot biztosít. Az ígéretek arról szólnak, hogy a megfelelő 800 V-os szupergyors töltővel kevesebb mint 20 perc alatt 0-ról 80 százalékosra lehet majd tölteni a telepet.

László Ferenc

A hátsó csomagtartó 450 literes, ezenkívül pedig elöl is elfér még 100 liternyi pakk. A 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,38 méter magas, illetve 2,9 méteres tengelytávolságú villany-Audi alapára várhatóan valamivel 100 000 euró (31,5 millió forint) alatt fog alakulni.

László Ferenc

 

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!