szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cég adatai szerint a fél éves indulás óta 1,3 millió kilométert tettek meg a fővárosban az e-rollerrekkel.

Több mint fél éve, hogy a Lime rollermegosztó megjelent Budapesten, amelyet néhány érdekes adattal ünnepel a cég. Hétfői közleményük szerint a budapesti rollerekkel az elmúlt hat hónapban a Föld-Hold távolság több mint háromszorosát, mintegy 1,3 millió kilométert tettek meg a felhasználók.

A Lime szolgáltatását Budapesten elsősorban a helyiek vették igénybe, a fővárosi lakosok aránya meghaladta a 82 százalékot. Egy globális felmérés szerint a rollerezők több mint 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kisebb távok megtételére veszi igénybe a szolgáltatást, úgymint a munkahelye vagy iskolája megközelítésére (37 százalék), vagy személyes ügyeinek intézése során (14 százalék).

A Lime a turisták körében is népszerű, sokan ugyanis városnézésre használják a kétkerekű járműveket. A cég szerint az utak 70 százalékát a pesti oldalon tették meg, emellett az Andrássy út, illetve a Kiskörút volt a legnépszerűbb útvonal a felhasználók körében.

A rollerek a legtöbb esetben az „első és utolsó kilométer” megtételét szolgálják a városi közlekedés során, vagy kisebb távok elérését, például a villamosmegállótól hazáig. Ezt szintén igazolták a Lime elmúlt féléves fővárosi adatai, amelyek szerint a budapesti e-rolleres utak időtartamának mediánja 10 perc volt.

A fővárosban november 16-án regisztrálták a legtöbb Lime-használatot, a csodás késő őszi időjárásnak köszönhetően. A legtöbbször használt e-roller 4620 km-t futott, a legaktívabb felhasználó pedig 235 rolleres utat tett meg.

A rollereket nem mindenki szereti, melynek legfőbb oka, hogy a felhasználók egy része az út szélén vagy a járdán hagyja azokat. Az interneten rengeteg olyan kép sorakozik, ahol a Lime rollerjeit direkt hazavágták a bosszúszomjas városlakók.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Serdült Viktória - Demeter Péter Autó

Perek sokasága jöhet Pintér Sándor bejelentése után

Hasraütésszerűen, jogszabályi háttér nélkül nevezhette segédmotoros kerékpárnak az elektromos közösségi rollereket a belügyminiszter. Jogszabályváltozásról sem az érintettek, sem pedig a közlekedési szakértők nem tudnak, így akár bírósági eljárások tucatjai is indulhatnak, ha a rendőrök betartják Pintér Sándor rendelkezését – értesült a hvg.hu.