370 lóerős dízelmotor a Mercedes GLE divatterepjáróban

A Brabus beavatkozásának köszönhetően nemcsak a teljesítmény, hanem a nyomaték is nőtt.

  • hvg.hu hvg.hu
370 lóerős dízelmotor a Mercedes GLE divatterepjáróban
A Mercedes 2015-ben egy modellfrissítés során nevezte át az M-osztályt GLE-nek (W166), másfél éve pedig bemutatkozott a teljesen új fejlesztésű második generációs modell (V167). És most ennek a szériának a csúcsdízel változatait vette kezelésbe a Brabus.
Brabus

A GLE 300d 3 literes 6 hengeres dízelmotorja alaphelyzetben 272 lóerőt, illetve 600 Nm-t ad le. A Brabus ehhez képest 306 lóerőt, illetve 690 Nm-t csalogat elő az erőforrásból, melynek köszönhetően a 0-100-as sprint szintideje 6,9-ről kereken 6 másodpercre csökkent.

Brabus

A GLE 400d ugyancsak 3 literes és 6 hengeres gázolajos egységét 330-ról 370 lóerőre húzták fel, a csúcsnyomaték pedig 700-ról 750 Nm-re nőtt. Ennek következtében 0-ról 100-ra 5,8 helyett 5,5 másodperc alatt lő ki a Mercedes középkategóriás divatterepjárója, melynek végsebessége 240-ről 250 km/h-ra nőtt.

Brabus

A kívül-belül finomhangolt, ültetett futóműves új Brabus GLE modellek 23 colos kerekeken gördülnek.

Brabus

 

Brabus
Brabus
Brabus
Brabus

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.