szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a súlyos gondokkal küszködő szektorok közé soroltatná az autós iparágat, és a CO2-kvóta miatt kivetendő EU-s büntetéseket is elhalasztaná.

Koronavírus – a második év
Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció azzal a kéréssel fordult a kormányhoz és az Operatív Törzshöz, hogy a gazdaságmentő csomag kapcsán vegyék figyelembe, hogy a nemzetgazdaság számára is fontos ágazatok épségben vészelhessék át ezt az időszakot és a konszolidációt, és azt követően hatékonyan hozzá tudjanak járulni a gazdaság újjáépítéséhez.

A szervezetek azt indítványozták, hogy a gépjármű kereskedelmi és javítói tevékenységet, valamint a belföldi és nemzetközi (belföldre, vagy belföldről irányuló) áruszállítási tevékenységet, illetve az autókölcsönzőket is sorolják a "súlyos gondokkal küszködő" szektorok közé, és rájuk is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket.

A kormánytól a munkaerő megtartási támogatások autós ágazatra történő kiterjesztését kérték, illetve azt, hogy a javítók nyitva maradhassanak az ellátás és a mobilitás biztonságáért (ide értve a mentők, tűzoltók, rendőrség és más járműveket), valamint javasolták, hogy a határzáron a Magyarországra irányuló árukkal (alkatrészekkel) érkező magyar és külföldi szállítók járműveit engedjék át.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció indítványozta továbbá, hogy a járvány elmúltával kedvezményes pénzügyi feltételekkel támogassák az újraindulást. A kereskedők likviditásának javításához azt kérték, hogy a cash-flow alapú ÁFA fizetést terjesszék ki rájuk, vagyis csak a beérkezett ÁFA után kelljen fizetniük.

Az említett hazai szervezetek szerint az elektromos autókra és a 7 üléses nagycsaládos autókra biztosított támogatás kifizetését fel kellene gyorsítani, mert a sok száz várakozó autó finanszírozása megroppantja a kereskedők pénzügyi helyzetét. Ezenkívül azt is kezdeményezték, hogy a magyar kormány az EU illetékes szerveinél kezdeményezze a CO2 előírások szigorításának és a büntetéssel fenyegetésnek egy évvel történő elhalasztását.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!