A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Egy darabka ralitörténelem ez a hófehér közúti versenyautó, mely egyenesen a 90-es évek közepére repít vissza bennünket.
A mellékelt fotókon látható autó nem más, mint egy Toyota Celica GT-Four ST205 WRC Edition, melyből a 90-es években mindössze 2 500 példány készült rali homoligizációs célból. Ebből az erősen limitált mennyiségből 2 100-at gyártottak a japán piacra, 300-at exportáltak Európába és további 100-at egyéb piacokra.
A Sarudon kiállított konkrét autó egy 1995-ös japán belpiacos modell, mely értelemszerűen jobbkormányos kivitelként látta meg a napvilágot, egy magyar szakműhely viszont nemrégiben balkormányossá alakította át.
Érdekesség, hogy a japán autókat már a kezdetektől automata klímával szerelték, de opcionális volt bennük az ABS, mely csak 1996 augusztusától vált az alapfelszereltség részévé. Az exportra szánt példányokat ezzel szemben manuális légkondicionálóval látták el, viszont az összes példány blokkolásgátlós.
Míg az exportra szánt autókban 242 lóerőt teljesít a 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor, addig a japán piacos kivitelek hasonló erőforrása 255 lóerős teljesítményt szabadít rá a négy kerékre. A Didier Auriol, Juha Kankkunen és Armin Schwarz nevével fémjelzett rali-versenyautó természetesen ennél jóval erősebb, alaphangon 300 lóerős és 500 Nm nyomatékú.
Az ötfokozatú kéziváltóval szerelt Toyota Celica GT-Four ST205 WRC Edition 4,42 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,3 méter magas, miközben a mérlegen alig 1 390 kilogrammot nyom (versenyautó: 1,2 tonna).
A ralisportban komoly eredményeket elért és a szabálytalan turbószűkító miatt eltiltásra ítélt típus ezen közúti példányában első körben üléspróbát vettünk, és egy rövid utat tettünk meg, de hamarosan érkezik a részletes tesztünk. Addigra némi finomhangoláson esik át a most frissen elkészült és egyelőre rendszám nélküli autó, melyen a szöges téligumik helyét is normál abroncsok veszik majd át. Előzetesen csak annyit, hogy a gyorsulás és a hanghatás is nagyon rendben van – hamisítatlan 90-es évek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.