szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Koreai Népi Demokratikus Köztársaság nem meglepő módon nem foglalkozott túl sokat a szükséges licencek beszerzésével.

A Mercedes 1982-ben dobta piacra a jelenleg már ötödik generációjánál tartó C-osztály elődjét, a 190-es modellt. A W201-es típusjelzésű kompakt szedán egészen 1993-ig gyártásban maradt és ezen időszakban több mint 1,8 millió példány készült belőle.

Ez itt egy kőkemény sportváltozat
Mechatronik.de

Nyílt titok, hogy a nagy szegénység és éhínség sújtotta Észak-Korea vezetői mindig is rajongtak a stílusos Mercedesekért, és a 80-as évek végén valaki úgy döntött, hogy itt az ideje egy saját Mercedes gyártásának.

Ennek kapcsán azonban nem keresték meg a német gyártót, hanem nemes egyszerűséggel szereztek egy Mercedes 190-est és megpróbálták egy az egyben lemásolni.

 

Pinterest

A csillagos embléma ugyan lemaradt a Keangsaeng 88, Pyongyang 4.10, illetve Paektusan neveken is emlegetett autóról, melynek formája azonban szinte a megszólalásig hasonlít a Mercedes 190 vonalvezetésére.

A technikát viszont nem igazán sikerült lemásolni: a négyhengeres orosz motorral és váltóval szerelt koppintásból nemcsak a légkondicionáló, hanem a fűtés is kimaradt, és beszámolók szerint igen rosszul sikerültek az autó szigetelései.

 

Pinterest

Az észak-koreai "csodáról" kevés konkrétumot lehet tudni, az viszont szinte biztos, hogy 1987-1988 magasságában végül csak néhány példány készült belőle.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!