szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A villanymotor érkezésének vélhetően kevés rajongó örül, az viszont legalább jó hír, hogy biztosan lesz utódja a jelenlegi MX-5-ösnek.

A Mazda 1989-ben leplezte le kompakt és elérhető árú sportkocsija, az MX-5 első kiadását. A világszerte komoly népszerűségnek örvendő roadster aktuális negyedik generációjáról 2014-ben hullott le a lepel, és mostanság egyre többeket foglalkoztat, hogy vajon mikor és milyen formában érkezik majd meg az ötödik nekifutás.

Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor debütál majd az új MX-5, azt viszont most bejelentette a Mazda, hogy a típus hajtáslánca villanyosításon fog átesni. A japán gyártó egyben igyekszik megnyugtatni a rajongókat, hogy a hibrid vagy esetleg teljesen elektromos technikával felvértezett roadster a lehető legkönnyebb lesz, és továbbra is elérhető áron kínál majd kétüléses sportkocsis életérzést.

László Ferenc

A mellékelt fotókon is látható aktuális MX-5 jelenleg kétféle 4 hengeres szívó benzinmotorral rendelhető. Az 1,5 literes egység 132 lóerős teljesítményt, illetve 152 Nm-es nyomatékot ad le, 2 literes testvére pedig 184 lóerős, illetve 205 Nm-es produkciót ad elő.

László Ferenc

Az 1 tonna körüli tömegű és 3,91 méter hosszú, hátsókerék-hajtású roadster kiviteltől függően 6,5-8,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 204-220 km/h.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!