szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A laikusok csak egy régi 911-est látnak benne, a hozzáértők viszont jól tudják, hogy ez itt bizony maga a zuffenhauseni Szent Grál.

A Porsche 1963 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon a 356-os modell utódjaként leplezte le az azóta több generációt megélt, de alapkoncepcióját tekintve mindmáig változatlan 911-es sportkocsi első generációját.

Ferdinand Piëch, a német márka egykori versenyigazgatója 1967-ben arra kérte a fejlesztőket, hogy a 911 S kupéból készítsenek egy minden korábbinál könnyebb kivitelt, mely sikeresen indulhat az FIA GT 2.0 kategóriában.

Így született meg a 911 R, melyből mindössze 20 példány készült, és amelyből a mellékelt fotókon látható példány éppen új gazdára vár.

RM Sotheby's
RM Sotheby's

Az RM Sotheby's agusztus 14-i árverésén kalapács alá kerülő restaurált kocsi 1967-ben készült, és előzetes becslések szerint mintegy 4,5-5,5 millió dolláros (1,37-1,67 milliárd forint) áron cserél majd gazdát.

RM Sotheby's
RM Sotheby's

A Porsche 911 R tömege alig 815 kilogramm, és ehhez mintegy 210 lóerős teljesítményt társít a természetesen hátul található 6 hengeres boxermotor.

RM Sotheby's

 

RM Sotheby's
RM Sotheby's
RM Sotheby's

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!