szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó nyíltan kijelentette, hogy nem száll be a hatótávolság-háborúba.

David Ferrufino, a tisztán elektromos hajtásláncú és általunk is részletesen bemutatott BMW i4 projektvezetője a napokban azt nyilatkozta, hogy a bajor gyártónak nem célja 1000 kilométeres hatótávolságú villanyautók gyártása.

Ferrufino elárulta, hogy a száz százalékban elektromos modellek esetében 600 kilométeres maximális hatótávolságot céloznak meg, a plugin hibirdektől pedig nagyjából 100 kilométeres hatótávot lehet várni.

Azt is hozzátette, hogy egy elsősorban városi használatra szánt kompakt BMW i3-tól senki sem vár 600 kilométeres hatótávot, de az i4 vagy az iX esetében jól jöhet ekkora hatótávolság.

BMW i4 M50
László Ferenc

Jelenleg a Lucid Air Dream Edition Range a világ leghosszabb hatótávú elektromos autója, amellyel a szigorú amerikai EPA-szabvány szerint 832 kilométer tehető meg két töltés között. A Tesla Model S Long Range EPA-mérés szerinti hatótávolsága 664 kilométer.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!