szerző:
Tetszett a cikk?

Üléspróbát vettünk a tisztán elektromos hajtásláncú i4 aktuális csúcsmodelljében.

A BMW a 2017-es Frankfurti Autószalonon tárta a nagyközönség elé az i Vision Dynamics nevezetű tanulmányautót, amely azt hivatott előrevetíteni, hogy milyen lesz a bajor márka új középkategóriás elektromos modellje.

Idén márciusban aztán lehullott a lepel a sorozatgyártásba küldendő végleges változatról, az i4-ről, amely a 4-es Gran Coupé villanymotoros testvérmodellje. A típus sportos csúcsmodellje az M50 kivitel, amellyel mi Münchenben ismerkedtünk meg testközelből.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A 4,78 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,45 méter magas, illetve 2,85 méteres tengelytávolságú újdonság 2,3 tonnát nyom.

Az említett 4-es Gran Coupéhoz képest a hajtásláncon kívül komoly eltérés, hogy a műszerfalat az iX-ből ismerős ívelt kijelzős, 12,3+14,7 colos megoldás uralja. A csomagtartó 470-1290 literes.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Villanymotorból előre és hátulra is került egy-egy darab, amelyek összteljesítménye 544 lóerő. A 795 Nm nyomatékú és természetesen összkerék-hajtású i4 M50 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 225 km/h.

László Ferenc
László Ferenc

A 83,9 kWh kapacitású akkumulátor 520 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, AC-, illetve DC-fronton rendre 11, illetve 200 kW jelenti a legnagyobb töltési teljesítményt. Ideális esetben 10 perc alatt akár 140 kilométeres hatótáv is nyerhető.

László Ferenc

A BMW i4 M50 magyarországi alapára 24 millió forint. A 340 lóerős, illetve 590 kilométeres hatótávú i4 eDrive40 kivitel 19,7 millió forinton nyit.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!