szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A méregdrága Centodieciből mindössze tíz példány fog készülni.

A Bugatti 1991-ben dobta piacra a keresztségben EB 110 nevet kapó szupersportkocsit, melyből 1995-ig alig 139 példány készült. Az 560-612 lóerős legendás EB 110 utódja lett a Veyron, majd pedig a jelenleg is forgalmazott Chiron, és a gyártó úgy döntött, hogy utóbbiból készít egy, az EB 110-nek emléket állító modellt.

Ez lett a még 2019 augusztusában leleplezett a Centodieci, amely mind a mai napig nem készült el teljesen, azonban a megrendelők számára jó hír, hogy a Bugatti már megkezdte a típus végső tesztelését.

Bugatti

A többek közt extrém hőmérsékletek, illetve igen nagy sebesség mellett is alaposan tesztelt hipersportkocsi első példányait várhatóan 2022 elején vehetik majd át a vásárlók.

Az újdonság vonalvezetése egyrészt a közel 3 évtizedes múltra visszatekintő felmenőre, másrészt pedig egy sci-fi autóra emlékeztet.

Bugatti

 

Bugatti
A lemezek alatt nem titkoltan a Chiron technikája rejtőzik, vagyis többek közt egy 8 literes négyturbós W16-os motor, amely nem kevesebb, mint 1 500 lóerőt, illetve 1 600 Nm-t szabadít rá a négy kerékre. A 2 tonnás Bugatti mintegy 2,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, 13,1 másodperc alatt ugrik fel 0-ról 300-ra, a végsebessége pedig elektronikusan 380 km/h-ra van korlátozva.

A legújabb Bugattiból mindössze 10 példány fog készülni, az árcédulán pedig 8 millió eurós, vagyis átszámítva mintegy 2,9 milliárd forintos összeg olvasható.

Bugatti

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!