„Ebbe a tükörbe nehéz belenézni” – unokájuk fotózta végig Marika és Sándor tízéves búcsúját
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
Az ötödik generációs modell arra hivatott, hogy új mérce legyen a luxuskategóriás SUV-ok között.
A Land Rover 2012 őszén mutatta be a Range Rover negyedik generációját, amely felett mára már picit eljárt az idő. Most viszont itt van, megérkezett a teljesen új ötödik nekifutás, íme:
A vonalvezetés és a formaterv ismerős lehet, a gyártó hű maradt a régi designiskolához, az összhatás azonban mégis nagyon friss, maximálisan 21. századi.
Az alapmodell 5 méter hosszú és 2,92 méteres tengelytávolságú, a most először 7 üléses kivitelben is rendelhető nyújtott változat pedig 5,2 méteres hosszúsággal, illetve 3,12 méteres tengelytávval rendelkezik.
Az új MLA-Flex platformra épülő 2,5-2,7 tonnás brit SUV utasterében szinte csak úgy tombol a luxus, de még a csomagtartó sem hazudtolja meg a kékvérű mivoltot.
A kormány mögött egy 13,7 colos digitális műszeregység található, a központi érintőkijelző 13,1 colos képátlójú. Az elektromos ülések 24 irányban állíthatók elektromosan, az 1600 W-os hifi 35 hangszórót vonultat fel, az összkerék-kormányzás 7,3 fokos szögben fordítja el a hátsó kerekeket és természetesen adaptív légrugós futóművet is kapunk.
A D250-es, D300-as, illetve D350-es kivitelek közös vonása a 3 literes 6 hengeres lágyhibrid dízelhajtás, mely kiviteltől függően 249, 300, illetve 350 lóerős, ami mellé rendre 600, 650, illetve 700 Nm-es nyomaték társul.
Újdonságot jelentenek a P440e és P510e típusjelzésű 6 hengeres plugin hibridek, melyek 38,2 kWh kapacitású akkumulátora akár 100 kilométeres elektromos hatótávot is biztosíthat. Elektromos módban 140 km/h a legnagyobb sebesség.
A P400-ast egy 3 literes 6 hengeres benzines egység mozgatja a maga 400 lóerejével és 550 Nm-ével, a csúcsot pedig a 4,4 literes V8-as benzinmotor jelenti, mely nem kevesebb, mint 530 lóerőt, illetve 750 Nm-t szabadít rá a négy kerékre. Utóbbi 4,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h. Az összes kivitelt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.
Az alapmodell legolcsóbban 121 200 euróból (44,2 millió forint) úszható meg, a nyújtott változat 131 800 eurótól (48,1 millió forint) indul és a jól felszerelt P530 Autobiography verziója 163 000 eurót (59,5 millió forint) kóstál. Az új Range Rover tisztán elektromos verziója várhatóan 2024-ben mutatkozik majd be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
A tanárok bérét meg kellene háromszorozni, de Mészáros Lőrinc vagyonát csak egyszet lehet elvenni.
Múktkor is megígérte, aztán változtak. Szavazzon, ön hisz-e a miniszternek.
Igyekeznek javítani a munkaerő-hatékonyságon.
Az ukránellenes felszólalásokban a Fidesz élen járt.
A veszteséges bababolt most a belvárosban próbál szerencsét.
A lap szerint a Fideszen belül is törésvonalakat okoz az egyre szélsőségesebb kormányzás.