szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A négykarikás német gyártó közel 9 évtized után támasztja fel a patinás luxusmárkát.

August Horch 1904-ban alapította meg a Horch nevezetű német autógyárat, mely 1932-ben beolvadt az Audit, a DKW-t és a Wandert tömörítő, négykarikás logós Auto Unionba, a mai Audi elődjébe.

Legutóbb 2018-ban hallhattunk arról, hogy az Audi feltámasztja a Horch luxusmárkát, mellyel az ingolstadti vállalat elsősorban a Mercedes-Maybachnak szeretne konkurenciát állítani. Az első modern Horch egy minden földi jóval felvértezett Audi A8 L, melyről most hivatalosan is lehullott a lepel.

Audi
Audi

A nagyközönség által testközelből elsőként a Kantoni Autószalonon megtekinthető újdonság 5,45 méter hosszú, a tengelytávolsága pedig 3,2 méter.

Audi
Audi

Az első körben csak Kínában árusítandó Audi A8 L Horch utasterében tombol a luxus, a gépháztető alatt pedig egy 48 V-os lágyhibrid hajtáslánc található.

Audi
Audi

A kis villanymotorral kiegészített 3 literes V6-os benzinmotor 340 lóerős teljesítménye, illetve 500 Nm-es nyomatéka egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.

W12-es kivitelről egyelőre nem szól a fáma, pedig a Horch egy ilyen verzióval nagyobb eséllyel szállhatna harcba a 630 lóerős 6 literes V12-es motorral szerelt Mercedes-Maybach S 650-nel.

Audi

 

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!