szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mercedes-Benz megkapta a hatósági engedélyt a 3-as szintű önvezetőrendszere használatára Németországban.

A stuttgartiak Drive Pilot rendszerét a németországi autópályahálózaton 60 km/h-s sebességig teljesen legálisan lehet használni a jövő évtől. A 3-as szintű autonómiát engedélyezték, ami egy fokkal magasabb, mint hivatalosan a Tesla 2-es szintű Autopilot rendszere, és lényegében megengedi, hogy lassú forgalomban a sofőr mással foglalkozzon, mint a vezetés. „A sofőr filmeket nézhet vagy internetezhet" – mondta Markus Schafer, a cég fejlesztési igazgatója. Hozzátéve: „De nem alhat. "

2. szint: Kéz nélkül – leveheti a sofőr a kezét a kormányról, de készen kell állnia arra, hogy bármikor újra átvehesse a kormányt;

3. szint: Folyamatos figyelem nélkül – nem kell az utat néznie a sofőrnek, akár hosszabb időn át sem, de készen kell állnia arra, hogy bármikor újra átvegye a vezetést;

4. szint: Sofőrszerep nélkül – a vezető szabadon foglalkozhat más dolgokkal utazás közben, nem kell készen állnia, hogy átvegye a kormányt.

A Mercedes csak Németországban kapott engedélyt a rendszerre, de azt közölte, hogy több más területen, Kínában és az USA-ban is folyamatban vannak a kiterjesztett tesztek és engedélyezések.

Külön gombot kap a Drive Pilot.
Daimler

A Drive Pilot a jövő év közepétől lesz elérhető az S-osztály és az EQS modellekhez. Az autógyártó még nem határozta azt meg, milyen összeget számít fel a rendszerért, amelyet az Autobahn-hálózat mintegy 13 000 kilométeres szakaszán lehet használni. A most meghatározott 60 km/h-s limit azért mutatja azt is, hogy a gyakorlatban a rendszert leginkább elővárosi dugókban lehet érdemben használni.  

Bemutatkozott itthon is a Mercedes EQS, ami nem egy elektromos S-osztály

Fontos kérdéseket tisztázott a Mercedes elektromos zászlóshajójának bemutatója. Például, hogy a két modell nem felcserélhető egy az egyben egymással.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy a Mercedes korántsem az első autógyártó, amely a 3. szintű önvezetést sorozatgyártású autóban hivatalosan is használhatja. A Honda már 2020-ban jóváhagyást kapott a japán szabályozó hatóságoktól egy ilyen rendszerhez a Legend modellben, igaz az a modell csak egy korlátozott gyártási darabszámú sorozat volt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!